Afscheid van de Cavalerie

Gestart door Dubbele, 19/10/2011 | 19:07 uur

KapiteinRob

Voor verdere weemoed is er elders op het forum nog wel een ander topic over de vergane tankglorie.

Rob
Forumbeheerder

SMI de Boer

Het had zo moeten blijven als het was  :mad:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: Nikehercules op 19/10/2011 | 20:01 uur
Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2011 | 19:56 uur
Ik heb dan het idee dat er misschien wel weer wat terugkomt...
Hebben we ooit eerder een periode gekend zonder tanks?

Nope, grappig ook dat ten tijden van het besluit naar de Belgen gewezen werd.
Dit terwijl zij wel gekozen hebben om in ieder geval de directe vuursteun capaciteit deels te vervangen door een pantserwielvoertuig.

Helemaal ironisch is dat deze pantserwielvoertuigen nu gebroederlijk optrekken met de leo's die zij zouden vervangen en er geluiden bestaan dat deze leo's voorlopig ook nog in dienst blijven.

Het is echt om te huilen, de manier waar op zaken worden afgewogen en besluiten worden genomen hier.
De good-old YPR kon in het veld de Leopard 2 niet bijbenen, de CV 90 zijn vervanger kan dat met gemak.
Het was een ideale combinatie geweest samen.

Voor mijn part hadden ze tankpelotons onderverdeeld bij painf bats / cies, maar ze helemaal opdoeken is mij een brug te ver........

SMI de Boer

Dan huren we in geval van nood toch die belgische tanks in??? Problem Solved
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Nikehercules

Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2011 | 19:56 uur
Ik heb dan het idee dat er misschien wel weer wat terugkomt...
Hebben we ooit eerder een periode gekend zonder tanks?

Nope, grappig ook dat ten tijden van het besluit naar de Belgen gewezen werd.
Dit terwijl zij wel gekozen hebben om in ieder geval de directe vuursteun capaciteit deels te vervangen door een pantserwielvoertuig.

Helemaal ironisch is dat deze pantserwielvoertuigen nu gebroederlijk optrekken met de leo's die zij zouden vervangen en er geluiden bestaan dat deze leo's voorlopig ook nog in dienst blijven.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: SMI de Boer op 19/10/2011 | 19:56 uur
Ik heb dan het idee dat er misschien wel weer wat terugkomt...
Hebben we ooit eerder een periode gekend zonder tanks?

Ja hoor... alles voor WWII

SMI de Boer

Ik heb dan het idee dat er misschien wel weer wat terugkomt...
Hebben we ooit eerder een periode gekend zonder tanks?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 19/10/2011 | 19:30 uur
Citaat van: SMI op 19/10/2011 | 19:07 uur
Met alle eerbied aan de bewindvoerder,

Wow, genoemde eerbied kan ik niet meer opbrengen.

Ik zal het je nog sterker vertellen, ik kreeg zaterdag het blad "landmacht" in de bus gegooid.
Er stond een item in van de scheidend CLAS, generaal Bertholee die aangaf dat hij verwacht dat in 2025 het Luchtmobiele optreden en het gemechaniseerde optreden in combinatie met vuursteun nog volop in gebruik zal zijn in conflicten die uitgevochten gaan worden.

Als hij dat denkt cq. verwacht waarom heeft hij dan het advies gegeven om de tanks af te stoten vraag je jezelf dan af ?
Het gaat er bij mij als oud-tanker nog steeds niet in, en ik kan gewoon echt boos worden om die visieloze en kortzichtige bezuinigingsdrift.

KapiteinRob

Citaat van: SMI op 19/10/2011 | 19:07 uur
Met alle eerbied aan de bewindvoerder,

Wow, genoemde eerbied kan ik niet meer opbrengen.

Dubbele

Met pijn in het hart heb ik een filmpje gezien mbt het "laatste schot"van onze Leopards in Duitsland. Ondanks het feit dat ik geen cavalerist geweest ben voelt dit aan als het wegnemen van een arm.Met het opheffen van de Cavalerie verzwakken wij ons defensie apparaat.Met alle eerbied aan de bewindvoerder,maar dit was een slecht besluit. :dead: