Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Ros

Citaat van: Harald op 06/09/2016 | 11:23 uur
klopt helemaal, vond het wel erg jammer dat de Zuiderburen gekozen hebben voor Fox van Jankel.

Niet jammer want de prijs zal een heel eind lager liggen en dit voertuig zal aan de eisen en wensen voldoen.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/09/2016 | 11:00 uur
Met daarnaast een verhoogde kans op export orders.
klopt helemaal, vond het wel erg jammer dat de Zuiderburen gekozen hebben voor Fox van Jankel.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 06/09/2016 | 10:49 uur
Precies, ik heb er ook totaal geen moeite mee als de order bij Defenture komt en de Vector gekozen wordt als basismodel.
Mag ook nog zo zijn dat de Vector iets duurder is dan concurrenten, omdat de investeringen binnen NL blijven.
Tevens meer standaardisatie, meer productie voor Defenture, spreiding van ontwikkelingskosten, lagere aanschafprijs.




Met daarnaast een verhoogde kans op export orders.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/09/2016 | 10:09 uur
Als het overgrote deel van het investeringsbudget in NL blijft - tegen een goede kwaliteit - be my guest.

Precies, ik heb er ook totaal geen moeite mee als de order bij Defenture komt en de Vector gekozen wordt als basismodel.
Mag ook nog zo zijn dat de Vector iets duurder is dan concurrenten, omdat de investeringen binnen NL blijven.
Tevens meer standaardisatie, meer productie voor Defenture, spreiding van ontwikkelingskosten, lagere aanschafprijs.


   

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 06/09/2016 | 08:54 uur
Maar wel een beetje verdacht........

Als het overgrote deel van het investeringsbudget in NL blijft - tegen een goede kwaliteit - be my guest.

Zander

Citaat van: StrataNL op 05/09/2016 | 23:28 uur
Niet mee eens, aangezien de concurrenten aannemelijke dat ook gewoon hebben.

Ik vermoed dat de 12Kn air assault versie wel een Vector variant zal zijn. Voor deze tender ben ik er nog niet zo zeker van.

Maar wel een beetje verdacht........
People are sheep

StrataNL

Citaat van: Zander op 05/09/2016 | 13:59 uur
Ook een Pick-up en Ambu versie, nou nou.
je zou bijna denken dat de aanbesteding is geschreven voor de Vector..................

Citaat van: Harald op 05/09/2016 | 14:53 uur
idd, dat was ook mijn gedachte.
Vooral met de toevoeging in de eisen en wensen lijst van ;

Add-ons and attachments include ring mounts, swing mounts, winches, driving instruction modules and assault ladders.
....... , RCWS, protection packages, add-ons, attachments and additional components


tja. in de Commando Vector is een ring mount, winches (lier) al standaard en RCWS en extra bepanzeringspakketen al optioneel,

Niet mee eens, aangezien de concurrenten aannemelijke dat ook gewoon hebben.

Ik vermoed dat de 12Kn air assault versie wel een Vector variant zal zijn. Voor deze tender ben ik er nog niet zo zeker van.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: Zander op 05/09/2016 | 13:59 uur
Ook een Pick-up en Ambu versie, nou nou.
je zou bijna denken dat de aanbesteding is geschreven voor de Vector..................

idd, dat was ook mijn gedachte.
Vooral met de toevoeging in de eisen en wensen lijst van ;

Add-ons and attachments include ring mounts, swing mounts, winches, driving instruction modules and assault ladders.
....... , RCWS, protection packages, add-ons, attachments and additional components


tja. in de Commando Vector is een ring mount, winches (lier) al standaard en RCWS en extra bepanzeringspakketen al optioneel,

Zander

Citaat van: Harald op 05/09/2016 | 13:33 uur
idd, de Vector.
Ze waren volgens mij bij Defenture die variant ook aan het ontwikkelen, opzich niet zo heel moeilijk.
Zie ook onderstaand PDF document.

http://www.vno-ncwmidden.nl/Downloads%20nieuwsberichten/Pitch%20Samenwerken%20met%20Defensie.pdf



Ook een Pick-up en Ambu versie, nou nou.
je zou bijna denken dat de aanbesteding is geschreven voor de Vector..................
People are sheep

Mourning

Hoe zijn de bevindingen m.b.t. de Vector in het veld? Is het al in gebruik genomen door het KCT? Ben wel benieuwd eerlijk gezegd. Als het bevalt... waarom niet? Ik weet dat bij de ontwikkeling van het voertuig in ieder geval ex-operators van het KCT zijn ingeschakeld, maar ik zou toch graag de bevindingen van de actieve KCT-gebruikers wat dat betreft zien.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Harald

#128
Citaat van: Zander op 05/09/2016 | 13:21 uur
Bedoel je de Vector?
Is deze er dan ook in hardtop variant?

idd, de Vector.
Ze waren volgens mij bij Defenture die variant ook aan het ontwikkelen, opzich niet zo heel moeilijk.
Zie ook onderstaand PDF document.

http://www.vno-ncwmidden.nl/Downloads%20nieuwsberichten/Pitch%20Samenwerken%20met%20Defensie.pdf




Zander

Citaat van: Harald op 05/09/2016 | 12:59 uur
Als ik dit zo lees, dan lijkt me een aangepaste versie van het Commando's voertuig wel geschikt. Gelijk een mooie vervolg order. Hoeft niet opnieuw het wiel uitgevonden te worden, enigzins van de plank en standaardisatie.

Bedoel je de Vector?
Is deze er dan ook in hardtop variant?
People are sheep

Harald

Als ik dit zo lees, dan lijkt me een aangepaste versie van het Commando's voertuig wel geschikt. Gelijk een mooie vervolg order. Hoeft niet opnieuw het wiel uitgevonden te worden, enigzins van de plank en standaardisatie.

StrataNL

#125
Citaat van: santegoets op 05/09/2016 | 10:37 uur
Op tenderned staat een vooraankondiging 12 KN voertuigen.( 31-08-2016)

Goede vondst, zie hier voor het hele document:

https://www.tenderned.nl/tenderned-web/aankondiging/detail/documenten/document/7097b9add552503b3f2334e710e99be2/pageId/D909C/huidigemenu/aankondigingen/map/a07276e21d21f0aa1f17d8c8878733d0/akid/18b70c68d805dbe2611ba3cea0d00069/da/false/actie/aa274b487977199c90ed89bf7fb5b3adf319e66f5d0d86ee89d634f7ec8ea825b560366cc6cb9e9ed68ee310df42c04f1cc1862341c2128997415317b39e2617b100d520d07b4e25519806451311da19/cid/309718

Voor de duidelijkheid; het gaat om de 12Kn overig, variant. Het Air Assault voertuig is hier niet in opgenomen.

CitaatDelivery of military vehicles in different variants with a load capacity of 12kN including the delivery of Remote Control Weapon Systems (RCWS), protection packages, add-ons, attachments and services and maintenance of the delivered vehicles, RCWS, protection packages, add-ons and attachments. The vehicles 12kN project consist of a (single) European procurement procedure for five types with the following indicative quantities:

250 Softtops
310 Hardtops
210 Pick-ups
90 Casualty transport vehicles
60 Military Police /Air Force Security Vehicles (MP/AFSV)


The Softtop and Hardtop shall accommodate a crew of 2+2. The Pick-up shall accommodate a crew of 2. The Casualty transport shall accommodate a crew of 2 and either 2 lying of 4 sitting casualties. The MP/AFSV shall accommodate a crew of 2+6. The vehicles have high off-road mobility requirements. All occupants must be protected against ballistic threats to a level exceeding Level 2 conform STANAG 4569 through the use of permanent and/ or modular protection. The DMO strives to procure one 12kN vehicle family of a single series having the same structural, drive train, electrical and other components. In case the requirements cannot be met within a single vehicle family, a distinction in one series of the types Softtop, Hardtop, Pick-up and Casualty transport and one series of the type MP/AFSV is allowed. Add-ons and attachments include ring mounts, swing mounts, winches, driving instruction modules and assault ladders. In addition to the initial delivery the DMO shall have the option to invoke additional
vehicles, RCWS, protection packages, add-ons, attachments and additional components.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

santegoets

Op tenderned staat een vooraankondiging 12 KN voertuigen.( 31-08-2016)