Open Dagen Defensie in 2010

Gestart door Lex, 11/12/2009 | 21:15 uur

Pascal2702

Ik ben zaterdag geweest, geweldige shows!!
Af en toe wel erg hard geluid, maar dat maakt het ook weer mooi. Helaas vlogen de echte oudjes van de luchtmacht niet vanwege het weer, maar de P-51 en de Spitfire wel, héél mooi geluid.
't was jammer dat ik alleen het eind van de airfield-attack heb gezien, maar was toen net in de hangaars aan het rondkijken.
Maar toch al met al een prachtige dag!
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

andré herc

Citaat van: andré herc op 19/06/2010 | 12:46 uur
Ik was gisteren ook op de eerste luchtmachtdag ,en ben nog wel op de fiets gegaan ook ,het is 50 km bij mijn woonplaats vandaan :P gelukkig goed weer gehad ,een  flinke regenbui maar toen zat ik in de pendelbus terug naar de fietsenstalling,  de Buschauffeur die we in de ochtend hadden ,wist niet goed hoe hij naar de Vliegbasis moest rijden, en dat ging dus helemaal verkeerd met al die files, dat was slecht georganiseerd, en kwamen we met de bus drie keer langs de basis waar de  C-17 stond geparkeerd,de Chauffeur wist zeker dat ik een grote voorkeur had voor de C-17 ;D
De demo van de C-17 vond ik wel het hoogtepunt van de dag. 8)

Ik bedoelde met voorkeur dat het gewoon een prima vrachtvliegtuig is voor NL Defensie, die andere C-5 en de  Antonov? zijn een maatje te groot voor NL,maar ja nu ga ik of topic ;)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2010 | 14:53 uur
Dan ben je ook fan van de C-5 en de Antonov 255?

Als wat groot is en de lucht in kan daar is andré herc fan van ;)

Ace1

Het valt mij niet tegen want in Belgie wordt op het circuit van Zolder het WTCC (World Touring Car Championship) gehouden waarin in de Nederlander Tom Coronel rijdt en men verwacht daarom veel nederlanders. Zelf ga ik morgen ook kijken.


SMI de Boer

Citaat van: Lex op 19/06/2010 | 16:02 uur
250.000 bezoekers Luchtmachtdagen Gilze Rijen

GILZE RIJEN - Ongeveer 250.000 mensen hebben de Luchtmachtdagen bezocht in Gilze Rijen. Vrijdag kwamen er 100.000, zaterdag 150.000 mensen kijken, zo maakte een woordvoerder van de Luchtmacht bekend.

De woordvoerder sprak van een geweldig succes. ''Opnieuw blijkt dat mensen de militaire luchtvaart een warm hart toedragen''.

© ANP 
Uitgegeven: 19 juni 2010 15:56

Jahoor... Als het gratis is trekt ondermodaal er massaal op uit, al is het een begrafenis...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

250.000 bezoekers Luchtmachtdagen Gilze Rijen

GILZE RIJEN - Ongeveer 250.000 mensen hebben de Luchtmachtdagen bezocht in Gilze Rijen. Vrijdag kwamen er 100.000, zaterdag 150.000 mensen kijken, zo maakte een woordvoerder van de Luchtmacht bekend.

Zaterdag was er niet alleen belangstelling voor de spectaculiere vliegshows. Bezoekers konden ook op twee grote schermen de wedstrijd Nederland - Japan volgen.

De woordvoerder sprak van een geweldig succes. ''Opnieuw blijkt dat mensen de militaire luchtvaart een warm hart toedragen''.

© ANP 
Uitgegeven: 19 juni 2010 15:56

SMI de Boer

Dan ben je ook fan van de C-5 en de Antonov 255?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

andré herc

Ik was gisteren ook op de eerste luchtmachtdag ,en ben nog wel op de fiets gegaan ook ,het is 50 km bij mijn woonplaats vandaan :P gelukkig goed weer gehad ,een  flinke regenbui maar toen zat ik in de pendelbus terug naar de fietsenstalling,  de Buschauffeur die we in de ochtend hadden ,wist niet goed hoe hij naar de Vliegbasis moest rijden, en dat ging dus helemaal verkeerd met al die files, dat was slecht georganiseerd, en kwamen we met de bus drie keer langs de basis waar de  C-17 stond geparkeerd,de Chauffeur wist zeker dat ik een grote voorkeur had voor de C-17 ;D
De demo van de C-17 vond ik wel het hoogtepunt van de dag. 8)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Helo

Het was vrijdag inderdaad erg druk.
Heb zelf niet veel van de shows kunnen zien, maar het geluid...... ;D......was soms oorverdovend :crazy:
Ben zelf ook behoorlijk druk aan het werk geweest.


Lex

Grote opkomst eerste Luchtmachtdag

De eerste van 2 Luchtmachtdagen is succesvol verlopen. Naar schatting 100.000 bezoekers bezochten vandaag het evenement op Vliegbasis Gilze-Rijen. Zij genoten onder meer van de vliegshow van een Amerikaanse C-17 en het Spaanse helikopter demoteam La Patrulla ASPA.

Onder de toeschouwers bevonden zich 180 kinderen van Scholengemeenschap de Keyzer uit Goirle. Deze kinderen waren uitgenodigd door de Postactieven van de Koninklijke Luchtmacht.

Er was verder veel belangstelling voor de diverse stands, waar het thema 'wereldwijd inzetbaar, op missie' werd toegelicht.

World car Rally
In de Veiligheid en Vakmakmanschapstand op het wervingsplein trok de World rally Car veel bekijks. De rallyauto, waar Defensie, onderwijs en een civiele partner samen bij zijn betrokken, fungeert binnen het Deltion College als onderwijsleermiddel. Leerlingen van diverse niveaus en opleidingsrichtingen (van techniek tot horeca) zijn hierbij betrokken. De filosofie is dat de beste leerlingen van een klas in het onderhouds- en ondersteuningsteam bij rally's worden ingezet voor het onderhoud van de auto en de promotie van het team.

MINDEF,
18 juni 2010, 16.40 uur

Lex

Dat zou wel eens tegen kunnen vallen, het weer buiten beschouwing latend.
De grote schermen die staan opgesteld, zullen behalve de demo's ook het voetballen laten zien. ;)

Pascal2702

Het zal waarschijnlijk zaterdag ook wel rustiger zijn, aangezien het NL elftal dan voetbalt. Voor mij een goede reden om dan te gaan dus
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Lex

Luchtmachtdagen live via internet

Een van de hoogtepunten tijdens de Luchtmachtdagen op 18 en 19 juni is een uitgebreide vliegshow. Deze show is op beide dagen van 09.00 uur tot 17.00 uur live te volgen op de website van Defensie.

Het is bijzonder dat de vliegshow via internet is te zien, want zo kunnen naast de bezoekers van de Luchtmachtdagen ook liefhebbers vanuit de hele wereld de vliegshow volgen. Vorig jaar startte de luchtmacht voor het eerst met live streaming; 10.000 bezoekers volgden de Luchtmachtdagen live op internet.

Deelnemers
Dit jaar kunnen kijkers een spectaculaire vliegshow verwachten van onder meer Patrouille de France, de Red Arrows en de Turkish Stars. Ook zijn er verschillende soloteams aanwezig waaronder de Spaanse F-18, een Britse Typhoon, een Amerikaanse C-17 en een Belgische F-16. Natuurlijk geeft het F-16 Solo Display Team van de Koninklijke Luchtmacht ook acte de présence en is het Apache Solo Display Team na 5 jaar terug van weggeweest.

De live beeldverbinding met de Luchtmachtdagen is vrijdag en zaterdag te zien op www.defensie.nl/luchtmacht/luchtmachtdagen.

MINDEF,
16 juni 2010, 16.53 uur

Pascal2702

Vandaag tijdens werk (op boomkwekerij) zo ongeveer de halve show van de luchtmachtdagen gezien
Ik ben van na de oorlog,
En dat wil ik graag zo houden.

Panzerjäger

is goed zijn niet allemaal matherk spec..  :angel:
Any tank, Any time, Any where!