Salaris overstap burger naar KLu

Gestart door NRVN, 28/07/2020 | 10:11 uur

NRVN

Duidelijke info, bedankt voor de moeite Comas!
Heb je toen je begon nog een voorwaardengesprek gehad, of kreeg je gewoon een bedrag gepresenteerd en was daar verder geen onderhandeling meer mogelijk?

Comas

Salaris is inderdaad meer dan prima. Ik heb mijn eerste twee salarisstroken er (opkomst 2015) nog even bij gepakt en ik zat inclusief toeslagen op €1760 netto -> €1820 netto. Nu kwam ik rechtstreeks vanuit mijn studie naar de KMA dus ik was niet echt bezig met hoeveel ik ging verdienen. Bij vertrek KMA een jaar na opkomst (vaandrig) zat ik op €2250 netto. Let op, hier kun je natuurlijk geen rechten aan ontlenen  ;D


NRVN

Bedankt voor je input Thomas, dat geeft de burger weer moed. (vrij letterlijk)
Ik begrijp dat het de eerste tijd geen vetpot zal worden, maar het is goed om te weten dat ik niet de hele opleiding op reserves zal hoeven teren!

NRVN

Bedankt voor je reactie mikemans! Dat lijkt mij ook maar ik kan er nergens info over vinden of opvragen.
Als iemand een soortgelijk traject heeft doorlopen dan hoor ik dat graag.

mikemans

Citaat van: NRVN op 28/07/2020 | 10:11 uur
Kan iemand mij vertellen of er een financiële overgangsregeling/onderhandelingsmogelijkheden zijn wanneer je met enige werkervaring (en salarisopbouw) de overstap maakt naar defensie?
In mijn geval zou mijn opleiding beginnen met de korte officiersopleiding op de KMA. Ik heb een hbo opleiding op zak en zes jaar werkervaring. Mijn netto salaris ligt nu rond de 2700. Als ik de huidige salaristabellen bekijk zou dat betekenen dat ik als SLD3 op basis van inschaling op leeftijd rond de 1800 bruto uitkom zonder toelages. Uiteraard maak ik de overstap niet voor het geld, maar dat zou wel fors inleveren zijn voor mij en ik kan me voorstellen dat dit veel mensen in soortgelijke situaties tegenhoudt. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten aan regelingen/onderhandelingsmogelijkheden? Alvast bedankt!

Volgens mij zijn er voor zijinstroom gewoon regelingen.

NRVN

Kan iemand mij vertellen of er een financiële overgangsregeling/onderhandelingsmogelijkheden zijn wanneer je met enige werkervaring (en salarisopbouw) de overstap maakt naar defensie?
In mijn geval zou mijn opleiding beginnen met de korte officiersopleiding op de KMA. Ik heb een hbo opleiding op zak en zes jaar werkervaring. Mijn netto salaris ligt nu rond de 2700. Als ik de huidige salaristabellen bekijk zou dat betekenen dat ik als SLD3 op basis van inschaling op leeftijd rond de 1800 bruto uitkom zonder toelages. Uiteraard maak ik de overstap niet voor het geld, maar dat zou wel fors inleveren zijn voor mij en ik kan me voorstellen dat dit veel mensen in soortgelijke situaties tegenhoudt. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten aan regelingen/onderhandelingsmogelijkheden? Alvast bedankt!