'Antitankwapens van Belgische leger gestolen'

Gestart door Lex, 03/06/2010 | 13:49 uur

VandeWiel

Citaat van: ChrisC7 op 03/06/2010 | 23:39 uur
Citaat van: VandeWiel op 03/06/2010 | 21:31 uur
Denk ook eens aan die Amerikaanse bommen die een tiental kilometer verder op liggen op Kleine Brogel. Net nog gekeken op Google Maps, ze hebben die basis nog steeds niet geblurd. Je ziet alles inclusief een f16...

Wat is er zo speciaal aan een F16!?
Zie jij dan waar die bommen liggen? :annoyed:
Niet iedereen is zo als NL, hop....laten we maar alles blurren....


Niet iedere Nederlandse kazerne heeft Amerikaanse bommen ;) Er is niet iets speciaals aan die F16, gewoon leuk, maar dat je precies kunt zien waar alle bunkers liggen vind ik toch iets te veel van het goede, zeker als er vermoedelijk A-wapens liggen opgeslagen.

cabez


ChrisC7

Citaat van: VandeWiel op 03/06/2010 | 21:31 uur
Denk ook eens aan die Amerikaanse bommen die een tiental kilometer verder op liggen op Kleine Brogel. Net nog gekeken op Google Maps, ze hebben die basis nog steeds niet geblurd. Je ziet alles inclusief een f16...

Wat is er zo speciaal aan een F16!?
Zie jij dan waar die bommen liggen? :annoyed:
Niet iedereen is zo als NL, hop....laten we maar alles blurren....

VandeWiel

Denk ook eens aan die Amerikaanse bommen die een tiental kilometer verder op liggen op Kleine Brogel. Net nog gekeken op Google Maps, ze hebben die basis nog steeds niet geblurd. Je ziet alles inclusief een f16...

Nikehercules

Citaat van: Nieuwsblad.be op 03/06/2010 | 19:53 uur
Hoewel het niet om een indrukwekkende hoeveelheid zou gaan, is het volgens Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen zeker dat er een aantal LAW-antitankraketten werden gestolen.
Persoonlijk vind ik dat de grens van ''een indrukwekkende hoeveelheid'' bij ''een aantal'' anti-tank wapens al bereikt is...

Citaat van: Nieuwsblad.be op 03/06/2010 | 19:53 uur
De diefstal van zulke raketten en simulatie-explosieven lijkt te wijzen op een bestelling door het zwaarste criminele milieu, aldus nog de Concentrakranten.
Dat at-wapens gelinkt worden aan het zwaarste criminele milieu kan ik begrijpen, maar waarom dit met simulatie explosieven ook gebeurt is me een raadsel.

pewe64

Zou ook best kunnen. Een voedingsbodem oor een staatsgreep oid is al aanwezig.

Ace1

Eerlijk gezegd doet mij dit een beetje denken aan de bende van Nijvel.

Ace1

Antitankraketten Leopoldsburg gestolen met hulp van binnenuit

Volgens een gezaghebbende bron binnen het leger heeft de inbraak in het munitiedepot van Leopoldsburg niet kunnen gebeuren zonder hulp van binnenuit. Woensdagochtend werden daar LAW-antitankraketten en thunderflashes (zware voetzoekers) gestolen. "Zonder inside-informatie kan je daar niet inbreken", zegt onze bron. "Dat zijn bunkers. Daar raken mensen als u en ik niet binnen. Dan moet je al haast duplicaten van sleutels op zak hebben."

Het munitiedepot in Leopoldsburg wordt elektronisch bewaakt. Maar vreemd genoeg ging het alarm woensdag niet af.

Heel frequent passeren er hondenpatroulles alsook gewone patrouilles. Volgens minister van Defensie Pieter De Crem hebben de systemen gewerkt. Luc Maes (ACOD): "Mijn persoonlijke mening is dat er inside informatie moet geweest zijn. Maar dat moet het onderzoek van het parket uitwijzen."

De Crem heeft intussen op basis van de eerste vaststellingen van het parket klacht ingediend met burgerlijke partijstelling bij het gerecht van Hasselt.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid942454/antitankraketten-leopoldsburg-gestolen-met-hulp-van-binnenuit-2.aspx

Ace1

Zware oorlogsmunitie gestolen uit kazerne Leopoldsburg

LEOPOLDSBURG - Dieven hebben woensdagochtend zware oorlogsmunitie gestolen uit het munitiedepot van het militair domein in Leopoldsburg. Het gaat onder meer om LAW-antitankraketten. Defensie spreekt van een 'ernstig veiligheidsincident'.
Een woordvoerder van Defensie heeft donderdag de diefstal bevestigd. Het parket van Hasselt opent een onderzoek. Er wordt ook een intern onderzoek opgestart.

De M72-LAW (Light Anti-tank Weapons) kunnen in geen tijd gepantserde geldtransporten opblazen.

Het is opmerkelijk dat de zware diefstal onopgemerkt en zonder geweld is kunnen gebeuren. Tijdens een controleronde om 8.45 uur sloegen bewakers alarm.

Politie noch Defensie geven details over de buit om het onderzoek niet in gevaar te brengen. Hoewel het niet om een indrukwekkende hoeveelheid zou gaan, is het volgens Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen zeker dat er een aantal LAW-antitankraketten werden gestolen. Ook werden zeer zware simulatiegranaten, veel zwaarder dan de traditionele thunderflashes, buitgemaakt. Andere bronnen hebben het nog over munitie voor (oorlogs)handvuurwapens.


De diefstal van zulke raketten en simulatie-explosieven lijkt te wijzen op een bestelling door het zwaarste criminele milieu, aldus nog de Concentrakranten.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100603_008

VandeWiel

Citaat van: Lex op 03/06/2010 | 13:49 uur
BRUSSEL - Uit een munitiedepot van het Belgische leger in Leopoldsburg in Belgisch Limburg zijn woensdag antitankwapens en zware munitie gestolen. Dat hebben de Vlaamse kranten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag gemeld. Defensie spreekt slechts van een ''ernstig veiligheidsincident''.

Defensie en politie willen geen details geven over de buit. Volgens de Vlaamse kranten staat het echter vast dat er een aantal antitankwapens van het het type M72-LAW gestolen is. Dit antitankwapen kan onder meer gebruikt worden tegen pantservoertuigen, bunkers en laagvliegende helikopters. (ANP)

AD
03/06/10 09u56

Ik wacht op de eerste geldtransportwagen die op zijn kant ligt...  :sick:

pewe64


Laurens


Lex

BRUSSEL - Uit een munitiedepot van het Belgische leger in Leopoldsburg in Belgisch Limburg zijn woensdag antitankwapens en zware munitie gestolen. Dat hebben de Vlaamse kranten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag gemeld. Defensie spreekt slechts van een ''ernstig veiligheidsincident''.

Defensie en politie willen geen details geven over de buit. Volgens de Vlaamse kranten staat het echter vast dat er een aantal antitankwapens van het het type M72-LAW gestolen is. Dit antitankwapen kan onder meer gebruikt worden tegen pantservoertuigen, bunkers en laagvliegende helikopters. (ANP)

AD
03/06/10 09u56