Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Ace1

#366
Citaat van: Sparkplug op 09/03/2016 | 22:33 uur
Echter kwam Zuid-Korea pas na Nederland, uitgaande dat Zuid-Korea echt de reden is. Ergens is het wel vreemd om de GAU-8/A niet aan Zuid-Korea te willen leveren.

De  GAU-8/A  was eind jaren 90 begin 2000 al uit productie dat heb ik vernomen van iemand die bij Thales Nederland werkzaam is, dat was de reden dat Zuid-Korea een licentie kochten van de GAU-8/A   om toch de Goalkeeper als CIWS te kunnen gebruiken en mijn bronnen zijn betrouwbaar.

De overige landen die een Goalkeeper gebruiken hebben een GAU-8/A  van  General Electric.

http://www.navweaps.com/Weapons/WNNeth_30mm_Goalkeeper.htm

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 09/03/2016 | 22:22 uur
In dat geval had Thales Nederland zonder de GAU-8/A nooit de Goalkeeper kunnen leveren als CIWS.

Echter kwam Zuid-Korea pas na Nederland, uitgaande dat Zuid-Korea echt de reden is. Ergens is het wel vreemd om de GAU-8/A niet aan Zuid-Korea te willen leveren.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 09/03/2016 | 22:05 uur
Wel een vreemde reden. De VS had er ook voor kunnen kiezen dat de GAU-8/A niet kan worden geëxporteerd en uitsluitend voor de eigen krijgsmacht wordt geproduceerd.

In dat geval had Thales Nederland zonder de GAU-8/A nooit de Goalkeeper kunnen leveren als CIWS.

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 09/03/2016 | 21:59 uur
Voor zover ik weet is de  GAU-8/A niet meer in productie en dat was de reden dat  Zuid-Koreanen een licentie kochten voor de GAU-8/A om Goalkeepers als CIWS te kunnen gebruiken op hun marineschepen.

Wel een vreemde reden. De VS had er ook voor kunnen kiezen dat de GAU-8/A niet kan worden geëxporteerd en uitsluitend voor de eigen krijgsmacht wordt geproduceerd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 09/03/2016 | 21:45 uur
Thanks voor dit tweede filmpje  ;)

Fabrikant General Dynamics heeft de GAU-8/A op dit moment misschien wel of niet in productie, maar het wordt op hun website getoond.
http://www.gd-ots.com/armament_systems/mbw_GAU-8A.html

Voor zover ik weet is de  GAU-8/A niet meer in productie en dat was de reden dat  Zuid-Koreanen een licentie kochten voor de GAU-8/A om Goalkeepers als CIWS te kunnen gebruiken op hun marineschepen.

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 09/03/2016 | 21:38 uur
Is de  GAU-8/A dan nog in produktie?

Thanks voor dit tweede filmpje  ;)

Fabrikant General Dynamics heeft de GAU-8/A op dit moment misschien wel of niet in productie, maar het wordt op hun website getoond.
http://www.gd-ots.com/armament_systems/mbw_GAU-8A.html
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

#360
Citaat van: Sparkplug op 09/03/2016 | 21:33 uur
Had liever een militair vlieger gehoord die bekend is met de M61, GAU-12/U en GAU-8/A en er een goed oordeel over kan geven.





Citaat van: Sparkplug op 09/03/2016 | 21:33 uur
Het is aan de andere kant niet vreemd als de USAF toch weer de GAU-8/A zou kiezen. Zij zijn er al 40 jaar mee bekend.

Is de  GAU-8/A dan nog in produktie?

Ace1

Citaat van: Harald op 09/03/2016 | 21:15 uur
Misschien kan die in de middellijn onder de Scorpion gehangen worden ? Of de 25 mm van de F-35, GAU-22/A

Dan heb jee een zwaarder toestel nodig de A10 is namelijk rond de GAU-8 Avenger ontworpen.

Sparkplug

Citaat van: Ace1 op 09/03/2016 | 21:14 uur
Op het filmpje een deskundige aan het woord waarom je een 30mm kanon nodig heb.

.../...

Had liever een militair vlieger gehoord die bekend is met de M61, GAU-12/U en GAU-8/A en er een goed oordeel over kan geven.

Het is aan de andere kant niet vreemd als de USAF toch weer de GAU-8/A zou kiezen. Zij zijn er al 40 jaar mee bekend.

Citaat van: Harald op 09/03/2016 | 21:15 uur
Misschien kan die in de middellijn onder de Scorpion gehangen worden ? Of de 25 mm van de F-35, GAU-22/A

Als de Scorpion de GPU-5/A 30 mm gun pod zou gaan gebruiken, dan mag er wel een hele stevige midden pylon worden ontworpen. Bij de F-16 was deze gun pod door alle trillingen onbruikbaar.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/03/2016 | 20:55 uur
Ik zie graag een oplossing inclusief GAU-8/A Avenger, toch een aandachtpuntje voor de genoemde lichte kisten....  Op naar de echte A10 opvolger!
Misschien kan die in de middellijn onder de Scorpion gehangen worden ? Of de 25 mm van de F-35, GAU-22/A

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 09/03/2016 | 21:02 uur
Is het kaliber 30 mm echt nodig? De 25 mm GAU-12/U (vijfloops) of de GAU-22/A (vierloops) zijn misschien ook goede alternatieven.

Op het filmpje een deskundige aan het woord waarom je een 30mm kanon nodig heb.


Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/03/2016 | 20:55 uur
Ik zie graag een oplossing inclusief GAU-8/A Avenger, toch een aandachtpuntje voor de genoemde lichte kisten....  Op naar de echte A10 opvolger!

Is het kaliber 30 mm echt nodig? De 25 mm GAU-12/U (vijfloops) of de GAU-22/A (vierloops) zijn misschien ook goede alternatieven.

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 09/03/2016 | 20:44 uur
Hebben ze eindelijk het licht gezien bij de USAF ?  ;)

Ben erg benieuwd met welke ideeën en/of oplossingen ze komen. Textrons Scorpion of A-29's als interim oplossing ?
Voor mijn gevoel maakt de Scorpion een goede kans.

Ik zie graag een oplossing inclusief GAU-8/A Avenger, toch een aandachtpuntje voor de genoemde lichte kisten....  Op naar de echte A10 opvolger!

JdL

Citaat van: Harald op 09/03/2016 | 20:44 uur
Hebben ze eindelijk het licht gezien bij de USAF ?  ;)

Ben erg benieuwd met welke ideeën en/of oplossingen ze komen. Textrons Scorpion of A-29's als interim oplossing ?
Voor mijn gevoel maakt de Scorpion een goede kans.
Ik ga ook voor de scorpion, die is hier speciaal voor ontworpen.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Harald

Citaat van: Sparkplug op 09/03/2016 | 17:56 uur
USAF studying future attack aircraft options

https://www.flightglobal.com/news/articles/usaf-studying-future-attack-aircraft-options-422936/

Hebben ze eindelijk het licht gezien bij de USAF ?  ;)

Ben erg benieuwd met welke ideeën en/of oplossingen ze komen. Textrons Scorpion of A-29's als interim oplossing ?
Voor mijn gevoel maakt de Scorpion een goede kans.