PVV: Defensie moet stoppen met pro-islam wervingsadvertenties

Gestart door Lex, 01/07/2011 | 21:48 uur

Enforcer

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 16:39 uur
*campange om meer homo's bij defensie te krijgen   alleen de campagne-foto voor http://www.defensie.nl/onderwerpen/de_verantwoordelijkheid/001_het_wel_en_wee_van_70000_medewerkers   hoeft aangepast te worden met deze foto:

70.000 is anders ook een aantal wat drastisch verlaagd mag worden van en door Hillen.

Tanker

Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 13:46 uur
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 08:07 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 00:54 uurVind ik niet het geval...Nederlandse moslims vormen gewoon een aantrekkelijke doelgroep om bij te werven.
Want?
functies versus opleidingsniveau...kennis en inzicht tav missies in Islamitische wereld... identiteitsvorming...

Makkelijk om te tolken ???

Of ze betrouwbaar zijn, dat moet je dan maar afwachten.....

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 17:30 uur
De tekst van de advertentie al gelezen? of keek je op school alleen plaatjes? :-* 

Tekst, stond er ook tekst bij dan?      ;)

Mensen zijn visueel ingesteld (mannen meer dan vrouwen  :devil:)

Ja, de tekst heb ik gelezen: "een regeling voor bijzondere feestdagen...., speciale voedingswensen....,    en dan in combinatie met de foto......
dat trek ik zeker de verkeerde conclusie.. ;).................. volgens mij zie ik dan een Moslim....(in een kamer) geen Jood.
En laten die nou net gebruik kunnen maken voor die regeling en de speciale voedingswensen........

Nee, defensie denkt er wel om het letterlijk in de tekst te zetten.       Ooit van tussen de regels door (kunnen) lezen gehoord?   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 16:39 uur
Dus er komen / zijn ook advertenties waarin defensie laat zien waarin zij OOK open staat voor Joden, Homo's* enz enz?
Waarom specifiek (weer) moslims?
De tekst van de advertentie al gelezen? of keek je op school alleen plaatjes? :-*
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 16:39 uur
Als je dat graag wilt moet je dat vooral doen..dat mag in dit land.

Daarnaast is de mens is eenmaal verdeelt in mannen en vrouwen, niet in mannen, vrouwen en moslims..................
Ja zo lust ik er nog wel een paar, kromme verdeling. De mensheid is naast in vrouwen en mannen (en de enkele tussenvormen) ook verdeeld in verschillende religieuze en niet-religieuze groepen. En de Islam is een gevestigde religie in Nederland en mag dus ook gewoon in advertenties worden benoemd wat mij betreft. Maar nee, men had het "nieuwe politiek correct" moeten doen door op de advertentie een hele reeds militairen af te beelden met allemaal een andere religieuze of niet-religieuze achtergrond. Ya right. En als het aan Wilders zou liggen mocht er alleen een Christen en Jood op staan omdat de Islam geen religie is volgens deze supremacist.

Maar goed, ik hou erover op. Door die "XXXX'en" als Wilders begint Nederland goed te verzieken...best triest eigenlijk voor zo'n vrij, rijk en welvarend land. 

onderofficier

Als er een campagne zou komen om meer homo's bij defensie te laten werken en defensie zou de eerder geplaatste foto gebruiken
hoe zou de reactie van de o.a. SGP en de Christen-unie zijn?

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

#39
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 16:17 uur
En nee Defensie wil niet laten zien dat zij specifiek open staat voor moslims...maar dat zij OOK openstaat voor moslims. En ik zie geen enkel probleem dat dit eens in een advertentie wordt benoemd.

Dus er komen / zijn ook advertenties waarin defensie laat zien waarin zij OOK open staat voor Joden, Homo's* enz enz?
Waarom specifiek (weer) moslims?

Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 16:17 uur
Moeten we nu bij elke advertentie waar een vrouw op staat gaan roeptoeteren dat dit ook alleen om die vrouw gaat en dan allerlei verdachtmakingen maken over de feminisering van de krijgsmacht?!

Als je dat graag wilt moet je dat vooral doen..dat mag in dit land.

Daarnaast is de mens is eenmaal verdeelt in mannen en vrouwen, niet in mannen, vrouwen en moslims..................


*campange om meer homo's bij defensie te krijgen   alleen de campagne-foto voor http://www.defensie.nl/onderwerpen/de_verantwoordelijkheid/001_het_wel_en_wee_van_70000_medewerkers   hoeft aangepast te worden met deze foto:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 15:59 uur
Je zal in zien dat daar ook geen ruimte voor is..............in dat soort hokken liggen we.
Daarnaast kan jij oefeningen even onderbreken, toch?
Waar je geen push-ups of buikspieroefeningen kunt doen kun je ook als moslim niet bidden lijkt mij. En alleen een fundamentalistische moslim zal moeilijk gaan doen...en die zie ik niet snel militair worden in Nederland. Oh nee, die infiltreren natuurlijk als 5e colonne in de krijgsmacht!!! (aldus Wilders en consorten).
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 15:59 uur
Ik word een beetje schijtziek van dat gelul onpasselijk van het gepraat dat het net anders in elkaar steekt dan wat er gewoon zichtbaar is op z'n foto.
Het gaat echt niet om de kamer, het gaat er om dat defensie wil laten zien dat zij (specifiek) open staat voor Moslims.
Sorry, maar ik heb de link tussen de aard van de kamer en moslims helemaal niet gelegd...dat deed o.a. Mikemans hier (#24). En nee Defensie wil niet laten zien dat zij specifiek open staat voor moslims...maar dat zij OOK openstaat voor moslims. En ik zie geen enkel probleem dat dit eens in een advertentie wordt benoemd. Moeten we nu bij elke advertentie waar een vrouw op staat gaan roeptoeteren dat dit ook alleen om die vrouw gaat en dan allerlei verdachtmakingen maken over de feminisering van de krijgsmacht?! Want dat is in feiten wat Wilders en consorten nu doen, zij het dan tav een religieuze minderheid zijnde moslims. Ik zou dat flauwekul vinden.. maar komt er een moslims in beeld dan is het voor sommige opeens "verdacht"...

onderofficier

#37
Je zal in zien dat daar ook geen ruimte voor is..............in dat soort hokken liggen we.
Daarnaast kan jij oefeningen even onderbreken, toch?

Ik word een beetje schijtziek van dat gelul onpasselijk van het gepraat dat het net anders in elkaar steekt dan wat er gewoon zichtbaar is op z'n foto.
Het gaat echt niet om de kamer, het gaat er om dat defensie wil laten zien dat zij (specifiek) open staat voor Moslims.

Hier onder een foto van een koe.  O, nee de foto gaat niet over de koe maar dat het gras zo mooi groen is, kom op zeg.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 15:37 uurJe zou maar z'n kamergenoot hebben..................en dat in het hokje wat ik heb......(met zijn tweeën)  
Dan kan ik tijdens het gebed niet naar het toilet of als ik terug kom op het tijdstip dat het gebed is kom ik niet bij mijn kast.........
In welke modus zit je vandaag? spijkers op laag water zoeken? als ik je kamergenoot zou zijn en even wat push-ups of buikspieroefeningen zou doen op een matje op de grond kun je er toch ook niet bij dan? Of als ik een keurige katholiek was geweest en s' avonds voor mijn bed op mijn knietjes nog zou zitten te bidden zou je zomaar in het halfdonker over mijn benen kunnen struikelen ...of...tja.. :angel:
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 15:37 uur
Jij hebt veel moslimscollega's waar bidden deze? In het kantoor?  Of hebben ze een aparte plek
Geen van beide...omdat zij net als volgens mij de overgrote meerderheid van moslims in Nederland niet of nauwelijks meer bidden op deze wijze of niet vaak. Op mijn werk nog nooit meegemaakt dat een moslim-collega dit deed of ruimte vroeg dit te kunnen doen.

In dat kader is de poster enigszins misleidend dus.

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 15:12 uur
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 14:32 uurIk zal de vraag verduidelijken: Waarom is er een foto gebruikt van een biddende Moslim om een kamer te laten zien?
Het is dus andersom volgens mij...de militair voert zijn religieuze plicht gewoon uit in zijn kamer...een voor de hand liggende plek om dit te doen...zoals dat ook geldt en mogelijk is voor andere religieuzen aldus defensie. 

Je zou maar z'n kamergenoot hebben..................en dat in het hokje wat ik heb......(met zijn tweeën) 
Dan kan ik tijdens het gebed niet naar het toilet of als ik terug kom op het tijdstip dat het gebed is kom ik niet bij mijn kast.........

                 
Jij hebt veel moslimscollega's waar bidden deze? In het kantoor?  Of hebben ze een aparte plek?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 14:32 uurIk zal de vraag verduidelijken: Waarom is er een foto gebruikt van een biddende Moslim om een kamer te laten zien?
Het is dus andersom volgens mij...de militair voert zijn religieuze plicht gewoon uit in zijn kamer...een voor de hand liggende plek om dit te doen...zoals dat ook geldt en mogelijk is voor andere religieuzen aldus defensie. Omdat defensie echter het beeld van zichzelf wil oproepen van een moderne werkgever met mooi en schone faciliteiten hebben ze dit dus geplaatst in een modern onderkomen en niet een oud woonverblijf. Dat heeft dus niks met die biddende moslim verder te maken maar met het imago dat Defensie van zichzelf op dat vlak wil uitstralen. Dat er nu een verband wordt gezocht tussen moslim en aard van de kamer vind ik nogal vergezocht en meer een uiting van paranoia...al past het in de lijn van de Islamofobie waarmee de PVV'ers steeds schermen.   

onderofficier

Citaat van: jurrien visser op 02/07/2011 | 14:52 uur
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 14:32 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 14:24 uur
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 14:17 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 13:59 uur
Blijkbaar wil Defensie dus de indruk wekken dat het "eigen huis" er dus zo uitziet. Dit heeft dus geen drol met die biddende militair te maken noch dus met de Islam.
Waarom zou deze foto dan gebruikt zijn? 
Omdat dit nu zo eenmaal werkt bij het maken van dit soort reclame voor defensie door promotie en reclamebureaus (zie reactie jurrien). Dan gaan ze echt geen oude versleten kamer gebruiken of laten zien. Van dat filmpje over die confrontatie met piraten maken ze toch ook bijna een spannende hollywood-film!? Of schalt die muziek uit de luidsprekers aan boord als men in actie komt? ik dacht het ook niet...ik hoorde gisteren in Den Helder alleen het oproepen van namen.

Maar goed dat iemand als Wilders hier direct een soort complottheorie achter ziet verbaasd me niks gezien de verknipte denkbeelden van die man.

Ik zal de vraag verduidelijken: Waarom is er een foto gebruikt van een biddende Moslim om een kamer te laten zien?

Niets meer en niets minder dan het verkopen van een emotie.
Het is inderdaad om te janken
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 14:32 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 14:24 uur
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 14:17 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 13:59 uur
Blijkbaar wil Defensie dus de indruk wekken dat het "eigen huis" er dus zo uitziet. Dit heeft dus geen drol met die biddende militair te maken noch dus met de Islam.
Waarom zou deze foto dan gebruikt zijn? 
Omdat dit nu zo eenmaal werkt bij het maken van dit soort reclame voor defensie door promotie en reclamebureaus (zie reactie jurrien). Dan gaan ze echt geen oude versleten kamer gebruiken of laten zien. Van dat filmpje over die confrontatie met piraten maken ze toch ook bijna een spannende hollywood-film!? Of schalt die muziek uit de luidsprekers aan boord als men in actie komt? ik dacht het ook niet...ik hoorde gisteren in Den Helder alleen het oproepen van namen.

Maar goed dat iemand als Wilders hier direct een soort complottheorie achter ziet verbaasd me niks gezien de verknipte denkbeelden van die man.

Ik zal de vraag verduidelijken: Waarom is er een foto gebruikt van een biddende Moslim om een kamer te laten zien?

Niets meer en niets minder dan het verkopen van een emotie.

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 14:24 uur
Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 14:17 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 13:59 uur
Blijkbaar wil Defensie dus de indruk wekken dat het "eigen huis" er dus zo uitziet. Dit heeft dus geen drol met die biddende militair te maken noch dus met de Islam.
Waarom zou deze foto dan gebruikt zijn? 
Omdat dit nu zo eenmaal werkt bij het maken van dit soort reclame voor defensie door promotie en reclamebureaus (zie reactie jurrien). Dan gaan ze echt geen oude versleten kamer gebruiken of laten zien. Van dat filmpje over die confrontatie met piraten maken ze toch ook bijna een spannende hollywood-film!? Of schalt die muziek uit de luidsprekers aan boord als men in actie komt? ik dacht het ook niet...ik hoorde gisteren in Den Helder alleen het oproepen van namen.

Maar goed dat iemand als Wilders hier direct een soort complottheorie achter ziet verbaasd me niks gezien de verknipte denkbeelden van die man.

Ik zal de vraag verduidelijken: Waarom is er een foto gebruikt van een biddende Moslim om een kamer te laten zien?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 14:17 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 13:59 uur
Blijkbaar wil Defensie dus de indruk wekken dat het "eigen huis" er dus zo uitziet. Dit heeft dus geen drol met die biddende militair te maken noch dus met de Islam.
Waarom zou deze foto dan gebruikt zijn? 
Omdat dit nu zo eenmaal werkt bij het maken van dit soort reclame voor defensie door promotie en reclamebureaus (zie reactie jurrien). Dan gaan ze echt geen oude versleten kamer gebruiken of laten zien. Van dat filmpje over die confrontatie met piraten maken ze toch ook bijna een spannende hollywood-film!? Of schalt die muziek uit de luidsprekers aan boord als men in actie komt? ik dacht het ook niet...ik hoorde gisteren in Den Helder alleen het oproepen van namen.

Maar goed dat iemand als Wilders hier direct een soort complottheorie achter ziet verbaasd me niks gezien de verknipte denkbeelden van die man.

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 13:59 uur
Blijkbaar wil Defensie dus de indruk wekken dat het "eigen huis" er dus zo uitziet. Dit heeft dus geen drol met die biddende militair te maken noch dus met de Islam.

Waarom zou deze foto dan gebruikt zijn? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 13:59 uur
Citaat van: mikemans op 02/07/2011 | 13:17 uurWow, hij heeft wel een van de superluxe commissie staal splinternieuwe standaard legeringskamers KM. Dat is maar weinig mensen gegeven, de rest ligt in afgedankte asielzoekerscentra barakken met smerige matrassen en lakens met gaten. Om over het ongedierte nog maar te zwijgen.

Ik merk dus op dat moslims schijnbaar een voorkeurspositie genieten binnen onze krijgsmacht, zou dat een doorkijkje naar de toekomst zijn?
Lekker selectief lezen van een advertentie!!...Men spreekt over "eigen huis" (een taalconstructie waar die PVV"XXXX't" in dat stukje dat de PVVers Wilders en Fernandez citeerden al helemaal over struikelt en op los gaat... en volledig verkeerd interpreteert...). Blijkbaar wil Defensie dus de indruk wekken dat het "eigen huis" er dus zo uitziet. Dit heeft dus geen drol met die biddende militair te maken noch dus met de Islam. Dat het "eigen huis" er in de praktijk vaak nog een stuk minder fraai uitziet zullen ook moslims onder de militairen kunnen bevestigen. 

Zie het als een reklame voor badkamers van, bijvoorbeeld, Villeroy & Boch, je zou bijna denken dat je er een prachtige, zeer schaars geklede vrouw bij kadeau krijgt.... Hoe anders is de realiteit.  :angel:

Elzenga

Citaat van: mikemans op 02/07/2011 | 13:17 uurWow, hij heeft wel een van de superluxe commissie staal splinternieuwe standaard legeringskamers KM. Dat is maar weinig mensen gegeven, de rest ligt in afgedankte asielzoekerscentra barakken met smerige matrassen en lakens met gaten. Om over het ongedierte nog maar te zwijgen.

Ik merk dus op dat moslims schijnbaar een voorkeurspositie genieten binnen onze krijgsmacht, zou dat een doorkijkje naar de toekomst zijn?
Lekker selectief lezen van een advertentie!!...Men spreekt over "eigen huis" (een taalconstructie waar die PVV"XXXX't" in dat stukje dat de PVVers Wilders en Fernandez citeerden al helemaal over struikelt en op los gaat... en volledig verkeerd interpreteert...). Blijkbaar wil Defensie dus de indruk wekken dat het "eigen huis" er dus zo uitziet. Dit heeft dus geen drol met die biddende militair te maken noch dus met de Islam. Dat het "eigen huis" er in de praktijk vaak nog een stuk minder fraai uitziet zullen ook moslims onder de militairen kunnen bevestigen. 

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 08:07 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 00:54 uurVind ik niet het geval...Nederlandse moslims vormen gewoon een aantrekkelijke doelgroep om bij te werven.
Want?
functies versus opleidingsniveau...kennis en inzicht tav missies in Islamitische wereld... identiteitsvorming...

mikemans

Citaat van: A.J. op 01/07/2011 | 22:20 uur
Google levert dit op: Ook in eigen huis zorgen we....




Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar leven

Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar levenDefensie is een organisatie die 24 uur per dag in bedrijf is. Op veel plaatsen moeten onze mensen niet alleen met elkaar werken, maar ook met elkaar leven. Op zee bijvoorbeeld, maar ook tijdens een internationale oefening of een wederopbouwmissie. En dat terwijl er tussen onze medewerkers heel wat verschillen zijn op het gebied van cultuur, levensvisie of geloofsovertuiging. Vandaar dat we geestelijken en begeleiders uit alle mogelijke richtingen in huis hebben.


We werken met professionals uit protestantse en katholieke hoek, maar ook met joodse, islamitische, hindoeïstische en humanistische adviseurs en hulpverleners. We hebben een regeling voor bijzondere feestdagen en ook met speciale voedingswensen (zoals halal en koosjer) wordt nadrukkelijk rekening gehouden. Toch kun je organiseren wat je wilt, het belangrijkste is en blijft: onderling respect. Daar geloven we heilig in.

Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie.

Wow, hij heeft wel een van de superluxe commissie staal splinternieuwe standaard legeringskamers KM. Dat is maar weinig mensen gegeven, de rest ligt in afgedankte asielzoekerscentra barakken met smerige matrassen en lakens met gaten. Om over het ongedierte nog maar te zwijgen.

Ik merk dus op dat moslims schijnbaar een voorkeurspositie genieten binnen onze krijgsmacht, zou dat een doorkijkje naar de toekomst zijn?

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 02/07/2011 | 12:46 uur
Het zal, en dat is de enige enigzins te onderbouwen reden, moslims willen werven omdat het werkterrein van Defensie zich voornamelijk bevindt in Islamitische landen ?.

Die redenering kan je ook omdraaien: dat je daarom juist niet pro-actief moslims wil werven.  ;)

Defensie moet zich gewoon niet op het religieuze vlak begeven anders dan met een paar geestelijke verzorgers. Die je wat mij betreft ook via outsourcing kunt "inhuren". En de PVV had beter kunnen stellen dat "defensie moet stoppen met pro-religieuze wervingsadvertenties"........

Ros

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 08:07 uur
Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 00:54 uur
Citaat van: Tanker op 01/07/2011 | 23:05 uur
Weer dat positieve discriminatiegebeuren, je wordt er toch doodziek van......
Vind ik niet het geval...Nederlandse moslims vormen gewoon een aantrekkelijke doelgroep om bij te werven.

Want?

Het zal, en dat is de enige enigzins te onderbouwen reden, moslims willen werven omdat het werkterrein van Defensie zich voornamelijk bevindt in Islamitische landen ?.

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 02/07/2011 | 09:43 uur
Altijd leuk tijdens een rondje Devils Hole  8)

Op onderstaande foto is Devil's Hole te "zien" (ten oosten van Dundee....  :devil: ):

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 02/07/2011 | 10:16 uur
De oplossing is simpel;

Een kleedje dat automatisch naar het Oosten draait.     
(het kompas idee)    ;D



Aha, op een "helikoptersimulatorplateau" zodat je er niet afdondert bij een stevig zeetje?

onderofficier

De oplossing is simpel;

Een kleedje dat automatisch naar het Oosten draait.     
(het kompas idee)    ;D

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 02/07/2011 | 09:20 uur
Citaat van: jurrien visser op 02/07/2011 | 09:05 uur
:crazy: voordat je het weet vaart een KM eenheid zes keer per dag een oosterlijke koers en worden matjes uitgedeeld in de hangaar en wordt er vanaf de brug opgeroepen tot het middaggebed.

Dan is het maar te hopen dat op die koers er geen paaltjes gepikt worden, anders sodemieter je van je kleedje af.....  :crazy: En dat geldt natuurlijk ook voor de zondagmorgen voor de pater, zodat z'n wijntje niet omkukelt (om even politiek correct te blijven  :angel: ).

Altijd leuk tijdens een rondje Devils Hole  8)

KapiteinRob

Citaat van: jurrien visser op 02/07/2011 | 09:05 uur
:crazy: voordat je het weet vaart een KM eenheid zes keer per dag een oosterlijke koers en worden matjes uitgedeeld in de hangaar en wordt er vanaf de brug opgeroepen tot het middaggebed.

Dan is het maar te hopen dat op die koers er geen paaltjes gepikt worden, anders sodemieter je van je kleedje af.....  :crazy: En dat geldt natuurlijk ook voor de zondagmorgen voor de pater, zodat z'n wijntje niet omkukelt (om even politiek correct te blijven  :angel: ).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kapitein Rob op 02/07/2011 | 08:57 uur
Ik vind het een stap te ver dat er actief refererend aan een Godsdienst wordt geworven door defensie. Of gaan we nu ook wervingsadvertenties maken met onze zwarte defensiesokken om die in Staphors e.o. te publiceren? Of zijn jongeren in Staphorst geen aantrekkelijke doelgroep voor defensie?  :P

:crazy: voordat je het weet vaart een KM eenheid zes keer per dag een oosterlijke koers en worden matjes uitgedeeld in de hangaar en wordt er vanaf de brug opgeroepen tot het middaggebed.




KapiteinRob

Ik vind het een stap te ver dat er actief refererend aan een Godsdienst wordt geworven door defensie. Of gaan we nu ook wervingsadvertenties maken met onze zwarte defensiesokken om die in Staphors e.o. te publiceren? Of zijn jongeren in Staphorst geen aantrekkelijke doelgroep voor defensie?  :P

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 02/07/2011 | 00:54 uur
Citaat van: Tanker op 01/07/2011 | 23:05 uur
Weer dat positieve discriminatiegebeuren, je wordt er toch doodziek van......
Vind ik niet het geval...Nederlandse moslims vormen gewoon een aantrekkelijke doelgroep om bij te werven.

Want?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: Tanker op 01/07/2011 | 23:05 uur
Weer dat positieve discriminatiegebeuren, je wordt er toch doodziek van......
Vind ik niet het geval...Nederlandse moslims vormen gewoon een aantrekkelijke doelgroep om bij te werven. Laat men die "XXXX'en" van de PVV vooral stevig negeren...

Elzenga

Die "XXXX'en" van de PVV gaan echt lekker weer....Islamofobie en xenofobie wisselen elkaar in hoog tempo af.

"meer aandacht te geven aan de echte doeleinden waar Defensie voor staat: het verdedigen van de Nederlandse belangen en de nationale veiligheid? Zo nee, waarom niet?"
Tja die vraag wil ik deze PVV'ers dan ook wel even stellen...waarom defensie dan met een miljard "afbreken" heren?!

Tanker

Citaat van: onderofficier op 01/07/2011 | 22:18 uur
Citaat van: IPA op 01/07/2011 | 21:54 uur
Moet Defensie anders anti-islam advertenties laten plaatsen, is dat beter soms?

Niet anti maar gewoon algemene advertenties.........of komen er ook advertenties voor Joden, Boedhisten, Christenen en Homo's?

Waarom weer specifiek voor moslims? 

Nah inderdaad, dan wil ik ook advertenties van een militair met een rozenkrans, 2 militairen die hand in hand lopen, een militair met een tulband etc.

Weer dat positieve discriminatiegebeuren, je wordt er toch doodziek van......

A.J.

Na wat langer zoeken gok ik erop dat het om deze advertentie gaat:


onderofficier

Citaat van: irma op 01/07/2011 | 22:32 uur
Paresto houdt er inderdaad rekening mee. Alleen geldt dat dan weer niet voor iedereen.
Ik kon laatst alleen kiezen uit een halal hamburger of een halal hamburger. En dat terwijl ik vanuit mijn overtuigingen principieel TEGEN halal slachten ben.  :mad:
En wat was het geworden? 

Inderdaad het is te gek voor woorden........
Een collega had dieet-wensen maar dat is  opeens wel heel lastig voor Paresto.................................   :(   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Citaat van: A.J. op 01/07/2011 | 22:20 uur

We hebben een regeling voor bijzondere feestdagen en ook met speciale voedingswensen (zoals halal en koosjer) wordt nadrukkelijk rekening gehouden.
Paresto houdt er inderdaad rekening mee. Alleen geldt dat dan weer niet voor iedereen.
Ik kon laatst alleen kiezen uit een halal hamburger of een halal hamburger. En dat terwijl ik vanuit mijn overtuigingen principieel TEGEN halal slachten ben.  :mad:
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

A.J.


A.J.

Google levert dit op: Ook in eigen huis zorgen we....




Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar leven

Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar levenDefensie is een organisatie die 24 uur per dag in bedrijf is. Op veel plaatsen moeten onze mensen niet alleen met elkaar werken, maar ook met elkaar leven. Op zee bijvoorbeeld, maar ook tijdens een internationale oefening of een wederopbouwmissie. En dat terwijl er tussen onze medewerkers heel wat verschillen zijn op het gebied van cultuur, levensvisie of geloofsovertuiging. Vandaar dat we geestelijken en begeleiders uit alle mogelijke richtingen in huis hebben.


We werken met professionals uit protestantse en katholieke hoek, maar ook met joodse, islamitische, hindoeïstische en humanistische adviseurs en hulpverleners. We hebben een regeling voor bijzondere feestdagen en ook met speciale voedingswensen (zoals halal en koosjer) wordt nadrukkelijk rekening gehouden. Toch kun je organiseren wat je wilt, het belangrijkste is en blijft: onderling respect. Daar geloven we heilig in.

Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie.

onderofficier

Citaat van: IPA op 01/07/2011 | 21:54 uur
Moet Defensie anders anti-islam advertenties laten plaatsen, is dat beter soms?

Niet anti maar gewoon algemene advertenties.........of komen er ook advertenties voor Joden, Boedhisten, Christenen en Homo's?

Waarom weer specifiek voor moslims? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: artikel7.nu op 01/07/2011 | 21:56 uur
Citaat van: PVV op 01/07/2011 | 21:48 uur

(**) Artikel7.nu

http://www.artikel7.nu/?p=62635

In het magazine Quest van juli staat een paginagrote advertentie van het Ministerie van Defensie met daarop een ietwat 'ongebruikelijke' foto. We zien een jongeman/soldaat in de zo kenmerkende moslimhouding op een matje geknield, waarbij hij, zo te zien, de grond kust.  Achter hem staan zijn soldatenkistjes. Ik ben niet technisch genoeg om de advertentie digitaal te versturen, maar wellicht dat de redactie plaatsing weet te realiseren.

De advertentie roept bij mij toch wel enkele vragen op. De eerste zin luidt: 'Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar leven.' Het gaat hier duidelijk om een  advertentie met een wervend karakter. Nu heb ik begrepen, dat enkele duizenden militairen het huis dat Ministerie van Defensie heet, op korte termijn dienen te verlaten.

Het ministerie wil desondanks blijkbaar toch nieuwe medewerkers selecteren en dan met name uit de moslimwereld. Komen die nieuwe medewerkers in de plaats van al die militairen die op korte termijn een schop onder hun kont kunnen verwachten?

Ik lees de eerste zin nog eens nauwkeurig over. 'Ook in eigen huis...; het woordje 'ook' suggereert dat defensie nog een ander huizen op het oog heeft. Huizen waarin defensie zorgt, dat religies vreedzaam naast elkaar leven. Ik denk aan bepaalde 'huizen', ook wel moskeeën genoemd, waarin met grote regelmaat lieden neerknielen op dezelfde wijze als de soldaat op de foto in de advertentie en waar dan zogeheten geestelijk leiders, ook wel imams genoemd, alles en iedereen vervloeken, dat/die niet tot de islam behoort.

Het is mijn stellige overtuiging, dat defensie NIET in staat is ervoor te zorgen dat die lieden bereid zijn vreedzaam met mij en nog enkele miljoenen Nederlanders samen te leven.

Toch wordt dat met deze advertentie gesuggereerd. Zou men met 'een ander huis'  Afghanistan op het oog hebben? Dat land waarin met enige regelmaat Nederlandse jongens en meisjes door lieden met een andere religie om het leven werden/worden gebracht? Religieuze fanaten die hun dochtertjes van acht jaar een bomgordel ombinden en vervolgens opblazen? Het land dat toekomstige Nederlandse hulpverleners/opleiders al op een dodenlijst heeft staan?

Durft iemand met enig fatsoen in z'n donder werkelijk te beweren dat onze Defensie heeft gezorgd dat religies in dat papaverland vreedzaam naast elkaar leven? Ik heb het niet over 'goede bedoelingen', daaraan zijn al ontelbare mensen gestorven. Pogingen en resultaten liggen soms lichtjaren uit elkaar.

'Wij zijn een organisatie die 24 uur per dag in bedrijf is. Maar kan dat wel met soldaten die vijf keer per dag 'even' met hun religieuze leider in contact moeten treden? 'Op veel plaatsen moeten onze mensen niet alleen met elkaar werken, maar ook met elkaar leven. Hoe verschillend ze ook zijn wat betreft hun cultuur, levensvisie of geloofsovertuiging. Bij Defensie werken daarom geestelijken en begeleiders vanuit alle mogelijke richtingen.' vervolgt defensie.

'Er is een regeling voor bijzondere feestdagen. En ook met speciale voedingswensen wordt rekening gehouden. Maar je kunt organiseren wat je wilt, het belangrijkste is en blijft: respect. Daar geloven we heilig in. Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie.'


Zo, de cursieve tekstdelen omvatten de gehele tekst van de advertentie. Ik ging er compleet van over m'n nek. Waar hebben we het, in wiens naam dan ook, over. Het gaat toch waarachtig niet om de hobbyclub 'Klooien met Klei'. We hebben toch over het leger, een organisatie met (als het goed is) wapens, wapens waarmee soms vijanden moeten worden gedood en niet over het organiseren van een Suikerfeest of het zoeken naar Paaseieren.

'...het belangrijkste is en blijft: respect. Daar geloven we heilig in.' Lulkoek. Respect is onder meer gebaseerd op eerbied. Eerbied ontstaat na een groeiproces en komt je niet zo maar aanwaaien als je op de grond gaat liggen, de grond kust en het hoofd naar het oosten gericht. Dat vanzelfsprekende 'respect' wordt veel te gemakkelijk uitgesproken en vervolgens in de praktijk misbruikt. Respect moet worden verdiend. Respecteren is heel iets anders dan accepteren.

Ik denk maar steeds aan dat bericht, afgelopen zondag op de digitale Telegraaf waarin melding werd gemaakt van een achtjarig meisje, dat door de Taliban werd voorzien van een bomgordel en vervolgens werd opgeblazen. ('Een Burger' heeft hier op A7 al z'n verontwaardiging over kenbaar gemaakt in het artikel 'Op bezoek bij ome Mark.)

Het leger heeft, naast andere taken, toch wel 'iets' te maken met het verdedigen van je land en je mensen. Defensie blijkt volgens de advertentie ergens heilig in te geloven. Ik ook. Iemand die z'n moslimgeloof zo intens beleeft als op de Defensiefoto is afgebeeld, zal er naar mijn stellige overtuiging de grootste moeite mee hebben om een terroristische geloofsgenoot overhoop te schieten.

Kortom, een infantiele en ook nog eens walgelijke advertentie met een volkomen misplaatste foto en een huichelachtige tekst. En dat allemaal ook nog eens met ons geld betaald.

http://www.artikel7.nu/?p=62635
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Heeft iemand de Quest?  Wil je deze advertentie dan inscannen?   BvD
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Volgens mij is Defensie een seculier instituut?
En wat is dan precies een 'pro-islam' advertentie, Meneer 'losse handjes' Hernandez?
Moet Defensie anders anti-islam advertenties laten plaatsen, is dat beter soms?
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex

Ik zag dit bericht langskomen en wilde het jullie niet onthouden.

Lex

Datum 01-07-2011

Bron: Partij voor de Vrijheid (PVV)
   
PVV: Defensie moet stoppen met pro-islam wervingsadvertenties!

Vragen van de leden Hernandez en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Defensie over de stelselmatig terugkerende pro-islam wervingsadvertenties van Defensie.


1.)
Kunt u aangeven waarom u op een stelselmatige wijze doorgaat met de pro-islam wervingsadvertenties van Defensie, dit keer paginagroot geplaatst in het tijdschrift Queste? (*)


2.)
Kunt u aangeven waarom Defensie zich in haar wervingsbeleid primair blijft richten op de islam, een politieke ideologie die haaks staat op onze Nederlandse normen en waarden die zeker bij de Nederlandse krijgsmacht centraal moeten staan? Zo nee, waarom niet?


3.)
Heeft u enig begrip voor het onbegrip van Nederlandse militairen die, als gevolg van deze bezuinigingen, gedwongen worden ontslagen of hun kameraden zien vertrekken, maar wel in kranten en tijdschriften deze wervingsadvertenties blijven lezen en de islamisering van onze krijgsmacht zien voltrekken? Weet u ook dat vele Nederlandse burgers zich groen en geel ergeren aan dergelijke wervingsadvertenties, zoals deze column op de website artikel7.nu laat zien? (**)


4.)
Bent u bereid het herhaaldelijke verzoek van de PVV, gedaan tijdens algemene overleggen en via schriftelijke vragen, om onmiddellijk te stoppen met deze wervingsadvertenties in te willigen en meer aandacht te geven aan de echte doeleinden waar Defensie voor staat: het verdedigen van de Nederlandse belangen en de nationale veiligheid? Zo nee, waarom niet?

(*) Tijdschrift Queste, juli 2011, pagina 9.

(**) Artikel7.nu