Twitteren over defensie

Gestart door KapiteinRob, 31/05/2012 | 15:19 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 01/10/2015 | 23:11 uur
Maar afgezien van het onderwerp en op persoonlijke titel of niet verwacht ik van iemand met dergelijke functie/status een professionele/volwassen discussie waarin hetgeen wat hij/zij verdedigd met goede argumenten en het liefst met feiten onderbouwd wordt.

Niet alle feiten zijn vanuit zijn positie publiek toegankelijk... ik heb de discussie gelezen en vind persoonlijk ook dat hij andere KMD's buiten het verhaal had moeten houden en zeker niet sommige leden van dit forum moeten betichten van wat ze niet zijn.

StrataNL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/10/2015 | 22:51 uur
De oorzaak is te vinden (naast de gebruikelijke rivaliteit) bij de politiek, zij werpen de krijgsmacht een handje vol kruimels toe, onvoldoende om allen van te eten.

Maar afgezien van het onderwerp en op persoonlijke titel of niet verwacht ik van iemand met dergelijke functie/status een professionele/volwassen discussie waarin hetgeen wat hij/zij verdedigd met goede argumenten en het liefst met feiten onderbouwd wordt.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: mandaje op 01/10/2015 | 22:26 uur
Zo' n twitterconversatie met hem las ik ook met 'belangstelling' en zijn reactie was dan ook ver beneden peil. Persoonlijke titel of niet, als je over je werk twittert heb je rekening te houden met je werkgever en collega' s.
Wat ik me afgelopen dagen afvroeg is hoe de verhouding KLu & Marine/KL nu is. Deze laatste Klu stunt met de F35 zag iedereen van kilometers afstand al aankomen en daar zullen ze bij de marine/KL flink de pee in hebben. Daarbij speelt nu het Belgische dossier. Als de Belgen voor de F-35 kiezen dan gaat de BeNeSam gewoon niets meer voorstellen. Dus een Nederlandse/KLu lobby is er een rechtstreeks tegen de belangen van de marine. En dit soort cruciale dingen spelen ook nog zonder dat er een duidelijke (politieke) visie ligt.

De oorzaak is te vinden (naast de gebruikelijke rivaliteit) bij de politiek, zij werpen de krijgsmacht een handje vol kruimels toe, onvoldoende om allen van te eten.

StrataNL

Citaat van: Lex op 01/10/2015 | 21:43 uur
Ik ben het wel met je eens. Maar het mag niet onvermeld blijven dat hij reageert op persoonlijke titel.

Dat is toch nog geen excuus om niet fatsoenlijk te reageren en met slecht onderbouwde argumenten te komen die iedereen al 10x gehoord heeft?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

mandaje

#70
Citaat van: Strata op 30/09/2015 | 00:11 uur
Moet even kwijt dat ik best opkeek naar kolonel M. Hendriksma als hoofd afdeling jachtvliegoperaties bij de KLu. Maar ben nogal teleurgesteld na zijn recente twitter conversaties met zowel leden van dit forum als marineschepen.nl en anderen. N.m.m. onprofessioneel, kort door de bocht en een tikkeltje respectloos.

Jammer!

Zo' n twitterconversatie met hem las ik ook met 'belangstelling' en zijn reactie was dan ook ver beneden peil. Persoonlijke titel of niet, als je over je werk twittert heb je rekening te houden met je werkgever en collega' s.
Wat ik me afgelopen dagen afvroeg is hoe de verhouding KLu & Marine/KL nu is. Deze laatste Klu stunt met de F35 zag iedereen van kilometers afstand al aankomen en daar zullen ze bij de marine/KL flink de pee in hebben. Daarbij speelt nu het Belgische dossier. Als de Belgen voor de F-35 kiezen dan gaat de BeNeSam gewoon niets meer voorstellen. Dus een Nederlandse/KLu lobby is er een rechtstreeks tegen de belangen van de marine. En dit soort cruciale dingen spelen ook nog zonder dat er een duidelijke (politieke) visie ligt.

Lex

Citaat van: Strata op 30/09/2015 | 00:11 uur
Moet even kwijt dat ik best opkeek naar kolonel M. Hendriksma als hoofd afdeling jachtvliegoperaties bij de KLu. Maar ben nogal teleurgesteld na zijn recente twitter conversaties met zowel leden van dit forum als marineschepen.nl en anderen. N.m.m. onprofessioneel, kort door de bocht en een tikkeltje respectloos.

Jammer!

Ik ben het wel met je eens. Maar het mag niet onvermeld blijven dat hij reageert op persoonlijke titel.

StrataNL

Moet even kwijt dat ik best opkeek naar kolonel M. Hendriksma als hoofd afdeling jachtvliegoperaties bij de KLu. Maar ben nogal teleurgesteld na zijn recente twitter conversaties met zowel leden van dit forum als marineschepen.nl en anderen. N.m.m. onprofessioneel, kort door de bocht en een tikkeltje respectloos.

Jammer!
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Green op 01/04/2015 | 12:30 uur
Mogen zij wettelijk gezien wel twitteren dan over inhoudelijke zaken?

Een gezonde dosis helder verstand is hierbij nodig.
Operationele informatie is uit den boze en spreek altijd voor jezelf.
Dan zit het vaak goed.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Green

Mogen zij wettelijk gezien wel twitteren dan over inhoudelijke zaken?

Lex

Citaat van: jurrien visser op 09/10/2014 | 22:00 uur
Tja.... je hebt het van mij nog nooit gezien, maar ik zal me er eens in verdiepen.
Mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 09/10/2014 | 21:51 uur
Vreemd, als anderen dat wel weten.  ;)

Tja.... je hebt het van mij nog nooit gezien, maar ik zal me er eens in verdiepen.

Lex

Citaat van: jurrien visser op 09/10/2014 | 21:37 uur
:cute-smile: ik weet niet eens hoe ik dat moet doen
Vreemd, als anderen dat wel weten.  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 09/10/2014 | 21:33 uur
Waarschijnlijk was het teveel moeite om de links toe te voegen, dus bij deze. :mad:

:cute-smile: ik weet niet eens hoe ik dat moet doen

Lex

Waarschijnlijk was het teveel moeite om de links toe te voegen, dus bij deze. :mad:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#60
Zr.Ms. Johan de Witt is vanochtend vertrokken richting de Verenigde Staten om deel te nemen aan de internationale amfibische oefening Bold Alligator.

Social Media
Volg CDR Rob Kramer via Twitter: @COM_NLMARFOR
Volg KTZ René Luyckx via Twitter: @CDT_JohanDeWitt
Volg één van de stafleden van NLMARFOR KLTZ Jasper Bol via Twitter: @JasperBol
Volg Zr.Ms. Johan de Witt via Facebook.

http://www.marineschepen.nl/nieuws/Johan-de-Witt-naar-Amerika-voor-Bold-Alligator-091014.html