Ben je nieuw? Stel je hier voor!!!

Gestart door kleine ellen, 17/08/2004 | 18:27 uur

vlincent


Grasshopper53

#1629
Hallo,

Net nieuw hier. Mijn naam is Paul, 67 jaar oud en komende uit een militaire familie, teruggaand tot het KNIL. Zelf dpl (73-1) geweest als motorrijder 104 MarEsk Gen. Winkelman Kazerne Nunspeet. Ik ben vooral geïnteresseerd in de militaire luchtvaart. Hobbies: modelbouw, geschiedenis, metaaldetectie en vooral Harley rijden !

Thijs0315

Citaat van: 0claw2 op 29/10/2019 | 16:49 uur
Het ligt volgens mij ook aan het 'vliegerhandje', bij bepaalde types kunnen ze daar handiger gebruik van maken dan bij andere types. Uiteindelijk bepaalt defensie, maar je kan wel je voorkeur aangeven idd.
En die VCT1: die vond ik prima te doen, deed m eigenlijk meer om te proberen of ik erdoorheen zou komen; vlieger worden is altijd een jongensdroom van me geweest, maar daar had ik er zo veel van dus ik nam mezelf niet al te serieus. Totdat ik de VCT1 haalde, toen werd eigenlijk die droom weer naar boven gehaald en nu ga ik er 100% voor! Als er mensen in de toekomst dit lezen voordat ze ook aan hetzelfde traject gaan beginnen: Wees supergoed gefocust en haal het beste uit jezelf, dan weten ze bij defensie gelijk wat je allemaal kan!

Ik wens je al het succes en misschien zien we elkaar volgend jaar wel. Ben je ook nog steeds van plan om bij defensie te gaan als je de keuring tot vlieger niet doorkomt? Die kans is natuurlijk altiid aanwezig. Ik zelf namelijk wel.

0claw2

Citaat van: Thijs0315 op 28/10/2019 | 13:30 uur
Zelf voel ik me ook het meest aangetrokken bij de luchtmacht, maar ik sta ook wel degelijk open voor de marine. Mijn voorkeur gaat naar de F35 of de AH64, maar daar is het nog veel te vroeg voor om daarover te praten. Eerst maar eens zien dat ik het hele keuringstraject behaal. Ook dacht ik dat defensie zelf de grootste inbreng heeft in welk vliegtuig je uiteindelijk gaat vliegen en dat je zelf alleen maar een voorkeur kunt geven en die kunt versterken d.m.v. hoge cijfers tijdens de opleiding.
Hoe beviel VCT-1 trouwens? Had je hem moeilijker verwacht of viel het wel mee?

Het ligt volgens mij ook aan het 'vliegerhandje', bij bepaalde types kunnen ze daar handiger gebruik van maken dan bij andere types. Uiteindelijk bepaalt defensie, maar je kan wel je voorkeur aangeven idd.
En die VCT1: die vond ik prima te doen, deed m eigenlijk meer om te proberen of ik erdoorheen zou komen; vlieger worden is altijd een jongensdroom van me geweest, maar daar had ik er zo veel van dus ik nam mezelf niet al te serieus. Totdat ik de VCT1 haalde, toen werd eigenlijk die droom weer naar boven gehaald en nu ga ik er 100% voor! Als er mensen in de toekomst dit lezen voordat ze ook aan hetzelfde traject gaan beginnen: Wees supergoed gefocust en haal het beste uit jezelf, dan weten ze bij defensie gelijk wat je allemaal kan!

Thijs0315

Citaat van: 0claw2 op 28/10/2019 | 13:21 uur
Luchtmacht natuurlijk :) Daar zijn veel meer avonturen te beleven dan dat je (voornamelijk) boven water vliegt lijkt me. Niet dat bij de marine geen actie is, maar toch spreekt me de luchtmacht meer aan 8) Ik weet alleen nog niet of ik voor de F-35 of een van de heli's wil (duurt ook nog wel ff voordat je hoeft te kiezen gelukkig), maar ik wil sowieso ook geen transportvlieger worden. Jij?

Zelf voel ik me ook het meest aangetrokken bij de luchtmacht, maar ik sta ook wel degelijk open voor de marine. Mijn voorkeur gaat naar de F35 of de AH64, maar daar is het nog veel te vroeg voor om daarover te praten. Eerst maar eens zien dat ik het hele keuringstraject behaal. Ook dacht ik dat defensie zelf de grootste inbreng heeft in welk vliegtuig je uiteindelijk gaat vliegen en dat je zelf alleen maar een voorkeur kunt geven en die kunt versterken d.m.v. hoge cijfers tijdens de opleiding.
Hoe beviel VCT-1 trouwens? Had je hem moeilijker verwacht of viel het wel mee?

0claw2

#1625
Citaat van: Thijs0315 op 28/10/2019 | 12:52 uur
Goed om te horen dat er meer geïnteresseerden zijn. Ik heb zelf VCT-2 op 29 november. Verder was het voor mij ook al duidelijk dat er niet inhoudelijk over het selectieproces ingegaan mag worden. Ik wens je veel succes bij het CML. Wil je zelf trouwens bij de luchtmacht of de marine?

Luchtmacht natuurlijk :) Daar zijn veel meer avonturen te beleven dan dat je (voornamelijk) boven water vliegt lijkt me. Niet dat bij de marine geen actie is, maar toch spreekt me de luchtmacht meer aan 8) Ik weet alleen nog niet of ik voor de F-35 of een van de heli's wil (duurt ook nog wel ff voordat je hoeft te kiezen gelukkig), maar ik wil sowieso ook geen fixedwing-transportvlieger worden. Jij?

Thijs0315

Citaat van: 0claw2 op 28/10/2019 | 12:17 uur
Ik zit in hetzelfde schuitje (behalve dat ik VWO doe)! :P Ik mag 13 november opkomen voor de VCT2, heb jij je daar al voor aangemeld?
Inhoudelijk is het dacht ik zelfs verboden de informatie van alle selectiestappen te delen. Als je dat toch doet en ze komen erachter (wat niet heel lastig is, want van defensie zelf kijken ze ook mee op allerlei fora volgens mij), kan je zelfs van de opleiding gegooid worden... Dat risico wil en ga ik niet nemen ;D

Goed om te horen dat er meer geïnteresseerden zijn. Ik heb zelf VCT-2 op 29 november. Verder was het voor mij ook al duidelijk dat er niet inhoudelijk over het selectieproces ingegaan mag worden. Ik wens je veel succes bij het CML. Wil je zelf trouwens bij de luchtmacht of de marine?

0claw2

Citaat van: Thijs0315 op 27/10/2019 | 21:17 uur
Beste forumleden,

Ik ben Thijs, een 17 jarige jongen die sinds een halfjaar zijn havo diploma heeft gehaald. Op het moment ben ik bezig met de HBO-opleiding Technische Bedrijfskunde en doe ik hiernaast Wiskunde B op VWO niveau. Mijn doel is om volgend jaar bij defensie te beginnen. Op het moment ben ik bezig met de sollicitatie tot Officier Vlieger en heb ik VCT-1 positief afgerond. Vlieger worden is mijn prioriteit binnen defensie, maar ik zie wel in dat mijn kansen natuurlijk klein zijn. Ik heb mij geregistreerd op dit forum om een beter beeld te krijgen over defensie en bruikbare informatie op te doen. Graag zou ik ook tips ontvangen voor VCT-2.

Bij voorbaat dank,

Thijs

Ik zit in hetzelfde schuitje (behalve dat ik VWO doe)! :P Ik mag 13 november opkomen voor de VCT2, heb jij je daar al voor aangemeld?
Inhoudelijk is het dacht ik zelfs verboden de informatie van alle selectiestappen te delen. Als je dat toch doet en ze komen erachter (wat niet heel lastig is, want van defensie zelf kijken ze ook mee op allerlei fora volgens mij), kan je zelfs van de opleiding gegooid worden... Dat risico wil en ga ik niet nemen ;D

Thijs0315

En nu we het toch over de NH90 hebben, heeft deze niet vrij veel onderhoudproblemen? Toevallig las ik ergens een artikel dat sommige landen de helikopter al in de ban hebben gedaan door de vele technische problemen die het heeft.

Thijs0315

Ik probeer zelf bij het lange traject van de luchtmacht terecht te komen. Dit omdat het meer doorgroei mogelijkheden geeft binnen defensie.
Ik moet je wel gelijk geven dat de site over het algemeen best onduidelijk kan zijn.
Weet toevallig iemand wat het slagingspercentage tijdens de keuring ongeveer is?

Bij voorbaat dank.

Flyguy

Citaat van: Lex op 27/10/2019 | 22:43 uur
Niet wetende welke voorkeur je hebt mbt de sollicitatie tot Officier Vlieger, zie ik dat op de site van Mindef:  https://werkenbijdefensie.nl/vacatures/militaire-vacatures/officier-vlieger-vwo-havop-e4?utm_source=display&utm_medium=banner&utm_campaign=dynamic_retargeting&utm_term=retargeting&utm_content=officier-vlieger-vwo-havop-e4#0 de gestelde info niet geheel correct is.
Daar waar sprake is van NH90 vlieger stelt de site dat je verantwoordelijk bent voor het transport van materieel en mensen.
Dat is niet correct. De NH90 is de maritieme gevechtshelikopter, welke primair op/boven zee ingezet wordt ter bestrijding van o.a. onderzeeboten, drugs gerelateerde eenheden, etc.
Maar ook wel ter transport van mensen/materieel.
Ja, de info die Mindef stelt is dus niet volledig.

Luchtmacht W&S die dit heeft getypt :cute-smile:

Lex

Citaat van: Thijs0315 op 27/10/2019 | 21:17 uur
Beste forumleden,

Ik ben Thijs, een 17 jarige jongen die sinds een halfjaar zijn havo diploma heeft gehaald. Op het moment ben ik bezig met de HBO-opleiding Technische Bedrijfskunde en doe ik hiernaast Wiskunde B op VWO niveau. Mijn doel is om volgend jaar bij defensie te beginnen. Op het moment ben ik bezig met de sollicitatie tot Officier Vlieger en heb ik VCT-1 positief afgerond. Vlieger worden is mijn prioriteit binnen defensie, maar ik zie wel in dat mijn kansen natuurlijk klein zijn. Ik heb mij geregistreerd op dit forum om een beter beeld te krijgen over defensie en bruikbare informatie op te doen. Graag zou ik ook tips ontvangen voor VCT-2.
Bij voorbaat dank,
Thijs
Niet wetende welke voorkeur je hebt mbt de sollicitatie tot Officier Vlieger, zie ik dat op de site van Mindef:  https://werkenbijdefensie.nl/vacatures/militaire-vacatures/officier-vlieger-vwo-havop-e4?utm_source=display&utm_medium=banner&utm_campaign=dynamic_retargeting&utm_term=retargeting&utm_content=officier-vlieger-vwo-havop-e4#0 de gestelde info niet geheel correct is.
Daar waar sprake is van NH90 vlieger stelt de site dat je verantwoordelijk bent voor het transport van materieel en mensen.
Dat is niet correct. De NH90 is de maritieme gevechtshelikopter, welke primair op/boven zee ingezet wordt ter bestrijding van o.a. onderzeeboten, drugs gerelateerde eenheden, etc.
Maar ook wel ter transport van mensen/materieel.
Ja, de info die Mindef stelt is dus niet volledig.

Huzaar1

Citaat van: Thijs0315 op 27/10/2019 | 21:17 uur
Beste forumleden,

Ik ben Thijs, een 17 jarige jongen die sinds een halfjaar zijn havo diploma heeft gehaald. Op het moment ben ik bezig met de HBO-opleiding Technische Bedrijfskunde en doe ik hiernaast Wiskunde B op VWO niveau. Mijn doel is om volgend jaar bij defensie te beginnen. Op het moment ben ik bezig met de sollicitatie tot Officier Vlieger en heb ik VCT-1 positief afgerond. Vlieger worden is mijn prioriteit binnen defensie, maar ik zie wel in dat mijn kansen natuurlijk klein zijn. Ik heb mij geregistreerd op dit forum om een beter beeld te krijgen over defensie en bruikbare informatie op te doen. Graag zou ik ook tips ontvangen voor VCT-2.

Bij voorbaat dank,

Thijs


welkom
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Thijs0315 op 27/10/2019 | 21:17 uur
Beste forumleden,

Ik ben Thijs, een 17 jarige jongen die sinds een halfjaar zijn havo diploma heeft gehaald. Op het moment ben ik bezig met de HBO-opleiding Technische Bedrijfskunde en doe ik hiernaast Wiskunde B op VWO niveau. Mijn doel is om volgend jaar bij defensie te beginnen. Op het moment ben ik bezig met de sollicitatie tot Officier Vlieger en heb ik VCT-1 positief afgerond. Vlieger worden is mijn prioriteit binnen defensie, maar ik zie wel in dat mijn kansen natuurlijk klein zijn. Ik heb mij geregistreerd op dit forum om een beter beeld te krijgen over defensie en bruikbare informatie op te doen. Graag zou ik ook tips ontvangen voor VCT-2.

Bij voorbaat dank,

Thijs

Welkom!

Vwb de vliegerij zul je hier weinig bruikbaars te horen krijgen ben ik bang. Vwb defensie in zijn algemeen moet je maar een beetje door de cynische opmerkingen heen prikken. ;)

Thijs0315

Beste forumleden,

Ik ben Thijs, een 17 jarige jongen die sinds een halfjaar zijn havo diploma heeft gehaald. Op het moment ben ik bezig met de HBO-opleiding Technische Bedrijfskunde en doe ik hiernaast Wiskunde B op VWO niveau. Mijn doel is om volgend jaar bij defensie te beginnen. Op het moment ben ik bezig met de sollicitatie tot Officier Vlieger en heb ik VCT-1 positief afgerond. Vlieger worden is mijn prioriteit binnen defensie, maar ik zie wel in dat mijn kansen natuurlijk klein zijn. Ik heb mij geregistreerd op dit forum om een beter beeld te krijgen over defensie en bruikbare informatie op te doen. Graag zou ik ook tips ontvangen voor VCT-2.

Bij voorbaat dank,

Thijs