Duitse fregat ontwikkelingen

Gestart door Loup, 03/11/2005 | 21:32 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#241
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/09/2018 | 18:17 uur
Martin Murphy‏ @Stahlhammer 

#thyssenkrupp dockt seine Werftensparte TKMS direkt als eigene Sparte am Vorstand an. Für Insider die Vorbereitung für den Verkauf. #handelsblatt

E..... al in de stress?  :cute-smile:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Martin Murphy‏ @Stahlhammer 

#thyssenkrupp dockt seine Werftensparte TKMS direkt als eigene Sparte am Vorstand an. Für Insider die Vorbereitung für den Verkauf. #handelsblatt


jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Sparkplug

Citaat van: DvdW op 31/08/2018 | 10:25 uur
Deutsland über alles natuurlijk, maar sommigen willen dat nog steeds niet zelf. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Frankrijk. Allemaal mooi en aardig, maar aan het einde kijken ze nar één ding: eigen belang. Hoe word ik beter van deze deal...

De Koot&Bie spreuk "Samen voor ons eigen" blijft altijd van toepassing.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

DvdW

#236
Citaat van: Harald op 31/08/2018 | 09:39 uur
Precies, en dit geeft wel weer aan dat EU aanbestedingen/Tenders, allemaal hartstikke goed bedacht is maar als er sprake is van landsbelang, Politieke inmenging. Dan worden alle goede voornemens zo over boord gegooit en dan worden er andere keuzes/beslissingen gemaakt. 

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat..   
Deutsland über alles natuurlijk, maar sommigen willen dat nog steeds niet zien. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Frankrijk. Allemaal mooi en aardig, maar aan het einde kijken ze nar één ding: eigen belang. Hoe word ik beter van deze deal...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 31/08/2018 | 09:11 uur
Damen krijgt het er niet gemakkelijk op om de MKS-180 order naar binnen te trekken. Het laat maar weer eens zien dat marine scheepsbouw samenwerking tussen NL en DE de nodige valkuilen kent....

Precies, en dit geeft wel weer aan dat EU aanbestedingen/Tenders, allemaal hartstikke goed bedacht is maar als er sprake is van landsbelang, Politieke inmenging. Dan worden alle goede voornemens zo over boord gegooit en dan worden er andere keuzes/beslissingen gemaakt. 

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat..   

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 31/08/2018 | 08:19 uur
German shipbuilders push for government favor against European rivals


Damen krijgt het er niet gemakkelijk op om de MKS-180 order naar binnen te trekken. Het laat maar weer eens zien dat marine scheepsbouw samenwerking tussen NL en DE de nodige valkuilen kent....


Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/08/2018 | 17:26 uur
Die Bundeswehr will milliardenschwere Kampfschiffe anschaffen, die auch Ziele unter Wasser bekämpfen können

https://read.bi/2MxMwZs via @BIDeutschland


:sleep: Die Duitsers hebben nog niets geleerd van hun F-125 problemen, komen ze nu weer aanzetten met missie modules en de beste in aanpasbaarheid voor de missies.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Die Bundeswehr will milliardenschwere Kampfschiffe anschaffen, die auch Ziele unter Wasser bekämpfen können

https://read.bi/2MxMwZs via @BIDeutschland

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Kieler Werften - Docks sind für ,,MKS 180" bereit

"Deshalb wuchs die Einsatzverdrängung des Designs von 6000 auf inzwischen rund 10000 Tonnen".

http://www.kn-online.de/Nachrichten/Wirtschaft/Docks-in-Kieler-Werften-sind-fuer-MKS-180-bereit via @kn_online

Parera

Citaat van: Zander op 08/08/2018 | 15:30 uur
Kan Damen dan wel zoveel projecten tegelijk draaien?
Projectmanagers die dit soort grote projecten aan kunnen zijn er ook niet in overvloed.

Het enigste deel waar Damen bij betrokken is is het ontwerpen van het schip, in Vlissingen zullen dus alleen mensen op kantoor werken aan het ontwerp, scheepsplannen en andere dingen die te maken hebben met de fase's voor dat er nog maar 1 m staal gesneden is. Al het andere werk zal voor zover nu bekend is in Duitsland (Hamburg) plaats vinden bij Blohm & Voss.
Damen ondersteund Blohm & Voss in deze aanbesteding net zoals Saab Damen ondersteund met het ontwikkelen van de onderzeeboten, alleen zal Damen zelf geen delen bouwen voor de schepen wat nu bekend is.

Het is heel simpel Damen doet enkel design werk en zodra er gebouwd word neem Blohm & Voss het hele project over, wel zal Damen er natuurlijk op de  achtergrond bij betrokken blijven maar het werk is in Duitse handen voor het grootste deel van het project. TKMS is enkel aan het schoppen en slaan om maar zoveel mogelijk aandacht te krijgen omdat ze zelf kopje onder gaan.
Vergeet niet dat TKMS nu ook Egypte paait met 2 MEKO's op die verkocht worden op krediet! Ze proberen alles aan te grijpen om het draaiend te houden lukt dat niet is het TKMS oppervlakte schepen gewoon klaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 08/08/2018 | 15:30 uur
Kan Damen dan wel zoveel projecten tegelijk draaien?
Projectmanagers die dit soort grote projecten aan kunnen zijn er ook niet in overvloed.

Lijkt mij geen probleem in dit geval.

Zander

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 08/08/2018 | 15:23 uur
Damen zou zo wie zo bij het gegund krijgen van de order de schepen op een Duitse werf laten bouwen.. Ik zie het probleem niet.
Kan Damen dan wel zoveel projecten tegelijk draaien?
Projectmanagers die dit soort grote projecten aan kunnen zijn er ook niet in overvloed.
People are sheep