Nieuw hier!

Gestart door Cena4, 18/10/2009 | 13:01 uur

Cena4

Het niveau was vmbo bb, niet een hoog niveau dus

Maar ik zat in een fase waar denk ik een hoop tieners op die leeftijd mee zitten, je weet niet wat je wil je hebt wel betere dingen aan je hoofd...dierenhouderij, veeteelt en bloemschikken zijn dan niet de vakken waar je interesse naar uit gaan.  Natuurlijk heb je daar achteraf spijt van..maar dat is niet meer terug te draaien.

Ik weet NU wat ik wil en ben echt nog nooit zo vastberaden geweest, ik geef toch niet op!

Dit is het beroep voor mij en ik zal zeker bellen.

Bedankt voor de tip ik zal proberen er in het vervolg op te letten. ;D


Laurens

#2
Vraag is: Heb je een diploma of ben je helemaal gezakt door die 4. <- welk niveau is dit?

en anders staat er op de site inderdaad:

Stap 0 - intelligentietest (alleen voor kandidaten zonder diploma):
Dit is een test om te bepalen of je zonder diploma toch het vereiste werk- en denkniveau hebt voor de functie van marinier.

Ik zou zeggen, bellen!

en gelijk even een gratis forumhint. Vragen selectie KM mogen hier gesteld worden  ;D

http://www.defensieforum.nl/Forum/de_selectieprocedure_hier_vind_je_je_antwoorden-t9511.0.html

Cena4

Hallo!

Mijn naam is Davide ik ben 22 en dit is dus mijn eerste post op dit forum.
Ik heb mij al eerder voorgesteld maar nu zit ik met een situatie waarover ik wel een mening wil horen.

Ik ben nu bijna een half jaar bezig om in topconditie te komen voor een baan bij de Koninklijke Marine als marinier.

Een aantal jaar lang wist ik niet wat ik wilde, ik was sportief bezig en ging consequent naar de sportschool 4 x in de week en had dus een baan waar ik het absoluut niet naar me zin had, ik wilde avontuur en een functie waar ik iets kon betekenen voor anderen en tegelijk fysiek bezig kan zijn, een baan waar je iets betekend en niet strijd voor de meeste sales maar voor je medemens en voor je land. Ik wilde gewoon meer!

Nu heb ik zo'n twee weken gelden dus officieel mijn sollicitatie verstuurd en dus kreeg ik een brief teruggestuurd met een formulier die ik dus moest invullen en terugsturen (samen met een kopie ID e.d.)

Nou ik deze natuurlijk netjes invullen en alles regelen, krijg ik 2 dagen later een brief waarin staat:

''Uit verkregen informatie is gebleken dat u uw studie helaas niet met succes heeft beëindigt.
U voldoet daarom nu niet aan de gestelde vooropleidingseisen om in aanmerking te komen voor een aanstelling bij de krijgsmacht voor de door u gevraagde functie. Op grond hiervan wijs ik u sollicitatie af.''


De logica hiervan ontgaat mij enigszins omdat er op de website (werkenbijdemarine.nl) staat dat als je geen diploma hebt een intelligentietest zou moeten afleggen om te kijken of je over het juiste werk en denkniveau beschikt voor de functie van marinier. Nou die test wil ik wel doen! en laten zien dat ik die eigenschappen heb!
Maar die kans krijg ik dus niet terwijl het een deel is van de selectie procedure. terwijl het exact zo op de website staat zie hier http://werkenbijdemarine.nl/vervolg.php?pageID=92

Ook is het zo dat mijn eindcijfer lijst er als volgt uitziet:

Ned 8
Eng 8
Biologie 6
Maatschappijleer 7
Lichamelijke opvoeding V
Wiskunde 5
Landbouw 4 telt 2 x

Dus gezakt op landbouw (waar ik nooit in me leven ooit iets mee zal gaan doen en niks aan heb).
Maar het was een agrarische school dus dat vak was verplicht.

Lekker. Nu moet ik waarschijnlijk na 4 jaar terug naar school op landbouw opnieuw te doen. (wat ik er wel voor over heb) (ik weet eindelijk wat ik wel en wat bij me past) en dan dit.
Dit verpletterd dus mijn droom, dus ik ben van plan om morgen te bellen en geen afwijzing te accepteren

Ik zou het erg waarderen als ik hierover meerdere meningen zou ontvangen.
In ieder geval bedankt voor de kans om hier op dit forum mijn verhaal te doen.

Davide