Controle bij Paleis Huis ten Bosch wegens "verdacht" gedrag

Gestart door TTT, 02/02/2019 | 16:59 uur

TTT

Citaat van: Reinier op 03/02/2019 | 22:35 uur
Had je een zak met kunstmest onder je armen en wilde je met een Suzuki Swift terug naar je woonplaats waar veel moslims wonen?
Nee, ik had gewoon wat staan kijken. Dat ik daarom gecontroleerd werd, vind ik dan eigenlijk ook een beetje overdreven... maar goed, het argument van veiligheid snap ik dan ook wel weer. Ik moet ook zeggen dat ik correct behandeld werd en dan ook niet van plan ben een klacht in te dienen.

Reinier

Citaat van: TTT op 03/02/2019 | 21:52 uur
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer hoe sommigen van jullie reageren op mijn vragen. Ik ben een gewone burger, die gecontroleerd werd terwijl ik niks strafbaars had gedaan en absoluut geen kwaad in de zin had. Op zich kan ik daarmee leven, want ik begrijp het argument van veiligheid (het gaat toch om de koning en zijn gezin) en die marechaussees doen ook gewoon hun werk.
Had je een zak met kunstmest onder je armen en wilde je met een Suzuki Swift terug naar je woonplaats waar veel moslims wonen?

Ace1

Citaat van: TTT op 03/02/2019 | 21:52 uur
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer hoe sommigen van jullie reageren op mijn vragen. Ik ben een gewone burger, die gecontroleerd werd terwijl ik niks strafbaars had gedaan en absoluut geen kwaad in de zin had. Op zich kan ik daarmee leven, want ik begrijp het argument van veiligheid (het gaat toch om de koning en zijn gezin) en die marechaussees doen ook gewoon hun werk.

Ik vroeg me alleen af wat er met mijn gegevens gebeurt en of dat op de een of andere manier gevolgen voor mij kan hebben in de toekomst. Want ergens kan ik me wel voorstellen dat een registratie van "deze persoon heeft zich verdacht gedragen bij het koninklijk paleis" alarmbellen kan doen rinkelen.

De vraag hoe vaak dat soort controles ongeveer plaatsvinden had ik gesteld om een en ander in perspectief te kunnen plaatsen, maar ik zie nu wel in dat dit gevoelig ligt (sorry daarvoor).

Als ik jou was zou ik langs gaan bij het Juridisch Loket  zodat je gelijk weet waar je aan toe bent.

https://www.juridischloket.nl/

Lex

Citaat van: TTT op 03/02/2019 | 21:52 uur
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer hoe sommigen van jullie reageren op mijn vragen. Ik ben een gewone burger, die gecontroleerd werd terwijl ik niks strafbaars had gedaan en absoluut geen kwaad in de zin had. Op zich kan ik daarmee leven, want ik begrijp het argument van veiligheid (het gaat toch om de koning en zijn gezin) en die marechaussees doen ook gewoon hun werk.
Het is een goed gegeven dat u zelf reeds aangeeft dat het argument veiligheid leidend is in deze.
Citaat van: TTT op 03/02/2019 | 21:52 uur
Ik vroeg me alleen af wat er met mijn gegevens gebeurt en of dat op de een of andere manier gevolgen voor mij kan hebben in de toekomst. Want ergens kan ik me wel voorstellen dat een registratie van "deze persoon heeft zich verdacht gedragen bij het koninklijk paleis" alarmbellen kan doen rinkelen.
Indien u niet geregistreerd staat, dan worden uw gegevens verwijderd.
Maak u dus geen zorgen, indien u niets te verbergen heeft en ga door met uw leven.

Ace1

Wat mij betreft kan op deze topic een slotje en ik verzoek aan de moderators omdat te doen.

TTT

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer hoe sommigen van jullie reageren op mijn vragen. Ik ben een gewone burger, die gecontroleerd werd terwijl ik niks strafbaars had gedaan en absoluut geen kwaad in de zin had. Op zich kan ik daarmee leven, want ik begrijp het argument van veiligheid (het gaat toch om de koning en zijn gezin) en die marechaussees doen ook gewoon hun werk.

Ik vroeg me alleen af wat er met mijn gegevens gebeurt en of dat op de een of andere manier gevolgen voor mij kan hebben in de toekomst. Want ergens kan ik me wel voorstellen dat een registratie van "deze persoon heeft zich verdacht gedragen bij het koninklijk paleis" alarmbellen kan doen rinkelen.

De vraag hoe vaak dat soort controles ongeveer plaatsvinden had ik gesteld om een en ander in perspectief te kunnen plaatsen, maar ik zie nu wel in dat dit gevoelig ligt (sorry daarvoor).

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 03/02/2019 | 14:49 uur
Ik zou dit topic dichtgooien en in de toekomst nooit meer ingaan op zulke rare vragen als het gaat over de beveiliging van het koningshuis.

Er is dan ook geen enkel antwoord gegeven wat dan ook maar iets van de beveiligings/ bewakings details prijs zou geven.  ;)

Verder was ik was gewoon benieuwd waar betrokkene nog meer naar wilde gaan hengelen... Maar ja, die kans is nu verkeken.

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 03/02/2019 | 14:49 uur
Ik zou dit topic dichtgooien en in de toekomst nooit meer ingaan op zulke rare vragen als het gaat over de beveiliging van het koningshuis.
Idd.
Of over beveiliging van militaire terreinen, gebouwen, materieel, ....

Huzaar1

Ik zou dit topic dichtgooien en in de toekomst nooit meer ingaan op zulke rare vragen als het gaat over de beveiliging van het koningshuis.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 03/02/2019 | 12:00 uur
Vreemd topic, vreemd persoon,
Precies
Eerst vraag alleen al.

En; Als je niets te verbergen hebt is er niets aan de hand en hoef je je geen zorgen maken.
Ze pikken je niet zomaar uit. Dus als je je "vreemd" gedraagt, dan heb je idd een andere belangstelling gehad dan andere mensen, dusss...
En daarbij controle hoort bij de taken van de KMAR bij zulke objecten.

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 03/02/2019 | 12:00 uur
Vreemd topic, vreemd persoon,

Dat ben ik met jou eens, wat mij betreft deze persoon laten screenen door de AIVD, voor zover dat al niet gedaan is.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Zander

Waarschijnlijk waren ze te lui om een notitieboekje te pakken en je gegevens te noteren. De foto zal naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al lang en breed uit de diensttelefoon zijn gewist.

Jou gegevens nclusief pasfoto zijn gewoon te bevragen door de KMAR. Ik zou me er niet te druk om maken.
People are sheep

Lex

Citaat van: TTT op 02/02/2019 | 18:53 uur
Ja, ik begrijp dat de KMAR daar 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar actief is bij Paleis Huis ten Bosch, maar hoe vaak rukken ze uit om mensen naar hun legitimatie te vragen? Is dat 10x per dag of eerder 1x per maand?
Dat is dzz niet te beantwoorden, omdat het afhangt van de interpretatie die de betrokken Marechaussees zelf maken, in relatie tot hun functie en het te beveiligen/bewaken object en de opdracht die ze hebben meegekregen.
Citaat van: TTT op 02/02/2019 | 18:53 uur
Dat zou ik dan wel vreemd vinden. Waarom persoonlijke gegevens opslaan, zonder van plan te zijn daar iets mee te gaan doen?
Als er een foto wordt gemaakt van een identiteitsbewijs, dan dient er gezegd te worden welke reden daaraan ten grondslag ligt.
Tevens dient ook aangegeven te worden wat de bewaartermijn is (ik dacht zo'n vijf [5] jaren.
Ook dient er melding gemaakt te worden van de manier waarop een bezwaarprocedure gestart kan worden.
U heeft ook het recht om het legitimatiebewijs van de Marechaussees te vragen.