Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Ros

Citaat van: Zander op 28/11/2018 | 08:21 uur
Volgens mij kan het echt geen kwaad om eens een andere kant te laten zien van de NAVO.

Wat is die andere kant dan ? Naast (harde) woorden, de tanden laten zien en oefeningen draaien zijn de mogelijkheden eigenlijk wel op. Als het echt spannend gaat worden zal, denk ik, ook blijken dat de unanimiteit  onder de NAVO leden niet zo groot is als men denkt. En dit weten de Russen ook.

Parera

US intel chief to brief NATO on US withdrawal from INF treaty

US Director of National Intelligence Dan Coats said Tuesday that he is heading to Europe to explain to allies Washington's decision to pull out of a major nuclear weapons treaty because of Russian violations.

Coats told reporters that he will meet NATO defense and intelligence officials in Brussels this week to discuss President Donald Trump's decision in October to withdraw from the 1987 Intermediate-Range Nuclear Forces Treaty (INF), a move that has fueled fears of a dangerous arms race.

"The intelligence community assesses Russia has flight-tested, produced, and deployed cruise missiles with a range capability that are prohibited by the treaty," Coats said.

"Russia has shown no sign that it is willing to acknowledge its violation, let alone return to full and verifiable compliance."

Coats said he would explain the threat to Europe from Russia's furtive development of its new 9M729 ground-based missile system, which Washington says has a reach that exceeds the INF limit of 500 kilometers (300 miles).

"Russia continues to press forward and as of late 2018 has fielded multiple battalions of 9M729 missiles, which pose a direct conventional and nuclear threat against most of Europe and parts of Asia," Coats said.

The Trump administration has yet to pinpoint a date for its official withdrawal from the treaty, leaving room for a possible fix that would likely also have to involve China, which was not a party to the INF.

"Number one, they would have to admit that they cheated," Coats said of Russia.

"Number two, they would have to acknowledge that they would then take actions to get us back on an even keel, so that (Russia) didn't retain that strategic advantage" from the new missile program.

"We need full verifiable elimination of all missiles that fall in this category, if we're going to go forward," he said.

[ source: dailymail.co.uk ]


Zander

Jammer dat we altijd met die slappe praat reacties komen.
Ik zeg, stuur maar een forse militaire macht naar Oekraïne. Laat ze maar voor een X aantal maanden grote oefeningen houden in de buurt van de conflictgebieden.
De Russen zijn ook niet vies van provocatie. Laten we dan ook eens onze tanden zien. Niet alleen dat kunstgebitje van de bange oude man.

Poetin zal boos zijn en met een tegenreactie komen. Maar, hij zal zich echt niet durven laten gaan en NAVO eenheden belagen. Doet hij dit wel dan weet hij dat hij niet meer met sancties weg komt. Ik geloof niet dat hij daar toe bereid is.

Ik begrijp dat we op die manier eea op de spits drijven maar dat is beter dan ons altijd maar in het diplomatieke hoekje te laten wegzetten.
Volgens mij kan het echt geen kwaad om eens een andere kant te laten zien van de NAVO.
People are sheep

Parera

#5082
Citaat van: Huzaar1 op 27/11/2018 | 19:31 uur
Ik weet niet hoeveel er geschoten is, maar als het bij een paar schoten is gebleven vind ik een schot op de brug wel heel erg ver gaan, dat is niet om te stoppen maar om te vernietigen en doden.

Hier nog een tweede foto via twitter.com@Defence_blog, deze blog meld ook vanuit Ukrainse bronnen dat de russen gebruik gemaakt hebben van 6 FSB boten, 4 marineschepen, 5 jets en 2 helikopters. Onder de jets was minimaal 1 Su-30 en de heli's waren Ka-52 aanvals helikopters. Volgens de Bron van de blog zou minimaal 1 van de jets het vuur hebben geopend op de schepen met 2 ongeleide raketten. De artillerieboot Berdyansk (P-175) werd beschoten door 30 mm geschut vanaf een van de schepen en een vliegtuig. De sleper werd ook beschoten maar niet geraakt, wel is het schip tot stoppen gedwongen en daarna geboard door Russische special forces.

Het hele artikel HIER

De Russen zouden ook gebruik hebben gemaakt van 2 ATGM's en deze afgevuurd hebben op de Ukrainse schepen (BRON). Een ATGM op zo'n bootje is inderdaad niet om het te stoppen maar om het te vernietigen, net als het gebruik van unguided rockets en 30 mm kanonnen. Stoppen zijn KKW's of zwaarder kaliber maar dan voor de boeg of in de boeg.


Uit beelden van RT blijkt ook dat de Russen land-based anti-scheepsraketten richting de Krim sturen. Er zijn meerdere meldingen van het verplaatsen van troepen/materieel richting de grens met Ukraine. De Russische legertop heeft de afgelopen dagen een overleg gehad met Putin, dit was een 4-daagse top en over enkele dagen is er nog een top tussen de legerleiding en de president.
Toeval?

Beelden van de ASuW batterij onderweg HIER

De VS vliegt rond de Krim met een Global Hawk en P-8 Poseidon.

Mourning

Citaat van: Ros op 27/11/2018 | 21:58 uur
Nee, de enige keuze is te komen tot een diplomatieke oplossing. Voor 'ons', Oekraine en de Russen de beste oplossing.

Wat stel jij dan voor ? Een ultimatum stellen aan de Russen op straffe van militair ingrijpen, nog meer sancties instellen die de positie van Poetin alleen maar versterkt ? Wapensystemen etc. aan Oekraine beschikbaar stellen of NAVO eenheden stationeren in het land ? Je kan er op wachten dat de Rus dit niet zal pikken en in ieder geval dan Oost -Oekraine gaat inlijven. Niet zo heel veel voor nodig geloof ik.

Zo lang Poetin met de handjes van de NAVO leden afblijft kan de NAVO niets doen. En ik geloof heilig dat Poetin niet zo dom zal zijn om er maar aan te denken.

Ok, en hem verder dus lekker zijn gangetje laten gaan... Je had Chamberlain moeten heten.

En wat ik had gedaan? Ik had om te beginnen inderdaad geholpen met adviseurs en het beschikbaar stellen van wapensystemen voor vriendelijke prijzen. Vervolgens had ik die kutRussen helemaal kapot gesanctioneerd is even kijken hoe hun economie en wapeninvesteringsprogramma's daar mee omgaan. Ik had Northstream afgekapt en ik had onze afhankelijkheid van Russisch gas heel, heel graag verminderd.

Ik zou tevens aangeven dat als de Russen zich internationaal eens normaal gaan gedragen de sancties kunnen worden afgezwakt. Wat ze intern in Rusland doen, goed, dat mogen ze zelf bepalen, daar houden wij ons dan buiten, maar buiten hun eigen grenzen moet de geetter van ze VEEL meer pijn gaan doen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 27/11/2018 | 22:36 uur
Video - The Moment 17 Russian Fighters Surround British Vessel

https://www.forces.net/node/113130#.W_24kU-DO1Y.twitter
Voor alle duidelijkheid: dit is gebeurd in Mei 2018.

Lex


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Video - The Moment 17 Russian Fighters Surround British Vessel

https://www.forces.net/node/113130#.W_24kU-DO1Y.twitter

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 27/11/2018 | 22:05 uur
Dat weten we niet, maar het NATO smaldeel SNMG2, met HNLMS de Ruyter als vlaggenschip is vandaag binnengelopen in de haven van Aksaz in het Zuiden van Turkije.

Volgens planning?

Lex

Citaat van: Parera op 26/11/2018 | 12:44 uur
Is er een realistische kans dat de NAVO een van de vlootverbanden richting de Zwarte zee stuurt als reactie op deze houding van de Russen?
Dat weten we niet, maar het NATO smaldeel SNMG2, met HNLMS de Ruyter als vlaggenschip is vandaag binnengelopen in de haven van Aksaz in het Zuiden van Turkije.

Ros

#5075
Citaat van: Thomasen op 27/11/2018 | 17:22 uur
Wat stel jij dan voor? Ingeven aan alle Russische eisen of maar gelijk een kernbom op het Kremlin?

Nee, de enige keuze is te komen tot een diplomatieke oplossing. Voor 'ons', Oekraine en de Russen de beste oplossing.

Citaat van: Mourning op 27/11/2018 | 19:28 uur
De Oekraine opofferen of in ieder geval niets voor hen doen en bang in een hoekje gaan zitten....

Wat stel jij dan voor ? Een ultimatum stellen aan de Russen op straffe van militair ingrijpen, nog meer sancties instellen die de positie van Poetin alleen maar versterkt ? Wapensystemen etc. aan Oekraine beschikbaar stellen of NAVO eenheden stationeren in het land ? Je kan er op wachten dat de Rus dit niet zal pikken en in ieder geval dan Oost -Oekraine gaat inlijven. Niet zo heel veel voor nodig geloof ik.

Zo lang Poetin met de handjes van de NAVO leden afblijft kan de NAVO niets doen. En ik geloof heilig dat Poetin niet zo dom zal zijn om er maar aan te denken.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 27/11/2018 | 17:22 uur
Wat stel jij dan voor? Ingeven aan alle Russische eisen of maar gelijk een kernbom op het Kremlin?

Trolololl
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Parera op 27/11/2018 | 13:05 uur
Er is een foto opgedoken van een van de beschoten vaartuigen. via twitter.com @mil_in_ua_en
Ukraine heeft gemeld dat aan boord ook mensen waren van de geheime dienst, waarvan er 1 zwaar gewond is geraakt.



Ik weet niet hoeveel er geschoten is, maar als het bij een paar schoten is gebleven vind ik een schot op de brug wel heel erg ver gaan, dat is niet om te stoppen maar om te vernietigen en doden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"