Archief > Archief Vakbonden & Verenigingen

Rob Hunnego, voorzitter KVMO, treedt terug

(1/1)

Lex:
Met ingang van vandaag is Rob Hunnego, na drieëneenhalf jaar het voorzitterschap van de Koninklijke Vereniging van Marineofficieren te hebben vervuld, teruggetreden.

Na afloop van de Hoorzitting van de Vaste Commissie voor Defensie, ‘Defensie in de knel’ heeft hij vanmiddag de volgende persverklaring afgelegd:

‘Na drieëneenhalf jaar, sinds mei 2009, met veel plezier het voorzitterschap van de Koninklijke Vereniging van Marineofficieren te hebben vervuld, treed ik vandaag terug, als voorzitter KVMO en - in het verlengde daarvan - als duovoorzitter GOV|MHB.

Ik heb een nieuwe functie gevonden bij de Nederlandse Defensie Academie, waar ik morgen mee begin. Ik stond als 'vrijgestelde' toch ruim 3 jaar náást de organisatie. Ik keer nu weer terug ín de defensieorganisatie, een organisatie die het erg moeilijk heeft.

Ik beschouw deze hoorzitting van de Vaste Commissie voor Defensie, 'Defensie in de knel' als een mooie afsluiting van mijn voorzitterschap. Het is gelukt, gesteund door vele, vele militaire en burgercollega's en in prima samenwerking met mijn collega-voorzitter Ruud Vermeulen om -mede dankzij de vele steunbetuigingen vanuit de bevolking-de aftakeling van de krijgsmacht prominent op de politieke agenda te krijgen en het draagvlak voor een goede, voor haar taken berekende krijgsmacht in Nederland te vergroten.

Het werk is niet afgelopen maar de hoorzitting is een natuurlijk moment om weg te gaan - om weer van binnenuit te helpen de organisatie in de benen te krijgen.

Ik heb het hoofdbestuur KVMO vanmorgen geïnformeerd. Het hoofdbestuur heeft mijn besluit gerespecteerd. Ik laat de KVMO weliswaar in spannende tijden achter, maar wel in vertrouwde handen. Vicevoorzitter Marc de Natris neemt het KVMO-voorzitterschap waar totdat de vereniging een nieuwe voorzitter heeft gekozen.

Ik dank al mijn collega's van de ‘Wassenaarseweg’, het kantoor van de KVMO en de GOV|MHB, voor hun jarenlange ondersteuning en de leden van de KVMO en de GOV|MHB voor het in mij gestelde vertrouwen.

Mijn status als 'vrijgestelde' houdt nu op, ik ben weer een 'standaard' militaire ambtenaar en ik treed daarom per onmiddellijk terug uit het publieke domein.’

Naschrift hoofdbestuur KVMO:

Het hoofdbestuur van de KVMO is Rob Hunnego zeer erkentelijk voor de wijze waarop hij de vereniging de afgelopen jaren heeft geleid. Onder zijn leiding is de KVMO een moderne vereniging geworden; herkenbaar en zichtbaar in de (sociale) media. Het hoofdbestuur feliciteert Rob met zijn bevordering tot KTZA en wenst hem veel succes in zijn nieuwe functie bij de Nederlandse Defensie Academie.

Namens het hoofdbestuur,
 KLTZ Marc de Natris, waarnemend voorzitter

KVMO,
5 november 2012

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie