Marshall celebrates 20 years of supporting the Royal Netherlands Air Force

Gestart door Ace1, 05/10/2016 | 20:51 uur

andré herc

Ik wil nog wel even opmerken dat er enkele reacties op dit topic aangeven dat er maar extra transportvliegtuigen moet worden aangeschaf en dan onder gebracht worden bij de SAC pool maar ik heb vorig jaar met een Nederlandse bemanningslid van een C-17 gesproken en die kwam van de Apache omdat er geen een van het 334 of 336 richting Hongarije wilde en dus deel wil uitmaken van het SAC dus die drie C-17's zijn ook niet zo eenvoudig te bemannen was voor mij niet verrassend maar wel opmerklijk!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Umbert

Citaat van: MasterChief1971 op 08/01/2019 | 08:25 uur
Zelfs de USAF gaat de lijn niet laten heropenen omdat te duur.

Te duur is relatief, als Boeing er aan kan verdienen op het eind gaan ze het doen!! Ik zelf ben bekend in de semi-conductor industrie en daar hebben ze de term speciaal gemaakt, speciaal betaald. Daar wordt voor geld een heleboel gedaan, standaard producten worden vele malen duurder als ze mil.spec. moeten zijn, veel meer als je zou verwachten na aanleiding mil. spec. t.o.v. standaard product.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: MasterChief1971 op 08/01/2019 | 08:25 uur
Zelfs de USAF gaat de lijn niet laten heropenen omdat te duur.

Het wordt momenteel onderzocht, blijkbaar is er een behoefte.

MasterChief1971

Waarom heeft iedereen het steeds over C17s als je weet dat de lijn dicht is? Zelfs de USAF gaat de lijn niet laten heropenen omdat te duur.
Ik zou, als je echt voor zwaar en outsized wil gaan, eens naar het oosten kijken.
Ik weet niet wat een.An124 doet ( en of die lijn nog open is) maar als je die steeds huurt kan het nooit een hele slechte kist zijn. Kopen, onderbrengen bij de NATO-pool en de rest C130H/J.
Bob's your uncle.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Umbert

Citaat van: Lex op 07/01/2019 | 21:40 uur
Het staat eenieder vrij om een mening te hebben, maar ik ben het daar niet mee eens.
We gaan nu wel erg ver off-topic, maar richting CARIB heeft men te maken met het fenomeen afstand.
Na vertrek uit Den Helder, hebben voornoemde eenheden 14 tot 17 dagen om de oversteek te maken.

Opzich met het schijnbaar veranderende klimaat zou het niet eens zo gek zijn als we 2 c-17 hadden kan eerste hulp binnen 24 uur op plaats bestemming zijn incluis vervoer redders, ook zouden we dan snel USAR-NL sneller kunnen inzetten wat bij grote bouwkundige schade levens kan redden. de 3 van de NATO kunnen dan nakomen enof andere lidstaten helpen die ook transport nodig zijn.   

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Zander op 07/01/2019 | 22:57 uur
Tip van flip.
Vertrek op tijd 8)

Los van het feit dat nieuwe C-17's voorlopig en wellicht definitief slechts een idee zijn en blijven... om wille van het argument (stel de lijn zou nog open zijn) dan bieden deze forse werkpaarden aanzienlijk logistiek voordeel waardoor ze wat mij betreft te rechtvaardigen zijn naast 4-6 tactische transportkisten.

Bedenk ook dat er nog steeds een gierend te kort is aan strategisch transport binnen de NAVO en zeker binnen Europa (met of zonder NAVO), zo heeft de NAVO zeer recent  de inhuur met 2 jaar verlengt van 2 Antonov 124.

NATO extends rent of Ukrainian heavy transport aircraft "Ruslan"

https://112.international/ukraine-top-news/nato-extends-rent-of-ukrainian-heavy-transport-aircraft-ruslan-35721.html

Zander

People are sheep

andré herc

Citaat van: Lex op 07/01/2019 | 21:40 uur
Het staat eenieder vrij om een mening te hebben, maar ik ben het daar niet mee eens.
We gaan nu wel erg ver off-topic, maar richting CARIB heeft men te maken met het fenomeen afstand.
Na vertrek uit Den Helder, hebben voornoemde eenheden 14 tot 17 dagen om de oversteek te maken.
Bij deze opmerking hier boven ben ik het vollédig eens  :cute-smile:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Lex

Citaat van: Zander op 07/01/2019 | 19:43 uur
Naar De West kan de boel op de Doorman, Rotterdam of Johan de Wit. C17 is niet nodig dus niet doen!
Het staat eenieder vrij om een mening te hebben, maar ik ben het daar niet mee eens.
We gaan nu wel erg ver off-topic, maar richting CARIB heeft men te maken met het fenomeen afstand.
Na vertrek uit Den Helder, hebben voornoemde eenheden 14 tot 17 dagen om de oversteek te maken.


Oorlogsvis

Citaat van: Zander op 07/01/2019 | 21:19 uur
Steek dat geld nou maar in zaken die operationeel noodzakelijk zijn.
Vredesmissies zijn zo 2018
;D

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 07/01/2019 | 20:52 uur
natuurlijk weet ik dat...maar ik bedoel voor in bijvoorbeeld Afghanistan, Afrika vredes missies. Je kan behoorlijk snel wat zwaar spul overvliegen.

Ik zou dolgraag 1 of 2 C-17's zelf hebben als BV Nederland want we maken er behoorlijk veel gebruik van. En als ze stil staan zou je ze zelfs
nog commercieel kunnen gaan gebruiken ...levert ook nog wat poen op.

(
Steek dat geld nou maar in zaken die operationeel noodzakelijk zijn.
Vredesmissies zijn zo 2018
People are sheep

Oorlogsvis

Citaat van: Zander op 07/01/2019 | 19:43 uur
Nogmaals, de tanks(ooit) en CV90's gaan via de weg of per spoor richting het oosten. Naar De West kan de boel op de Doorman, Rotterdam of Johan de Wit. C17 is niet nodig dus niet doen!
natuurlijk weet ik dat...maar ik bedoel voor in bijvoorbeeld Afghanistan, Afrika vredes missies. Je kan behoorlijk snel wat zwaar spul overvliegen.

Ik zou dolgraag 1 of 2 C-17's zelf hebben als BV Nederland want we maken er behoorlijk veel gebruik van. En als ze stil staan zou je ze zelfs
nog commercieel kunnen gaan gebruiken ...levert ook nog wat poen op.

(

Zander

Citaat van: Oorlogsvis op 07/01/2019 | 14:57 uur
Embearer 50 mio...Hercules 65 mio kostprijs...wat kost een C-17 ? ..is dat ongeveer 350 miljoen dollar ?

Met een C-17 kan je wel een Tank of 2 CV-90 vervoeren.

Maar ja als je voor 1 C-17 ook 6 C-130 herculessen kan kopen...tja..dan weet ik het wel
Nogmaals, de tanks(ooit) en CV90's gaan via de weg of per spoor richting het oosten. Naar De West kan de boel op de Doorman, Rotterdam of Johan de Wit. C17 is niet nodig dus niet doen!
People are sheep

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 07/01/2019 | 14:57 uur
Embearer 50 mio...Hercules 65 mio kostprijs...wat kost een C-17 ? ..is dat ongeveer 350 miljoen dollar ?

De allerlaatst verkrijgbare C-17 is naar India gegaan en dat kost hen inclusief specifieke Indiase wensen 262 miljoen USD.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.