Duitse fregat ontwikkelingen

Gestart door Loup, 03/11/2005 | 21:32 uur

Lex

#106
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 21:52 uur
Dat is waar... wellicht is een nieuw topic een idee, dan kan MKS0180 zijn, maar misschien is:
"Internationale fregat ontwikkelingen" een beter idee (anders hebben we straks tientallen topics)
Goed idee; ik zal de titel aanpassen; maar dat houdt ook in dat er andere topics (bijv. UK) hierin worden opgenomen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#105
Citaat van: Lex op 01/03/2018 | 21:30 uur
Kijkend naar de titel van dit topic, F-125 fregat nieuws, is het verwarrend om hier over een ander type te beginnen.

Dat is waar... wellicht is een nieuw topic een idee, dan kan MKS0180 zijn, maar misschien is:
"Internationale fregat ontwikkelingen" een beter idee (anders hebben we straks tientallen topics)

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 20:22 uur
MKS-1se80, we hebben een boze Duits werf

#Thyssen-Krupp und #Lürssen : #Deutsche #Werften gehen bei #Großauftrag der #Marine leer aus #MKS180

http://www.handelsblatt.com/21021588.html?share=twitter

Kijkend naar de titel van dit topic, F-125 fregat nieuws, is het verwarrend om hier over een ander type te beginnen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 01/03/2018 | 20:52 uur
Een ander opvallend detail in dit artikel is de tonnage, namelijk 5000 ton.

Dat is idd anders dan de genoemde bijna 9000 ton... Afwachten we het definitieve ontwerp wordt.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 20:25 uur
Marineschiffbau – TKMS und Lürssen sind bei MKS180 raus

http://www.kn-online.de/Nachrichten/Wirtschaft/Marineschiffbau-TKMS-und-Luerssen-sind-bei-MKS180-raus via @kn_online
Een ander opvallend detail in dit artikel is de tonnage, namelijk 5000 ton.

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/03/2018 | 20:25 uur
Marineschiffbau – TKMS und Lürssen sind bei MKS180 raus

http://www.kn-online.de/Nachrichten/Wirtschaft/Marineschiffbau-TKMS-und-Luerssen-sind-bei-MKS180-raus via @kn_online

Gut nieuws! ''Onze'' Damen zit nog altijd in de race en de enigste overgebleven concurrent heeft sinds 2006 geen marineschip gebouwd voor de Duitse marine en de meest recente schepen zijn 2 Algerijnse MEKO fregatten in 2015/2016.

Opvallend detail over het bod van Damen : De schepen zullen in Vlissingen gebouwd worden :silent:

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

MKS-1se80, we hebben een boze Duits werf

#Thyssen-Krupp und #Lürssen : #Deutsche #Werften gehen bei #Großauftrag der #Marine leer aus #MKS180

http://www.handelsblatt.com/21021588.html?share=twitter

MasterChief1971

Wat Poleme zegt: beetje zeeman boeit dat niks. Dingen als groeipotentieel zijn veel belangrijker. Computers kunnen met een beetje list ook rekening houden.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

A.J.

Citaat van: Parera op 26/12/2017 | 20:30 uur
Maar iets dat 24/7 aanwezig is en bovenop de andere helling door de zeegang lijkt het me geen pretje voor de bemanning.

Zolang de douche- en afvoerputjes maar niet aan de hoge kant zitten en de lift blijft werken valt het allemaal wel een beetje mee.

Parera

Citaat van: Poleme op 26/12/2017 | 20:10 uur
Beste man, ik heb heel wat zeemijlen afgelegd op de Atlantische Oceaan, Noordzee, Skaggerak, Indische Oceaan, de Med, Rode Zee, Ierse Zee, Pacific en aardig wat zeeën in Zuid-Oost Azie.  Varend onder zeil helde de boot veel meer over dan die slechts 1,3 graden.  Werd ik en de rest van de bemanning / bevrouwing er gek van ?  Totaal niet !
'Misschien heeft het er mee te maken, dat ik al gek was voor dat ik voor de eerste maal een zeegat uitvoer.'

Veel rotter is het over-gewicht, dat zal een negatief effect hebben op het bereik, de vaarduur, de nuttige lading en het groei potentieel zal wel nul zijn.

De industrie wordt nu gedwongen om de huidige problemen op te lossen of tot een acceptabel niveau terug te brengen en daarna worden de F-125's bij de Bundesmarine in dienst gesteld.
Maar iets dat 24/7 aanwezig is en bovenop de andere helling door de zeegang lijkt het me geen pretje voor de bemanning.

Poleme

Citaat van: Parera op 26/12/2017 | 18:59 uur
Ook al worden alle hardware/software problemen opgelost dan hebben de boten naast te weinig bewapening nog een ander probleem dat vooral veel irritatie bij bemanning zal opwekken, door een ontwerpfout hellen alle 4 de boten zo'n 1.3 graden over stuurboord. Iets waar je als bemanning gek van word als je schip continue helling heeft naar 1 hoek. Grote kans dat deze schepen in dienst komen maar weinig actie zullen zien buiten de middelandse zee om.
Beste man, ik heb heel wat zeemijlen afgelegd op de Atlantische Oceaan, Noordzee, Skaggerak, Indische Oceaan, de Med, Rode Zee, Ierse Zee, Pacific en aardig wat zeeën in Zuid-Oost Azie.  Varend onder zeil helde de boot veel meer over dan die slechts 1,3 graden.  Werd ik en de rest van de bemanning / bevrouwing er gek van ?  Totaal niet !
'Misschien heeft het er mee te maken, dat ik al gek was voor dat ik voor de eerste maal een zeegat uitvoer.'

Veel rotter is het over-gewicht, dat zal een negatief effect hebben op het bereik, de vaarduur, de nuttige lading en het groei potentieel zal wel nul zijn.

De industrie wordt nu gedwongen om de huidige problemen op te lossen of tot een acceptabel niveau terug te brengen en daarna worden de F-125's bij de Bundesmarine in dienst gesteld.

Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

ARM-WAP

Citaat van: Parera op 26/12/2017 | 18:59 uur
Ook al worden alle hardware/software problemen opgelost dan hebben de boten naast te weinig bewapening nog een ander probleem dat vooral veel irritatie bij bemanning zal opwekken, door een ontwerpfout hellen alle 4 de boten zo'n 1.3 graden over stuurboord. Iets waar je als bemanning gek van word als je schip continue helling heeft naar 1 hoek. Grote kans dat deze schepen in dienst komen maar weinig actie zullen zien buiten de middelandse zee om.
Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat men wat beton giet in bilges... 

Gek word je daarvan niet... Je beweegt gewoon mee met het schip, dat is nu eenmaal eigen aan een (oppervlakte-)schip.
Waar je eventueel wat meer last van ondervinden kan, is dat tijdens het wijzigen van koers deze nagelnieuwe schepen bv sneller zouden kunnen draaien naar stuurboord en mss wat meer roerslag gegeven moet worden bij draaien naar bakboord. Voor nieuwe stuurlui niet bepaald eenvoudig en ook iets waar de officier van wacht constant rekening mee moet houden dan.
Vooral tijdens bevoorrading op zee is zoiets niet voor de hand liggend.

Parera

Citaat van: ARM-WAP op 26/12/2017 | 18:50 uur
Ik ben benieuwd waar dit F-125 fiasco gaat eindigen.

Volgens mij gaat de Marine "gedwongen" worden die vier eenheden aan te nemen (de bouwerslobby zal de deuren van politici daarvoor wel platlopen. Die weten donders goed dat die schepen nergens anders interesse zullen wekken... Witte olifanten).
Welke aanpassingen daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden... mss komt er alsnog wel een of ander SAM-systeem bij... om de pil wat te vergulden...

Meer MKS zie ik niet 1-2-3 gebeuren... immers... het ontwerp lijkt nog niet af te zijn... en het prijskaartje is dus ook nog niet definitief...
Wat die Duitsers wel goed kunnen: dure marineschepen bouwen...
Ook al worden alle hardware/software problemen opgelost dan hebben de boten naast te weinig bewapening nog een ander probleem dat vooral veel irritatie bij bemanning zal opwekken, door een ontwerpfout hellen alle 4 de boten zo'n 1.3 graden over stuurboord. Iets waar je als bemanning gek van word als je schip continue helling heeft naar 1 hoek. Grote kans dat deze schepen in dienst komen maar weinig actie zullen zien buiten de middelandse zee om.

ARM-WAP

Ik ben benieuwd waar dit F-125 fiasco gaat eindigen.

Volgens mij gaat de Marine "gedwongen" worden die vier eenheden aan te nemen (de bouwerslobby zal de deuren van politici daarvoor wel platlopen. Die weten donders goed dat die schepen nergens anders interesse zullen wekken... Witte olifanten).
Welke aanpassingen daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden... mss komt er alsnog wel een of ander SAM-systeem bij... om de pil wat te vergulden...

Meer MKS zie ik niet 1-2-3 gebeuren... immers... het ontwerp lijkt nog niet af te zijn... en het prijskaartje is dus ook nog niet definitief...
Wat die Duitsers wel goed kunnen: dure marineschepen bouwen...