Zorg om legerelite bij motorclub

Gestart door Leovanw, 02/11/2012 | 07:51 uur

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 03/11/2012 | 11:54 uur
Zo'n onderzoek is vast een zeker wel iets naar het kloofje van Laurens, dan hoeft hij in ieder geval tijdens de periode van het onderzoek niet op pad met een lasergun en een bonnenboekje? :devil:

Kmar en MIVD zijn een andere tak van sport..... 

Je doet nu als een medewerker van de Kmar die normale Kmar-taken doet even in de huid kruipt van een MIVD onderzoeker.........

De MIVD bestaat niet alleen uit Kmar-medewerkers maar ook van de KL, Klu en Km zijn werkzaam bij de MIVD 

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Als je bedenkt op welk vertroiuwelijke niveau de KCT binnen Defensie staat, over welke informatie zij (kunnen) beschikken, en in hun vrije tijd contacten onderhouden met o.a. de Hells Angels zou ik als werkgever het zeker willen onderzoeken. Het hoeft niet aan de leden van de club die biij Defensie werken te liggen maar een niet zo brave motorclub kan andere belangen hebben.

Onderzoeken.....niets aan de hand.....case closed.

Ace1

#15
Citaat van: Laurens op 02/11/2012 | 20:28 uur
Wat is er mis met onderzoek als er uit informatie blijkt dat er aanleiding voor is. Onderzoek wil niet zeggen 'schuldig' .....

Zo'n onderzoek is vast een zeker wel iets naar het kloofje van Laurens, dan hoeft hij in ieder geval tijdens de periode van het onderzoek niet op pad met een lasergun en een bonnenboekje? :devil:

Laurens

Wat is er mis met onderzoek als er uit informatie blijkt dat er aanleiding voor is. Onderzoek wil niet zeggen 'schuldig' .....

Nikehercules

Citaat van: Leovanw op 02/11/2012 | 18:01 uur
Correct zowel Onderofficier en Nikehercules... in plaats van de MIVD had er inderdaad moeten staan: 'de journalisten van de televaag' die weer eens spijkers op laag water aan het zoeken zijn... My BAD en bied daarom mijn nederige excuses aan in deze verschrijving...

Ik vind dat je harder door het stof moet... :P

Leovanw

Correct zowel Onderofficier en Nikehercules... in plaats van de MIVD had er inderdaad moeten staan: 'de journalisten van de televaag' die weer eens spijkers op laag water aan het zoeken zijn... My BAD en bied daarom mijn nederige excuses aan in deze verschrijving...
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"

Nikehercules

Citaat van: Gozo op 02/11/2012 | 14:28 uur
maar het gaat om die vooringenomenheid alsof het vaststaat dat er foute elementen in die bewuste mc zitten en dat dat meteen gevolgen heeft voor de VOG.

De vooringenomenheid van wie? Van de MIVD of van de media..?

Juist...

onderofficier

Citaat van: Leovanw op 02/11/2012 | 12:43 uur
Triest weer imo, dat spijkers op laag water zoeken van de MIVD...

De MIVD doet een onderzoek nadat er geluiden van derden zijn binnengekomen.  Het onderzoeken van bepaalde geluiden behoort tot de taak van de MIVD.  

Het is makkelijk slaan richting de MIVD als ze niets doen en er gebeurt iets dan wordt er waarschijnlijk geroepen dat de MIVD haar werk had moeten doen..... want de MIVD had die geluiden moeten onderzoeken.

Tot nu toe is er niets loos

Ook militairen die voetbalsupporter zijn en er bestaat een vermoeden van hooliganisme wordt een MIVD onderzoek naar gedaan.
Het is echt niet zo omdat men voetbalsupporter is, motor rijd e.d. meteen een extra MIVD onderzoek aan de broek krijgt.  

Dat eea in de media komt is inderdaad niet netjes; maar ik neem aan de MIVD geen mededelingen doet over de lopende onderzoeken aangezien dit de onderzoeken kan schaden.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Gozo

Als er serieuze aanwijzingen zijn dat leden van een club voor veiligheidsrisico's zorgt, dan mag er gerust worden onderzocht, maar het gaat om die vooringenomenheid alsof het vaststaat dat er foute elementen in die bewuste mc zitten en dat dat meteen gevolgen heeft voor de VOG. Lijkt me allemaal erg voorbarig en bovendien werkt het mee aan negatieve beeldvorming van individuele leden, de motorclub als zodanig, motorrijders in het algemeen, defensie en wat dies meer zij. Gevaarlijke tendens.

Nikehercules

Hoe je het ook went of keert, er is een hoop mis in de wereld van motorclubs. En nee, zeker niet bij allemaal (of de meeste) en bij iedereen. Dat zegt ook niemand. Maar de MIVD is wel een instantie die zich bezig houd met de veiligheidsonderzoeken van militairen, prima dat ze dit even meenemen of niet soms?

Maar om het zo in de media te brengen... tja, daar vind ik wel iets van...

Leovanw

Triest weer imo, dat spijkers op laag water zoeken van de MIVD... Er is dacht ik al rechtspraak dat MC's geen criminele organisaties an sich zijn. En volgens mij kunnen ze die operators dan wel personeelsleden van het KCT alleen verbieden om in hun vrije tijd lid te zijn van dat soort clubs als zoiets vooraf duidelijk kenbaar is gemaakt door het Korps... Anders zal de MIVD eerst moeten bewijzen dat die leden zich schuldig maken aan strafbare feiten, willen ze de VGB van een van de betrokkene intrekken... Anders hebben ze denk ik geen poot om op te staan lijkt me zo.
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"

guest1400

Citaat van: Oorlogsvis op 02/11/2012 | 12:06 uur
Belachelijk....alsof alle motorclubs slecht zijn...sommige mensen houden echt van motorrijden.
Defensie moet zich daar niet mee bemoeien ..dan zou je ook kunnen zeggen dat elite militairen niet naar de moskee of de hoeren mogen gaan.

het lijkt wel of het OM bezig is met een mislukte heksenjacht op alle motorclubs, het is ronduit belachelijk en behoorlijk frusterend voor de echte motorrijder danwel liefhebber

Oorlogsvis

Belachelijk....alsof alle motorclubs slecht zijn...sommige mensen houden echt van motorrijden.
Defensie moet zich daar niet mee bemoeien ..dan zou je ook kunnen zeggen dat elite militairen niet naar de moskee of de hoeren mogen gaan.


Tanker

Citaat van: A.J. op 02/11/2012 | 09:29 uur
Defensie op zijn smalst... Druktemakerij.

Inderdaad, dadelijk gaat men nog verbieden om naar voetbalwedstrijden te gaan i.v.m. hooliganisme etc.

A.J.

Defensie op zijn smalst... Druktemakerij.