Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

mc196

Ik ga er vanuit dat ze voort borduren op een bestaand ontwerp (hopelijk de LMV). Maar gezien de aankoop van de anaconda ben ik pas gerustgesteld als we de foto's zien. Want waarom iets nieuws ontwerpen als de LMV gewoon geschikt is?
Of zou het zijn dat MTV de Nederlandse benaming is van een bestaand product? Zoals de YPR-765 die in de rest van de wereld AIFV heette.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 13/09/2019 | 16:00 uur
Het is wel te hopen dat het eerder kan worden getoond. Vervolgens vraag ik mij af of Defensie een launch customer is als de Iveco MTV een compleet nieuw ontwerp blijkt te zijn.
Daarom heb ik er ook mijn twijfels bij dat het een compleet nieuw ontwerp is...maar ik laat me graag verassen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

#690
Citaat van: Mourning op 13/09/2019 | 15:54 uur
Ik neem aan dat er (ruim) voor die tijd echt wel een tekening of artist impression naar buiten komt. Zou bad business van Iveco zijn en Defensie zal ongetwijfeld zelf ook al het e.e.a. in handen hebben v.w.b. het bedoelde uiterlijk van het voertuig. Ik ga vooralsnog uit van een vergrote en verzwaarde LMV.

Het is wel te hopen dat het eerder kan worden getoond. Vervolgens vraag ik mij af of Defensie een launch customer is als de Iveco MTV een compleet nieuw ontwerp blijkt te zijn.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Citaat van: Sparkplug op 13/09/2019 | 14:36 uur
Dat klopt, maar wordt echter ook geen MPV. Foto's van de MTV zijn er nog niet.

Iveco zal mogelijk op Eurosatory 2020 de MTV tonen.

Ik neem aan dat er (ruim) voor die tijd echt wel een tekening of artist impression naar buiten komt. Zou bad business van Iveco zijn en Defensie zal ongetwijfeld zelf ook al het e.e.a. in handen hebben v.w.b. het bedoelde uiterlijk van het voertuig. Ik ga vooralsnog uit van een vergrote en verzwaarde LMV.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

#688
Citaat van: Kornet43 op 13/09/2019 | 14:27 uur
Het wordt volgens de Italiaanse pers in ieder geval een medium voertuig en dus geen LMV!

Dat klopt, maar wordt echter ook geen MPV. Foto's van de MTV zijn er nog niet.

Iveco zal mogelijk op Eurosatory 2020 de MTV tonen.


A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Kornet43

Het wordt volgens de Italiaanse pers in ieder geval een medium voertuig en dus geen LMV!



StrataNL

Citaat van: Harald op 13/09/2019 | 12:28 uur
Daar dacht ik ook al aan :
Zou het niet een doorontwikkeling zijn van de Anaconda ?
Wat ik bedoel is meer in de trant van een verstevigd onderstel, betere bescherming, maar wel het uiterlijk van de anaconda ? ...
Dan zou het contract wel getekend zijn met DEBA bedrijfswagens en niet met Iveco Defence Vehicles Italiƫ.

Anaconda valt niet in de categorie 12kn maar in de categorie military utility vehicle. Daarnaast wil je die uitrusten zoals de LMV wordt het een heel ander voertuig.

Ben benieuwd of het een compleet nieuw voertuig is of toch gebaseerd op de LMV(-2).
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Daar dacht ik ook al aan :
Zou het niet een doorontwikkeling zijn van de Anaconda ?
Wat ik bedoel is meer in de trant van een verstevigd onderstel, betere bescherming, maar wel het uiterlijk van de anaconda ? ...

Parera

Citaat van: StrataNL op 13/09/2019 | 12:11 uur
Dat hoop ik niet, te civiel. Veel te groot ook...

Ik denk gewoon een doorontwikkeling van de LMV, want het voertuig moest zoveel mogelijk van de plank zijn.

MPV achtige-sowieso niet, hebben we de Bushmaster en Boxer voor.

Te civiel is niet goed maar ik sta er niet raar van te kijken want;  goedkoop.
Misschien een door ontwikkelde Long Wheelbase variant met meer pantser en betere bescherming voor de bemanning.

Ik hoop dat het een door ontwikkeling gaat zijn van de LMV maar als ik het zo lees staat er toch echt een voertuig tussen de LMV en MPV in.


StrataNL

Citaat van: Parera op 13/09/2019 | 11:42 uur
Ik verwacht dat het een voertuig gaat worden op basis van de Daily 4x4 of de Trakker 4x4.
Dat hoop ik niet, te civiel. Veel te groot ook...

Ik denk gewoon een doorontwikkeling van de LMV, want het voertuig moest zoveel mogelijk van de plank zijn.

MPV achtige-sowieso niet, hebben we de Bushmaster en Boxer voor.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Sparkplug op 13/09/2019 | 11:49 uur
Hopelijk ziet de MTV er ook anders uit dan de Iveco Medium Protected Vehicle (MPV). De MPV zal technisch misschien goed zijn, maar vind het qua uiterlijk het net niet.

De MPV is inderdaad een lelijk eendje, en veel belangrijker dat voertuig is veel te zwaar met de 18 a 25 ton.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 13/09/2019 | 11:42 uur
Dat hebben ze ontwikkeld ja. Als ik kijk naar de gewichten van de voertuigen die het moet gaan vervangen sta ik niet raar te kijken als ze het chassis gaan gebruiken van de Daily 4x4 die ook gebruikt is voor de Anaconda voor het KMARNS & de MUV. Maar in dit geval vraagt het DVOW om extra bescherming dus voldeed de Anaconda zelf niet.

Ik verwacht dat het een voertuig gaat worden op basis van de Daily 4x4 of de Trakker 4x4.

Volgens Iveco moet het een modulair voertuig worden met uitstekende offroad capaciteit en hoge bescherming voor de bemanning. Maar daar tegenover staat ook lage life-cycle kosten en gemakkelijk te onderhouden op basis van bewezen producten.

Hopelijk ziet de MTV er ook anders uit dan de Iveco Medium Protected Vehicle (MPV). De MPV zal technisch misschien goed zijn, maar vind het qua uiterlijk het net niet.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

#678
Citaat van: Sparkplug op 13/09/2019 | 11:34 uur
Okee. Iveco heeft dan dus een extra voertuig in de medium klasse.

Dat hebben ze ontwikkeld ja. Als ik kijk naar de gewichten van de voertuigen die het moet gaan vervangen sta ik niet raar te kijken als ze het chassis gaan gebruiken van de Daily 4x4 die ook gebruikt is voor de Anaconda voor het KMARNS & de MUV. Maar in dit geval vraagt het DVOW om extra bescherming dus voldeed de Anaconda zelf niet.

Ik verwacht dat het een voertuig gaat worden op basis van de Daily 4x4 of de Trakker 4x4.

Volgens Iveco moet het een modulair voertuig worden met uitstekende offroad capaciteit en hoge bescherming voor de bemanning. Maar daar tegenover staat ook lage life-cycle kosten en gemakkelijk te onderhouden op basis van bewezen producten.