The chosen Ones / De uitverkorenen

Gestart door dudge, 07/11/2012 | 10:38 uur

Ros

#23
Citaat van: Do1990 op 28/11/2015 | 18:34 uur
Dan moet je dit eens zien, in GB hebben ze 13 jarige ukkies als kindsoldaten. Echt walgelijk, en dan vervolgens maar zeiken over de "Hitlerjugend" terwijl ze zelf ook een vergelijkbare organisatie op nahouden. Maar goed, de wereld is nou eenmaal gebouwd op hypocrisie.

https://www.youtube.com/watch?v=QYTsYq37Dtk

Je trekt direct (weer) vergelijkingen die nergens op slaan. Hitlerjugend en kindsoldaat......hoe kom je er op ? Verdiep je eens wat dieper voor je het opschrijft !

Er zijn meer westerse landen waar een schoolopleiding in combinatie met militaire vorming gevolgd kan worden. In Engeland dus ook. Deze jongens en meisjes krijgen een basisopleiding, schieten niet met scherp en worden niet ingezet voor enige militaire taken. Er is ook geen verplichting om na de schoolopleiding dienst te nemen als militair. Er is een keuze uit landmacht, luchtmacht  en marine waar je als "kadet" aan de slag kan. Net een tikkeltje meer dan Scouting.

Men maakt kennis met het militair zijn en belangrijker nog leert veel over discipline, orde en netheid, waarden en normen,  plichtsbesef en de grenzen van het eigen kunnen. In tegenstelling tot de jeugd in bijvoorbeeld Nederland waar de grootste zorg van de dag is of men wel bereik heeft en dat de vrienden op Facebook morgen ook nog je vriendjes zijn.

JdL

'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#21
Citaat van: Cedo Nulli op 28/11/2015 | 21:34 uur
De situatie of de instelling?

Het "enige" wat generatie Z gewend is iets te delen op Facebook.... Papa en mama zijn opgegroeid als Playstation generatie... ze zijn (in algemene zin) niets gewend, al zijn ze wel gewend alles te krijgen.

Prima overigens alleen als the shit hits the fan....

Cedo Nulli

Citaat van: JdL op 28/11/2015 | 21:18 uur
Ik ben van de laatste jeugd als je t zo wil noemen en idd is dit wel overdreven
Neemt niet weg dat de situatie wss wel verslechterd is tov jou generatie

De situatie of de instelling?
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

JdL

Citaat van: A.J. op 28/11/2015 | 21:13 uur
Nou heb ik opzich best wel een broertje dood aan het "de jeugd van tegenwoordig" gezeur... Want ook wij waren vroeger te slecht om te branden in de ogen van de opa's van toen... Maar mochten die klachten zoals beschreven in die artikelen echt leven dan moet ik eerlijk bekennen dat ik ook zo ga denken... ;D

Maar het artikel komt van de Joop... Dus een overdreven links Vara opinie geluid is ze natuurlijk niet vreemd.
Ik ben van de laatste jeugd als je t zo wil noemen en idd is dit wel overdreven
Neemt niet weg dat de situatie wss wel verslechterd is tov jou generatie
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/11/2015 | 20:46 uur
Met de aankomende generatie Z gaan we de oorlog niet winnen.

Nou heb ik opzich best wel een broertje dood aan het "de jeugd van tegenwoordig" gezeur... Want ook wij waren vroeger te slecht om te branden in de ogen van de opa's van toen... Maar mochten die klachten zoals beschreven in die artikelen echt leven dan moet ik eerlijk bekennen dat ik ook zo ga denken... ;D

Maar het artikel komt van de Joop... Dus een overdreven links Vara opinie geluid is ze natuurlijk niet vreemd.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 28/11/2015 | 20:43 uur
Precies, zo schokkend is het allemaal niet... Ze hadden zelfs twee minuten de tijd om de ligsleuf te vinden... ;D
Of gaan ze ook mekkeren over de kou als de 107MM's naar binnen komen...

Met de aankomende generatie Z gaan we de oorlog niet winnen.

A.J.

Citaat van: Cedo Nulli op 28/11/2015 | 20:30 uur
Wat is er nou eigenlijk zo erg aan bovenstaand verhaal? T is een vrij normale gang van zaken, ik heb van dergelijke situaties, als tiener, in ieder geval nooit schade van ondervonden.

Precies, zo schokkend is het allemaal niet... Ze hadden zelfs twee minuten de tijd om de ligsleuf te vinden... ;D
Of gaan ze ook mekkeren over de kou als de 107MM's naar binnen komen...

Cedo Nulli

Citaat van: A.J. op 28/11/2015 | 20:04 uur
Citaat
"Tijdens onze derde bivak moesten we ligsleuven graven. 's Nachts sliepen we in tenten, en plotseling werden we wakker van het geluid van nitraatbommen. Je bent doodsbang en mensen riepen: 'Opstaan!' Vanaf dat moment moest je binnen twee minuten in je ligsleuf liggen. Dus je springt in je ligsleuf en je hebt geen idee hoe lang je daar in moet blijven. Het vroor vijf graden, en er waren jongens bij die niet eens kleren aan hadden. Pas na een halfuur zeiden ze dat we eruit mochten."

Wat is er nou eigenlijk zo erg aan bovenstaand verhaal? T is een vrij normale gang van zaken, ik heb van dergelijke situaties, als tiener, in ieder geval nooit schade van ondervonden.
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 28/11/2015 | 17:21 uur
Ook op http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/28745_defensie_drilt_studenten_als_kindsoldaten/ en https://www.vn.nl/hoe-defensie-kindsoldaten-ronselt/ kun je lezen hoe instructeurs rekruten voor van alles en nog wat uitschelden.


Als instructeur moet je rekruten wel streng aanpakken, maar dat kan ook zonder gevloek en gescheld! Als je als instructeur tegen rekruten zit te vloeken en te schelden, gedraag je je asociaal, geef je ook niet het goede voorbeeld en creëer je een rotsfeer van angst en intimidatie. Als werkleider/instructeur behoor je streng maar wel rechtvaardig te zijn en behoor je ook respect naar je rekruten te tonen.

Ik zat die verhalen zo eens wat snel door te lezen... maare:

Citaat
"Tijdens onze derde bivak moesten we ligsleuven graven. 's Nachts sliepen we in tenten, en plotseling werden we wakker van het geluid van nitraatbommen. Je bent doodsbang en mensen riepen: 'Opstaan!' Vanaf dat moment moest je binnen twee minuten in je ligsleuf liggen. Dus je springt in je ligsleuf en je hebt geen idee hoe lang je daar in moet blijven. Het vroor vijf graden, en er waren jongens bij die niet eens kleren aan hadden. Pas na een halfuur zeiden ze dat we eruit mochten."

Man, man, man...

Als ik al die "klachten" zo eens lees is het maar goed dat de dienstplicht is opgeschort... Dat zouden ze nog geen dag volhouden...

Cedo Nulli

Citaat van: Do1990 op 28/11/2015 | 18:34 uur
Dan moet je dit eens zien, in GB hebben ze 13 jarige ukkies als kindsoldaten. Echt walgelijk, en dan vervolgens maar zeiken over de "Hitlerjugend" terwijl ze zelf ook een vergelijkbare organisatie op nahouden. Maar goed, de wereld is nou eenmaal gebouwd op hypocrisie.

https://www.youtube.com/watch?v=QYTsYq37Dtk

+ dat men er hier niet aan wil dat de media geindoctrineerd is.
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

dudge

Ik vind schelden en schreeuwen doorgaans een teken van zwakte, maar als je daar niet tegen kunt, of in paniek raakt van een paar tufla's, ja, dan heb je bij defensie ook gewoon weinig te zoeken.

Admiral Halsey

#11
Ook op http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/28745_defensie_drilt_studenten_als_kindsoldaten/ en https://www.vn.nl/hoe-defensie-kindsoldaten-ronselt/ kun je lezen hoe instructeurs rekruten voor van alles en nog wat uitschelden.

CitaatDefensie drilt studenten als kindsoldaten
Deskundigen twijfelen aan trainingsprocedures Defensie voor kinderen ... Kaalgeschoren kinderen doen hun beklag

Kinderrechtenorganisaties hebben felle kritiek op het ministerie van Defensie. Aanleiding is de inzet van Defensie om minderjarigen zover te krijgen dat ze zich aanmelden als militair, zodat ze als ze meerderjarige direct aan de slag kunnen. Tijdens de opleiding krijgen de kinderen al een ritme mee die als gelijkwaardig met het 'reguliere' leger kan worden beschouwd.

Een student vertelt in haar rapport:

"We worden vaak gekleineerd, zodat ze kunnen zien of we dat aankunnen."

Ook over de fysieke oefeningen is hij niet te spreken.

"Tijdens hardloopoefeningen rennen de instructeurs plotseling achter je en beginnen ze te roepen: 'Godverdomme, eikel', of 'Klootzak, harder!' en dan duwen ze je in de nek."

Als instructeur moet je rekruten wel streng aanpakken, maar dat kan ook zonder gevloek en gescheld! Als je als instructeur tegen rekruten zit te vloeken en te schelden, gedraag je je asociaal, geef je ook niet het goede voorbeeld en creëer je een rotsfeer van angst en intimidatie. Als werkleider/instructeur behoor je streng maar wel rechtvaardig te zijn en behoor je ook respect naar je rekruten te tonen.

Alpha Kilo

Reminder: 4 april, 2100h, Nederland 3

Oldenhave

Citaat van: Ace1 op 18/11/2012 | 16:26 uur
De EO is over het algemeen postief over defensie ik heb een paar jaar geleden op tv gezien dat ze de luchtmacht dagen live uitzonden.

Ik doelde meer op het feit dat EO nogal wat scheldwoorden uit de docu zal wegpiepen ;)