Abraham Lincoln to go out on training exercise

Gestart door Lex, 13/07/2010 | 23:50 uur

KapiteinRob

Die andere 5 schepen zijn van de Destroyer Group Nine. Commandant daarvan is een vrouwelijke KTZ. En dan doen we in Nederland flink over een vrouwelijke overste die om onbekende redenen maar een krap jaartje een fregat commandeert....

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 15/07/2010 | 02:10 uur
Citaat van: Elzenga op 14/07/2010 | 23:46 uur
als ook dat Harpoonraketten ontbreken..

Ik heb begrepen dat er van de bij de organieke bewapening van o.m. de USS Momsen behorende BGM-109 Tomahawk ook anti-schip uitvoeringen zijn. Als dat het geval is, hoef je geen Harpoons mee te nemen.
Ik zie het....vanuit standaardisatie begrijpelijk...al heb je wel zo een erg grote ASM voor als je kleinere schepen wilt aangrijpen.

http://www.missilethreat.com/cruise/id.136/cruise_detail.asp


KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 14/07/2010 | 23:46 uur
als ook dat Harpoonraketten ontbreken..

Ik heb begrepen dat er van de bij de organieke bewapening van o.m. de USS Momsen behorende BGM-109 Tomahawk ook anti-schip uitvoeringen zijn. Als dat het geval is, hoef je geen Harpoons mee te nemen.

Elzenga

Ik zie dat de USS Momsen en Shoup 1 van de bij oudere schepen uit de klasse 2 Phalanx CIWS al hebben ingeleverd..en al snel daarna de nieuwere schepen uit de klasse helemaal geen Phalanx meer hebben :confused:...als ook dat Harpoonraketten ontbreken..

Lex

EVERETT, Wash. — The Navy said the carrier Abraham Lincoln will depart its homeport Thursday for a month-long training exercise off Southern California.
The Navy said the exercise with carrier-based aircraft and five other vessels in its strike group is critical to predeployment training to forge a fighting team. The other vessels include the Everett-based destroyers Momsen and Shoup.
The Lincoln returned from a seven-month mission supporting wars in Iraq and Afghanistan in October 2008, and then underwent a nine-month $250 million overhaul at the Puget Sound Naval Shipyard in Bremerton. It also sailed for training off Southern California in February and April.

The Associated Press
Posted : Tuesday Jul 13, 2010 16:25:18 EDT