Airbus die Belgen moet evacueren uit Japan, is defect

Gestart door andré herc, 19/03/2011 | 00:16 uur

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 19/03/2011 | 11:50 uur
Dat hoeft niet, waarschijnlijk is het toestel net als de 2 C130´s helemaal gestript en wordt het van nieuwe onderdelen en motoren voorzien?

Waarbij de vraag gerechtvaardigd is of jaaaaaren "ombouwen" uiteindelijk niet duurder is dan toendertijd gewoon een nieuw vliegtuig kopen. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je er dus al die jaaaaaren op moet wachten voordat-ie inzetbaar is. Waarbij de KLu op haar site insinueert dat het toestel gewoon in de sterkte zit....

Ace1

Citaat van: andré herc op 19/03/2011 | 11:29 uur
Citaat van: Lex op 19/03/2011 | 00:28 uur
Citaat van: andré herc op 19/03/2011 | 00:16 uur
Zoals ik al eens eerder op dit forum voorgesteld heb kunnen we niet proberen om die derde DC-10 aan de Belgen te verkopen, de Belgen lease de airbus toch,dan kan NL en BE mooi samenwerken
Je kan het altijd proberen, maar je denkt toch zeker niet dat de Belgen deze nachtmerrie willen kopen?
Daar hebben jullie ook weer gelijk in als de Belgen de DC- 10 willen over kopen, hebben ze misschien nog grotere problemen als nu met de Airbus ;)

Dat hoeft niet, waarschijnlijk is het toestel net als de 2 C130´s helemaal gestript en wordt het van nieuwe onderdelen en motoren voorzien?

Ace1

hoe is de stand van zaken met de derde DC10 trouwens?

andré herc

Citaat van: Lex op 19/03/2011 | 00:28 uur
Citaat van: andré herc op 19/03/2011 | 00:16 uur
Zoals ik al eens eerder op dit forum voorgesteld heb kunnen we niet proberen om die derde DC-10 aan de Belgen te verkopen, de Belgen lease de airbus toch,dan kan NL en BE mooi samenwerken
Je kan het altijd proberen, maar je denkt toch zeker niet dat de Belgen deze nachtmerrie willen kopen?
Daar hebben jullie ook weer gelijk in als de Belgen de DC- 10 willen over kopen, hebben ze misschien nog grotere problemen als nu met de Airbus ;)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 19/03/2011 | 00:52 uur
Bij DVVO ook wel liefkozend de DC-Misschien genoemd.

Dat apparaat had beter de DC-miskoop genoemd kunnen worden. Het vliegtuig schijnt al in 2004 (want ik las ook ergens 2006) gekocht te zijn als simpele vervoerskist. Je had er dus niets aan hoeven veranderen. Maar ja, er moest natuurlijk o.m. een high-tech cockpit in en allerlei hippe software waardoor we nu, 7 jaar later, op de MINDEF-site wel heel flink vermelden dat we twee tankers en een vrachtvliegtuig van dit type hebben, maar met die laatste nog steeds niets kunnen doen.

Nikehercules

Citaat van: andré herc op 19/03/2011 | 00:16 uur
Zoals ik al eens eerder op dit forum voorgesteld heb kunnen we niet proberen om die derde DC-10 aan de Belgen te verkopen

Bij DVVO ook wel liefkozend de DC-Misschien genoemd.

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 19/03/2011 | 00:28 uur
maar je denkt toch zeker niet dat de Belgen deze nachtmerrie willen kopen?

Hoezo nachtmerrie? Uit een nachtmerrie ontwaak je op een gegeven moment toch?  :devil:

Lex

Citaat van: andré herc op 19/03/2011 | 00:16 uur
Zoals ik al eens eerder op dit forum voorgesteld heb kunnen we niet proberen om die derde DC-10 aan de Belgen te verkopen, de Belgen lease de airbus toch,dan kan NL en BE mooi samenwerken
Je kan het altijd proberen, maar je denkt toch zeker niet dat de Belgen deze nachtmerrie willen kopen?

andré herc

Airbus die Belgen moet evacueren uit Japan, is defect
18/03/11, 13u36

De Airbus van het Belgische leger die Belgen uit Japan zou weghalen, staat in panne in Alaska. Het vliegtuig was onderweg van de Amerikaanse hoofdstad Washington naar Seoel in Zuid-Korea. Maar door problemen met de boordcomputer staat het toestel aan de grond in Ancorage.


http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1237845/2011/03/18/Airbus-die-Belgen-moet-evacueren-uit-Japan-is-defect.dhtml

Zoals ik al eens eerder op dit forum voorgesteld heb kunnen we niet proberen om die derde DC-10 aan de Belgen te verkopen, de Belgen lease de airbus toch,dan kan NL en BE mooi samenwerken  ;)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.