Defensie maritieme ongevallen

Gestart door Parera, 02/07/2019 | 16:17 uur

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2019 | 20:07 uur
Ik denk dat we hier antwoord hebben mbt de EU Noodvergadering:

Lara Seligman‏Geverifieerd account @laraseligman · 40 min.40 minuten geleden 

JUST IN: In a joint statement France, Germany, the United Kingdom and the European External Action Service are "extremely concerned" about Iran's breach of the JCPOA.

"We have been consistent and clear that our commitment to the nuclear deal depends on full compliance by Iran."

Ik zag het voorbij komen  ;)  Gelukkig waren het dus weer complot theorieën omdat die 3 dingen tegelijkertijd gebeurde.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 02/07/2019 | 18:31 uur
Ik lees via twitter een aantal geruchten en feiten:

- De EU Security Counsel  zou ook bij elkaar geroepen zijn voor een nood vergadering, maar ik schat dit in als BS op dit momen.


Ik denk dat we hier antwoord hebben mbt de EU Noodvergadering:

Lara Seligman‏Geverifieerd account @laraseligman · 40 min.40 minuten geleden 

JUST IN: In a joint statement France, Germany, the United Kingdom and the European External Action Service are "extremely concerned" about Iran's breach of the JCPOA.

"We have been consistent and clear that our commitment to the nuclear deal depends on full compliance by Iran."


Parera

#2
Ik lees via twitter een aantal geruchten en feiten:

- Vladimir Putin heeft al zijn afspraken vandaag afgezegd en vergaderd met de Min. Def. over het ongeluk.
- De Amerikaanse VP is terug geroepen naar DC i.v.m. ''iets'' wat vandaag gebeurd is, volgens geruchten het Russische ongeval.
- De EU Security Counsel  zou ook bij elkaar geroepen zijn voor een nood vergadering, maar ik schat dit in als BS op dit momen.

Mochten de eerste twee geruchten kloppen en met elkaar te maken hebben dan is er niet zomaar brand ontstaan aan boord en iets er iets anders voorgevallen.

Volgens berichten vanuit het Witte Huis heeft het terug roepen van de VP niks te maken met het russische incident.

Parera

#1
14 doden door brand in Russische onderzeeër

MOSKOU (ANP) - In Rusland zijn veertien personen omgekomen in een onderzeeër. Dat meldt persbureau Interfax op basis van het Russische ministerie van Defensie. Er zou brand zijn uitgebroken in de duikboot, die voer in Russische territoriale wateren. Het is nog niet duidelijk waar het ongeval precies was.

Het zou gaan om een onderzeeër die op verkenning was. Door de brand zijn er gevaarlijke gassen vrijgekomen, waardoor enkele bemanningsleden zijn omgekomen. Hoe het vuur is ontstaan is onduidelijk. Inmiddels is de brand geblust.

[Bron: www.nd.nl ]

Update Het zou gaan om de onderzeeboot ''Losharik'', A-12 of NORSUB-5 als NAVO naam. Het is een onderzeeboot die extreem diep kan duiken, de exacte duikdiepte is onbekend maar het is bekend dat de boot in 2012 gedoken heeft tot 2000 - 2500 m diepte. De boot heeft een 25 koppige bemanning, overigens allemaal officieren.

Hier meer over de onderzeeboot : http://www.hisutton.com/Spy%20Sub%20-%20Project%2010831%20Losharik.html

Topic breed aangemaakt zodat het in de toekomst kan blijven bestaan bij andere maritieme ongevallen. (Naam stijl gelijk aan dat van luchtvaart ongelukken)