MLU LPD's Rotterdam & Johan de Witt

Gestart door Parera, 17/07/2018 | 16:15 uur

StrataNL

Zr.Ms. Rotterdam is ontdaan van de NS100, ach, voorlopig komt het Sewaco aspect volgens Marineschepen toch niet aan bod.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#20
Zr.Ms. Rotterdam na onderhoud en verbouwing weer naar zee

https://marineschepen.nl/nieuws/Zr-Ms-Rotterdam-na-onderhoud-weer-naar-zee-190719.html


CitaatEn er schijnen mooie reizen aan te komen." Volgens de geruchtenmachine is er zelfs kans op een reis naar de Oost met de nodige exotische havens. Maar dat is echt toekomstmuziek. Eerst maar in september naar Rotterdam voor de Wereldhavendagen 2019.

Gaat de Rotterdam zich bij het ''eskader'' voegen van HMS Queen Elisabeth in 2021 in de Zuid-Chinese zee? Op zich ook geen verkeerde keuze om de R'dam te sturen met de gedachten aan het wekken van interesse bij een eventuele verkoop tegen 2030 als de vervanging op komst is.

Parera

Citaat van: StrataNL op 09/07/2019 | 18:58 uur
Ook, dat pantser ervoor zie je op de meeste KM schepen terug.

Is mij nooit opgevallen en nu wel. Bedankt  ;D

StrataNL

Citaat van: Parera op 09/07/2019 | 18:55 uur
Oke, ik dacht dat alleen die positie er was maar niet dat metalen ''schild'' met de 2 palen voor het doek tegen de zon.
Ook, dat pantser ervoor zie je op de meeste KM schepen terug.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 09/07/2019 | 18:51 uur
Die zit daar altijd al.

Oke, ik dacht dat alleen die positie er was maar niet dat metalen ''schild'' met de 2 palen voor het doek tegen de zon.

StrataNL

Citaat van: Parera op 09/07/2019 | 18:25 uur
Zijn die posities nieuw of stonden die er al? Ziet er voor mij uit als een vernieuwde MAG / .50 cal positie die eventueel verzwaard kan worden met zandzakken.
Die zit daar altijd al.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Via @sebohofkamp

De Rotterdam heeft haar eerste meters op zee gemaakt na de MLU.






Zijn die posities nieuw of stonden die er al? Ziet er voor mij uit als een vernieuwde MAG / .50 cal positie die eventueel verzwaard kan worden met zandzakken.

Foto van de vernieuwde Commando Centrale ook via de CDT van het schip.

Parera

Via @sebohofkamp

Citaat"De kers op de taart", Satcom geplaatst, over 1 maand naar zee, no pressure😁








Parera


StrataNL

Citaat van: Parera op 18/09/2018 | 16:28 uur
Top! Zo te zien niets anders dan de normale NS-100 maar waarschijnlijk een versie specifiek voor Nederland (export namen zijn vaak anders bij Thales).
Ook uitgerust met een IR camera, dus naast de Gatekeeper ook een draaiende e/o sensor in de radar zelf.
Inderdaad, als de IRSCAN er ook op blijft staan heeft ze een flink E/O pakket... RDAM was de laatste jaren de enige met IRSCAN.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 18/09/2018 | 16:20 uur
Zr.Ms. Rotterdam is inmiddels voorzien van de NS106:
https://www.facebook.com/ZrMsRotterdam/posts/1404333353032127

Top! Zo te zien niets anders dan de normale NS-100 maar waarschijnlijk een versie specifiek voor Nederland (export namen zijn vaak anders bij Thales).
Ook uitgerust met een IR camera, dus naast de Gatekeeper ook een draaiende e/o sensor in de radar zelf.


StrataNL

#10
Zr.Ms. Rotterdam is inmiddels voorzien van de NS106:

Citaat van: https://www.facebook.com/ZrMsRotterdamVandaag weer een mijlpaal in de modernisering van ZrMs Rotterdam bereikt. De nieuwe NS106 lucht- en zee waarschuwingsradar van de firma Thales is op de voormast geplaatst, waarvan akte!
https://www.facebook.com/ZrMsRotterdam/posts/1404333353032127











-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 01/09/2018 | 14:34 uur
Wat voor verschilt zit er tussen een NS-106 radar en een NS-100 radar?
De configuratie, de NS-100 komt in verschillende smaken, bijvoorbeeld met geïntegreerde Scout LPI radar, geïntegreerde optische sensoren etc. Al weet ik niet wat de NS-106 wel of niet heeft.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Ace1 op 01/09/2018 | 14:34 uur
Wat voor verschilt zit er tussen een NS-106 radar en een NS-100 radar?
Waarschijnlijk een naam die er aangegeven is voor ''Nederlands gebruik'', de meeste radars van Thales die ontwikkeld zijn voor Nederland krijgen voor export een andere naam.
Zo heet de SMILE radar van de OPV's / JSS in export vorm de Sea Master 400 (SM400). Wat er binnen in anders is dat weet ik niet.

Ace1

Citaat van: Parera op 01/09/2018 | 13:04 uur
Marineschepen.nl heeft een artikel rondom de Rotterdam gemaakt met wat foto's.

De dok periode van de RD is afgerond en het schip is onderweg naar Den Helder, het schip krijgt half september haar NS-106 radar geplaatst en ook de Gatekeeper (e/o systeem) in de nieuwe masten waarmee allerlei oppervlakte doelen automatisch kunnen worden gedetecteerd van een schip tot een periscoop van een onderzeeër of een zwemmer. Het onderhoud is in december afgerond maar het IP programma loopt uit tot maart 2019.

Wat voor verschilt zit er tussen een NS-106 radar en een NS-100 radar?