Vervanging C-130 Hercules

Gestart door Ace1, 21/09/2020 | 17:50 uur

andré herc

Zoals ik al eerder op dit forum heb laten weten als we het over de A400m hebben en in dezelfde prijs klasse zou ik voor de Kawasaki C2 gaan ik heb die 2 type van nabij en van binnen kunnen bekijken tijdens mijn bezoek aan Fairford  vond de Japanner een grote verrassing  kwa ruimte enzovoort en een bereik van 10.000 km alleen ben je dan de enigste in Europa  met deze vrachtkist! :cute-smile:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Stoonbrace

Citaat van: Lex op 14/10/2020 | 17:48 uur
Keep in mind dat het Koninkrijk der Nederlanden ook nog steeds een zestal overzeese gebiedsdelen heeft, waarmee rekening gehouden dient te worden.  ;)
Niet bereikbaar met C-130, wel met A400m.

Lex

Keep in mind dat het Koninkrijk der Nederlanden ook nog steeds een zestal overzeese gebiedsdelen heeft, waarmee rekening gehouden dient te worden.  ;)

Stoonbrace

Maar goed, ik begrijp dat een EATC van de Lage Landen hier geen fans vindt. Jammer.

Stoonbrace

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/10/2020 | 17:37 uur
Indien volume in de komende decennia een probleem wordt voor Nederland, dan heb ik zo het idee dat 2 jonge occasions A400M geen enkel probleem zullen zijn, al zou ik dan persoonlijk liever zien dat we proberen 2 jonge occasions uit de Amerikaanse vloot van C-17's te bemachtigen.

Dat laatste moet je dan hopen inderdaad. Mixed fleet C-130/a400m is een beetje raar. Veel overlappende capaciteiten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Stoonbrace op 14/10/2020 | 17:17 uur
Dat de huidige behoeften daarmee worden afgedekt geloof ik. Die van de volgende 30 jaar niet.

Indien volume in de komende decennia een probleem wordt voor Nederland, dan heb ik zo het idee dat 2 jonge occasions A400M geen enkel probleem zullen zijn, al zou ik dan persoonlijk liever zien dat we proberen 2 jonge occasions uit de Amerikaanse vloot van C-17's te bemachtigen.



Stoonbrace

Citaat van: StrataNL op 14/10/2020 | 16:51 uur
Vloot C130, C17 SAC en MRTT dekt onze noden ook, dus waarom moeilijk doen?
Als we niet aan de C17 pool mee deden kan ik het begrijpen, maar volgens mij is die extra behoefte er niet.

Dat de huidige behoeften daarmee worden afgedekt geloof ik. Die van de volgende 30 jaar niet.

Ace1

Citaat van: Stoonbrace op 14/10/2020 | 15:04 uur
Het zou van jullie kant gewoon intelligent zijn om met een 8-tal C-27J of C-295 aan te sluiten bij de vloot op Melsbroek en er een BeNeLux verhaal van te maken.

Heb je te veel Palm of Stella Artois of Kriek of Jupiler op?

StrataNL

Citaat van: Stoonbrace op 14/10/2020 | 15:50 uur
Vloot A400m/C-27J dekt alle noden. Die van jullie zijn niet bijzonder.
Vloot C130, C17 SAC en MRTT dekt onze noden ook, dus waarom moeilijk doen?
Als we niet aan de C17 pool mee deden kan ik het begrijpen, maar volgens mij is die extra behoefte er niet.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Stoonbrace

Citaat van: Harald op 14/10/2020 | 16:07 uur
Nope, ik blijft erbij -> (K)C130J-30
A400M = te groot
C27J = te klein

Als we geld over hadden dan had ik wel een uitbreiding gewenst met C-17 / A400M, en A400M voor EU standaardisatie. C-17 ... helaas niet meer te krijgen.
Maar extra transport kunnen we beter nu inhuren, goedkoopste optie. Daar hebben we reeds de nodige instaties voor, zoals ;
- European Air Transport Command (EATC)
- Movement Coordination Centre Europe (MCCE)


Dat dacht ik ook tot voor kort. De waarheid is dat de C-130 tegenwoordig doorgaans te klein is. Het te transporteren materiaal is gegroeid, die vliegtuigen moeten meegroeien. Er zijn doorgaans twee scenario's: ofwel is een C-130 een maat te groot (en is iets als de C-27J efficiënter) ofwel is hij een maatje te klein.

Harald

Citaat van: Stoonbrace op 14/10/2020 | 15:50 uur
Vloot A400m/C-27J dekt alle noden. Die van jullie zijn niet bijzonder.
Nope, ik blijft erbij -> (K)C130J-30
A400M = te groot
C27J = te klein

Als we geld over hadden dan had ik wel een uitbreiding gewenst met C-17 / A400M, en A400M voor EU standaardisatie. C-17 ... helaas niet meer te krijgen.
Maar extra transport kunnen we beter nu inhuren, goedkoopste optie. Daar hebben we reeds de nodige instaties voor, zoals ;
- European Air Transport Command (EATC)
- Movement Coordination Centre Europe (MCCE)
 

Stoonbrace

De Belgische A400m hebben 130 miljoen per stuk gekost (inclusief steuninfra en simulator)

Stoonbrace

Citaat van: Harald op 14/10/2020 | 15:46 uur
Lijkt me geen intelligent idee, voor ons gebruik is C295 en C-27J alles net niet.

Laten we maar de keuze maken voor C-130J-30 en eventueel een aantal in de KC uitvoering
of later nog een aantal van de Britten overnemen, hun Mk5, als de Britten hun A400M's allemaal hebben gekregen.

Vloot A400m/C-27J dekt alle noden. Die van jullie zijn niet bijzonder.

Harald

#89
Citaat van: Stoonbrace op 14/10/2020 | 15:04 uur
Het zou van jullie kant gewoon intelligent zijn om met een 8-tal C-27J of C-295 aan te sluiten bij de vloot op Melsbroek en er een BeNeLux verhaal van te maken.

Lijkt me geen intelligent idee, voor ons gebruik is C295 en C-27J alles net niet.

Laten we maar de keuze maken voor C-130J-30 en eventueel een aantal in de KC uitvoering
of later nog een aantal van de Britten overnemen, hun Mk5, als de Britten hun A400M's allemaal hebben gekregen.

Ik denk ook dat een C-130J meer in de richting van 60 miljoen zal zijn, maar dat is gewoon het toestel zelf. Al die extra kosten, onderdelen, opleidingen e.d. maakt dat de prijs hoger wordt.

als ik even snel naar de aanbieding aan NZ kijk, dan is de basis : 5 toestellen + allerlei extra's

Foreign Military Sale would have an estimated cost of $1.4 billion


The proposed sale would include five C-130J aircraft along with their associated support equipment, including engines, navigational systems, communications systems, sensors, flares, decoys, and computers.

also includes sensors and performance improvements that will assist New Zealand during extensive maritime surveillance and reconnaissance as well as improve its search and rescue capability


https://thediplomat.com/2019/11/us-approves-sale-of-5-c-130j-super-hercules-aircraft-for-new-zealand/