Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 10/07/2019 | 19:28 uur
Er is interesse ter vervanging van de getrokken 120mm mortieren.

Zou mooi zijn. Hele upgrade. NL kijkt daar ook naar. Daarvoor is de cv90120 in zicht. Het is een trend denk ik. Maar goed nieuws.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 10/07/2019 | 18:51 uur
Misschien als vervanging van hun 105 mm's?  :angel:

Er is interesse ter vervanging van de getrokken 120mm mortieren.

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 10/07/2019 | 18:46 uur
En is Belgie ook geintresseerd?

Misschien als vervanging van hun 105 mm's?  :angel:

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Fransen zullen 54 Griffons aankopen met 120mm mortier.

https://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/le-ministere-des-armees-s-offre-54-mortiers-mobiles-2r2m-de-thales-823179.html
Artikel vertaald met Google Translate.

Het leger zal Griffon gepantserde voertuigen uitrusten met 2R2M ingebedde mortieren (TDA Armerments).

Tijdens een recente ministeriële investeringscomité (CMI), de minister van de Gewapende Florence Parly besloten om het leger 54 2R2M ingebed mortieren TDA bewapening (Thales) uit te rusten, om gepantserde voertuigen met Griffon uit te rusten een schuifdak. Gemonteerd op gepantserde voertuigen wordt vijzel 120 mm 2R2M volledig beschermd tijdens beweging en "vindt batterij seconden" met twee mannen (een pointer / schutter en een leverancier / aanbieder), voorziet TDA Armements.
Dankzij het semi-automatische laadsysteem kan de mortel in één minuut tien schoten afvuren "met grotere precisie vergeleken met de gestreepte / getrokken versie dankzij de teruglooprem", aldus TDA Armaments. Hij kan dan snel weer op de wegpositie komen en tegelijkertijd zijn luiken opnieuw starten en sluiten om te voorkomen dat de batterij wordt ontladen. De bewapeningsgroep heeft dit materiaal al geëxporteerd naar Saoedi-Arabië, Italië, Maleisië en het Sultanaat van Oman, die al voor deze mortel hebben gekozen om hun elitetroepen uit te rusten. TDA Bewapening heeft ook merken in eigen land in Europa, het Midden-Oosten en Azië.

Huzaar1

Lijkt me prima als ze door google worden vertaald. En dat dan bij het artikel wordt geplaatst. Translated by google ofzo.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 10/07/2019 | 14:34 uur
Is het in deze tijden van Google Translate mogelijk om Franstalige bronnen toe te laten? De meeste info over de Belgische voertuigen (waaronder een interessante 120mm mortier variant) zal in die taal te vinden zijn...

Misschien met de vermelding ''automatisch vertaald door google translate'' erbij zodat het duidelijk is als er een paar fouten of regels in staan die niet logisch zijn. Maar ik weet niet hoe de forum staf hier over denkt.

Stoonbrace

Is het in deze tijden van Google Translate mogelijk om Franstalige bronnen toe te laten? De meeste info over de Belgische voertuigen (waaronder een interessante 120mm mortier variant) zal in die taal te vinden zijn...

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 08/07/2019 | 11:02 uur
Scorpion is het programma waar Griffon en Jaguar in aangekocht worden.

Dat is bekend.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 08/07/2019 | 10:59 uur
Die dingen waren enorm praktisch. `Toch verwacht ik in de toekomst ook een DFP voor België. Dat of volledige integratie in de Franse strijdkrachten als brigades die leunen op vuursteun van de Fransen, maar autonoom kunnen optreden tot een bepaald geweldsspectrum.

Scorpion is het programma waar Griffon en Jaguar in aangekocht worden.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 08/07/2019 | 10:09 uur
Met Scorpion hebben we de laatste schijn opgegeven dat we ooit nog iets met de landmacht kunnen doen dat ergens in de buurt van een conventioneel conflict komt.

Die dingen waren enorm praktisch. `Toch verwacht ik in de toekomst ook een DFP voor België. Dat of volledige integratie in de Franse strijdkrachten als brigades die leunen op vuursteun van de Fransen, maar autonoom kunnen optreden tot een bepaald geweldsspectrum.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 05/07/2019 | 19:44 uur
Het is een hele lichte APC. Opzich best bruikbaar als troepentransport maar meer ook niet.
De slagkracht moet dat andere voertuig leveren.

En dat 40mm kanon heeft echt wel een punch. Maar het heeft geen incasseringsvermogen, daarbij is het geen rupsvoertuig, maargoed, dat willen ze niet meer.

Met Scorpion hebben we de laatste schijn opgegeven dat we ooit nog iets met de landmacht kunnen doen dat ergens in de buurt van een conventioneel conflict komt.


Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 07/07/2019 | 20:20 uur
Een T-55 heeft niet zo'n geweldig pantser dus met een moderne computer voor het afvuren zie ik zeker kansen voor de CV90120-T . Verder lees ik het volgende

The T-62 maximum average rate of fire is limited to 8 rounds per minute, which falls behind the capabilities of Western 105 mm gun equipped tanks

https://en.wikipedia.org/wiki/T-62

Sinds wanneer is vuursnelheid p/m een ding, het is geen 1950 meer. ;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Poleme op 07/07/2019 | 19:27 uur
Hagglunds introduceerde in 1998 het concept van de maximaal 35 tons CV90120-T.  In dit decennium kwamen zij met een 40 - 45 tons CV90120-T.
De T staat voor tank, maar het is en blijft een verbouwde IFV, nu uitgemonsterd als "gemechaniseerd direct vuur platform".
De hamvraag is: wil je met dit soort voertuigen een door zeer veel landen aangekochte en nog steeds veel in dienst zijnde T-55, T-62 of T-72 Main Battle Tank tegenkomen ?
Nee !

Een T-55 heeft niet zo'n geweldig pantser dus met een moderne computer voor het afvuren zie ik zeker kansen voor de CV90120-T . Verder lees ik het volgende

The T-62 maximum average rate of fire is limited to 8 rounds per minute, which falls behind the capabilities of Western 105 mm gun equipped tanks

https://en.wikipedia.org/wiki/T-62

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 07/07/2019 | 19:55 uur
Er is ooit ook nog een marder VTS1 gemaakt. Met onbemande 105mm toren. Bleek toen te complex.

Ik begrijp niet waarom deze projecten niet weer worden opgepakt.
Die zijn meer dan dertig jaar oud, inmiddels is wat ze intentioneel wilde bereiken prima te realiseren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"