Nieuw tenue KM

Gestart door RW79, 10/04/2011 | 12:43 uur

pipo

Ik ben het met je eens dat die Chinese rommel er beter uit kan, en ja, camo was nog beter geweest. Helaas zal dat nog wel even duren. Waarom vindt ik het een wijs besluit:Omdat er geluisterd is naar de meerderheid. En wat mij persoonlijk betreft, het zit mij gewoon veel lekkerder.

KapiteinRob

Citaat van: pipo op 20/05/2011 | 21:56 uur
Met ingang van 1 juni wordt de jas bij het BT boven de broek gedragen. Tijdens een gehouden enquête bleek dat 70% voorstander was. De Marine leiding heeft dus een wijs besluit  (eindelijk)genomen. 

Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit of die "jas" nu in of over de broek gedragen moet worden. Maar ik hoor graag waarom jij het "een wijs besluit" noemt. Ik had het een wijs besluit gevonden als we die blauwe Chinese rommel hadden ingeruild voor het camo van de mariniers. En nog beter zou zijn geweest als we bij de marine allemaal in het "Nederlandse" camo zouden gaan lopen. Hopelijk is dat het "interservice tenue" waar men over spreekt in 2013......

pipo

Met ingang van 1 juni wordt de jas bij het BT boven de broek gedragen. Tijdens een gehouden enquête bleek dat 70% voorstander was. De Marine leiding heeft dus een wijs besluit  (eindelijk)genomen. 

Katsu

Citaat van: anubis op 18/04/2011 | 00:37 uur
Er is sprake van dat in 2013 inderdaad de KM overgaat op een interservice tenue. Ik denk dat dit allen geldt voor het werktenue (bij de KM het BT). Eerlijk gezegd werd dat ook tijd. Andere marines doen dit al een tijdje. Veel goedkoper.

Bedoel je het tenue van de US kopen? Ik zag er laatst een lopen, zag er netjes uit.

anubis

#7
Er is sprake van dat in 2013 inderdaad de KM overgaat op een interservice tenue. Ik denk dat dit allen geldt voor het werktenue (bij de KM het BT). Eerlijk gezegd werd dat ook tijd. Andere marines doen dit al een tijdje. Veel goedkoper. Merkwaardig genoeg lopen er nu weer lui rond in een nieuw test-pak. Bijna gelijk aan het huidige BT.
Dat de 'jas' over de broek gat worden gedragen is een lang gekoesterde wens. Er is geen enkele reden te bedenken waarom we dit niet zouden doen behalve persoonlijke smaak van een hooggeplaatste. Dit werd namelijk door een fossiele traditiecommissie afgehouden.
Ter info, de jas wordt dus vanaf 1 juni over de broek gedragen. De pijjekker hoeft er ook niet meer in.

Enforcer

Citaat van: Oorlogsvis op 10/04/2011 | 18:51 uur
is daar dan wel weer geld voor dan ?

Niet nodig. 4000 militairen moeten binnenkort noodgedwongen hun spullen inleveren.

Oorlogsvis

is daar dan wel weer geld voor dan ?

agentdreutel

Citaat van: RW79 op 10/04/2011 | 12:43 uur
Goeiemiddag,

Ik ben op dit moment bijna aan het eind van m'n EVO voor matroos WD.

Er gaan steeds meer verhalen de rondte over een nieuw groen tenue voor de km. Dit pak zou een ACU-print krijgen, zon patroon wat onder andere de amerikanen dragen. Hier zouden we nog steeds de blauwe km baret op blijven dragen. Ook zouden we al zeer binnenkort van het huidige BT het jack niet meer in de broek mogen dragen. Dit laatste zou zijn om alvast meer gelijkenis te creeëren met de andere defensie onderdelen.

Is er iemand met bruikbare bronnen die kan vertellen wat hier nu wel of niet waar van is en binnen wat hoeveel tijd we deze verandering mee gaan maken?

Mvg. RW
Ik denk niet dat er opens weer een ander boordtenue komt. Dit tenue is pas 3 jaar geleden ingevoerd. Misschien gaat het over het groene gevechtstenue wat vlootpersoneel krijgt uitgereikt indien zij 'goene' dingen gaan doen, bijvoorbeeld een plaatsing bij een eenheid van de mariniers. Voorheen werd dan het mariniers gevechtstenue uitgeleverd, nu is dat het woodland tenue die ook door de landmacht en de luchtmacht wordt gedragen.

RW79

Hoe het er nu voor staat zal het wel meevallen en dat zie ik niet zo snel veranderen. Het probleem zit 'm in de top van de 'piramide' en niet in de matrozen. Er zijn namelijk voor de technische dienst en wapentechnische dienst nog steeds matrozen nodig, wat ook terug te zien is in de laatste twee lichtingen op Erfprins.

Maar goed dit is geen antwoord op de vraag.

mikemans

Citaat van: RW79 op 10/04/2011 | 12:43 uur
Goeiemiddag,

Ik ben op dit moment bijna aan het eind van m'n EVO voor matroos WD.

Er gaan steeds meer verhalen de rondte over een nieuw groen tenue voor de km. Dit pak zou een ACU-print krijgen, zon patroon wat onder andere de amerikanen dragen. Hier zouden we nog steeds de blauwe km baret op blijven dragen. Ook zouden we al zeer binnenkort van het huidige BT het jack niet meer in de broek mogen dragen. Dit laatste zou zijn om alvast meer gelijkenis te creeëren met de andere defensie onderdelen.

Is er iemand met bruikbare bronnen die kan vertellen wat hier nu wel of niet waar van is en binnen wat hoeveel tijd we deze verandering mee gaan maken?

Mvg. RW

Niet om het een of ander maar ik denk niet dat het binnen 4 jaar zal zijn en na die vier jaar wordt jij weer netjes bedankt omdat je contractje niet verlengt wordt. Ik zou me nu alvast gaan voorbereiden op een baan in de echte wereld.

RW79

Goeiemiddag,

Ik ben op dit moment bijna aan het eind van m'n EVO voor matroos WD.

Er gaan steeds meer verhalen de rondte over een nieuw groen tenue voor de km. Dit pak zou een ACU-print krijgen, zon patroon wat onder andere de amerikanen dragen. Hier zouden we nog steeds de blauwe km baret op blijven dragen. Ook zouden we al zeer binnenkort van het huidige BT het jack niet meer in de broek mogen dragen. Dit laatste zou zijn om alvast meer gelijkenis te creeëren met de andere defensie onderdelen.

Is er iemand met bruikbare bronnen die kan vertellen wat hier nu wel of niet waar van is en binnen wat hoeveel tijd we deze verandering mee gaan maken?

Mvg. RW