Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Harald

In Westese calibers heb je volgens mij de keus uit 35, 40 of 50 mm als dubbele kanon systeem.
Maar ik denk dat de voorraad munitie mede de bepalende factor is voor de keus van het kaliber, naast het bereik van het systeem.
Een pruttel met 2x 50 mm ?... wel heftig

De Amerikanen hebben tests gedaan met 50mm in anti air. Ik weet zo niet meer hoe de resultaten waren ten opzichte van andere bestaande systemen met 20mm, 30mm.

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 07/06/2019 | 17:43 uur
Overigens.... is 30mm tegenwoordig niet een beetje licht voor een SPAAG? En dat dit systeem iets verder schiet dan de flipping Vulcan... (overigens maar 20mm), ja, dat mag ik wel hopen ook, ja.

Welk maximale kaliber voor twee kanons is nog te doen voor wiel? Een willekeurig vliegtuig of helikopter vindt 30x113B of 30x173mm overigens nog steeds niet fijn.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Dat gat is er en daar wordt ook over gedacht heb ik uit eerdere postings op het forum begrepen, maar hoe ver men met studeren, onderzoeken, plannen, etc. is? Geen idee. Overigens.... is 30mm tegenwoordig niet een beetje licht voor een SPAAG? En dat dit systeem iets verder schiet dan de flipping Vulcan... (overigens maar 20mm), ja, dat mag ik wel hopen ook, ja.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Oorlogsvis

South Korea completes development of new 30 mm SPAAG system

Hoe wordt onze 43ste Brigade eigenlijk beschermd tegen aanvallen van drone's ? ...denk daarbij bijvoorbeeld aan het
type drone wat de Houthi rebellen in Jemen met succes gebruiken tegen de Saudi's .

Nu we niet meer de PRTL's hebben zit er volgens mij toch een gat tussen de Stinger en de Patriot om een Mech Brigade
zo waarschijnlijk met een Tank bataljon erbij te verdedigen.

Harald

South Korea completes development of new 30 mm SPAAG system



South Korea has completed development of a new 30 mm self-propelled anti-aircraft gun (SPAAG) system based on the chassis of the Hyundai Rotem K808 8 x 8 armoured vehicle.

The country's Defence Acquisition Programme Administration (DAPA) announced on 5 June that the system, development of which began in 2015, has successfully met all the requirements set by the South Korean military following final tests and evaluations.

Developed by Hanwha for the Republic of Korea Army (RoKA) under a KRW55 billion (USD46.8 million) project, the turret mounted on the vehicle is armed with a pair of stabilised and podded 30 mm cannons, and features an electro-optical/infrared system enabling automatic day/night target tracking.

The system has been designed to increase the force's capabilities to engage aerial targets at low altitudes and to provide mobile and localised air-defence support for ground troops.

According to the DAPA, the new SPAAG is not only more accurate but its range is also 1.6 times greater than that of the 20 mm M167 Vulcan Air Defense System in service with the RoKA. According to Jane's Land Warfare Platforms: Artillery & Air Defence , the M167 VADS has a maximum range of 2.2 km and a maximum effective vertical range of 1.2 km.

Moreover, the induction of the new 30 mm wheeled SPAAG, which can be integrated into a wider air-defence network, is expected to help reduce the number of RoKA personnel required to operate anti-aircraft systems.

The DAPA pointed out that five major local defence companies as well as 200 small firms participated in this project, adding that more than 95% of the SPAAG system was made using indigenous technologies.

https://www.janes.com/article/89066/south-korea-completes-development-of-new-30-mm-spaag-system

Huzaar1

Citaat van: Parera op 06/06/2019 | 11:37 uur


200 RPM klinkt niet verkeerd  :angel:

Ga je echt never nooit gebruik van maken en de bushmaster van de CV90 haalt dat ook.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

#278
Citaat van: Mourning op 06/06/2019 | 13:29 uur
Snap ik wel, maar de munitie is groter dan die van de voorganger en zal dus meer ruimte innemen. Ik weet niet wat de inschatting is hoe lang men het zonder bevoorrading met de huidige 35mm kan volhouden in een vuurgevecht? Maar zonder wijziging van de layout van het voertuig zal dat dus met deze nieuwe vuurmond nog een stuk korter worden omdat men dan simpelweg minder munitie van dit type kan meenemen dan die van haar voorganger.

Maar Parera heeft al antwoord gegeven op mijn vraag zie ik: thx!  ;)
Hoeveel gaat een CV90 met een 50mm kanon er meenemen dan ongeveer ? 40 stuks ?...voordeel is wel met zo'n 50mm uranium round blaf
je volgens mij wel door alles heen...ook door de oudere tank modellen volgens mij

Harald

Citaat van: Harald op 06/06/2019 | 09:37 uur
https://twitter.com/nicholadrummond/status/1136335037765509120

I spoke to Northrop Grumman about their new XM913 50 mm Bushmaster chain gun at #RUSILWC It seems likely that it will have a depleted uranium APFSDS anti-armour round with significantly greater penetration than the UK's CT40 cannon.

Interessante ontwikkelingen in de VS, het lijkt er op dat de 50mm serieus genomen wordt als toekomstig kaliber ipv 30 mm
Goede ontwikkeling, als de US Army doorzet en voor 50mm gaat, dan zie ik onze 35mm ook vervangen worden door 50mm in de toekomst.

Nieuwe munitie wordt al ontwikkeld voor groter penetratie-vermogen.

Sparkplug

#276
Citaat van: Mourning op 06/06/2019 | 13:29 uur
Snap ik wel, maar de munitie is groter dan die van de voorganger en zal dus meer ruimte innemen. Ik weet niet wat de inschatting is hoe lang men het zonder bevoorrading met de huidige 35mm kan volhouden in een vuurgevecht? Maar zonder wijziging van de layout van het voertuig zal dat dus met deze nieuwe vuurmond nog een stuk korter worden omdat men dan simpelweg minder munitie van dit type kan meenemen dan die van haar voorganger.

In het geval van een onbemande toren zal er toch naar de afmetingen van de toren moeten worden gekeken. Een compacte onbemande toren zet qua ruimte ook weinig zoden aan de dijk.

Ben benieuwd naar de verhouding tussen 50mm (50x319mm?) en 40mm CTA.

Edit. XM913 heeft 50x228mm en Bushmaster III heeft de 50x319mm optie.

https://s3-us-west-2.amazonaws.com/maven-user-photos/warriormaven/land/xj1PRXAJeEGdkMiokL25vA/fNrhQv50vEaBR8qyC8-mSw

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Citaat van: Sparkplug op 06/06/2019 | 12:55 uur
Naast automatisch vuren (200rpm), kan er ook enkelschots en met bursts worden geschoten.

Snap ik wel, maar de munitie is groter dan die van de voorganger en zal dus meer ruimte innemen. Ik weet niet wat de inschatting is hoe lang men het zonder bevoorrading met de huidige 35mm kan volhouden in een vuurgevecht? Maar zonder wijziging van de layout van het voertuig zal dat dus met deze nieuwe vuurmond nog een stuk korter worden omdat men dan simpelweg minder munitie van dit type kan meenemen dan die van haar voorganger.

Maar Parera heeft al antwoord gegeven op mijn vraag zie ik: thx!  ;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Parera

Citaat van: Mourning op 06/06/2019 | 12:50 uur
Is zo'n ding nog wel functioneel in te zetten op een AFV-voertuig met een bemande koepel? En dan bedoel ik niet of het kan, want dat geloof ik wel, maar ... dergelijke hulzen en dan in een chaingun met een vuursnelheid tot 200 RPM... dan ga je snel door je shells heen kan ik me voorstellen en kan ik me ook voorstellen dat de grootte van deze projectielen ook een serieuze impact gaat hebben op het aantal dat je in een voertuig kunt opslaan.

Is het dan niet logischer om dan mogelijk wat ruimte te besparen door de koepel onbemand te maken, waardoor je (speculatief, dat wel) meer shells mee kunt nemen en dus langer actief aan vuurgevechten e.d. kunt deelnemen?

Volgens mij is het Amerikaanse plan ook om de koepel onbemand te maken.

Sparkplug

Citaat van: Mourning op 06/06/2019 | 12:50 uur
Is zo'n ding nog wel functioneel in te zetten op een AFV-voertuig met een bemande koepel? En dan bedoel ik niet of het kan, want dat geloof ik wel, maar ... dergelijke hulzen en dan in een chaingun met een vuursnelheid tot 200 RPM... dan ga je snel door je shells heen kan ik me voorstellen en kan ik me ook voorstellen dat de grootte van deze projectielen ook een serieuze impact gaat hebben op het aantal dat je in een voertuig kunt opslaan.

Naast automatisch vuren (200rpm), kan er ook enkelschots en met bursts worden geschoten.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

Is zo'n ding nog wel functioneel in te zetten op een AFV-voertuig met een bemande koepel? En dan bedoel ik niet of het kan, want dat geloof ik wel, maar ... dergelijke hulzen en dan in een chaingun met een vuursnelheid tot 200 RPM... dan ga je snel door je shells heen kan ik me voorstellen en kan ik me ook voorstellen dat de grootte van deze projectielen ook een serieuze impact gaat hebben op het aantal dat je in een voertuig kunt opslaan.

Is het dan niet logischer om dan mogelijk wat ruimte te besparen door de koepel onbemand te maken, waardoor je (speculatief, dat wel) meer shells mee kunt nemen en dus langer actief aan vuurgevechten e.d. kunt deelnemen?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 06/06/2019 | 12:17 uur
Dat schiet het huidige kanon toch ook?

Bijna alle Bushmaster types schieten met 200 rpm. Uitzonderingen zijn de MK52, de .50 en de M230.

https://www.northropgrumman.com/Capabilities/AutomaticWeapons/Pages/default.aspx
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: StrataNL op 06/06/2019 | 12:17 uur
Dat schiet het huidige kanon toch ook?

Ja maar je ziet het niet altijd dat een groter kaliber ook een zelfde vuursnelheid heeft als het kleinere kaliber.