Landmacht zoekt officieren(nieuw reclamespotje)

Gestart door Do1990, 26/11/2015 | 17:51 uur

Micheltje

Citaat van: A.J. op 26/11/2015 | 20:48 uur
Correct, had je als soldaat maar wat beter je best moeten doen en naar de KMS of KMA moeten gaan, dan had je ook kunnen vertellen hoe het moet.

Volgens mij snap jij het levenslicht zelf ook niet

Ga pas oordelen over mensen als je ze ken van hoe wat en waarom etc

Zander

Citaat van: A.J. op 26/11/2015 | 20:44 uur
Wat een onzin... Dat is gewoon inherent aan het militaire bedrijf met rangen en standen. Als je je daar niet aan kunt en wilt conformeren als soldaat moet je of leidinggevende worden of je pak aan de wilgen hangen.

Daarbij zegt uitzendervaring niet zoveel, ik heb zelf nl. ook een broertje dood aan dat "ja maar in Joegoslaviƫ deden we het zus en zo, ja maar in Afghanistan ging het zo"... Daar heb ik niet zoveel boodschap aan hoe het daar ging. Het erge is nog dat met dat gelul de krijgsmacht (de KL althans) gewoon is verpest, old-skool manoeuvre vechten is iedereen verleerd maar we kunnen wel goed sociale patrouilles lopen. Dus opbokken om de uitzendingen als norm te nemen, nu gewoon weer ouderwets aan de core business werken. Gelukkig is de generaal de Kruif die mening ook toegedaan.

En voordat je begint te mauwen, ook ik heb uitzendervaring, wees maar niet bang.

100% mee eens!!
People are sheep

A.J.

Citaat van: Micheltje op 26/11/2015 | 20:35 uur
Je hebt er idd een goed punt bij
Meeste onder militairen zijn vanaf de grond begonnen en dan komt zo'n figuur even vertellen hoe het moet

Correct, had je als soldaat maar wat beter je best moeten doen en naar de KMS of KMA moeten gaan, dan had je ook kunnen vertellen hoe het moet.

A.J.

Citaat van: Do1990 op 26/11/2015 | 19:58 uur
Omdat het wel waar is, lijkt me nogal slecht voor het moraal. Als iemand al op meerdere uitzendingen is geweest, en al zo'n 4/6/7 jaar in dienst heeft gezeten wordt gecommandeerd door een snotneus vers van het KMA.

Is namelijk nogal oneerlijk en onrechtvaardig.

Wat een onzin... Dat is gewoon inherent aan het militaire bedrijf met rangen en standen. Als je je daar niet aan kunt en wilt conformeren als soldaat moet je of leidinggevende worden of je pak aan de wilgen hangen.

Daarbij zegt uitzendervaring niet zoveel, ik heb zelf nl. ook een broertje dood aan dat "ja maar in Joegoslaviƫ deden we het zus en zo, ja maar in Afghanistan ging het zo"... Daar heb ik niet zoveel boodschap aan hoe het daar ging. Het erge is nog dat met dat gelul de krijgsmacht (de KL althans) gewoon is verpest, old-skool manoeuvre vechten is iedereen verleerd maar we kunnen wel goed sociale patrouilles lopen. Dus opbokken om de uitzendingen als norm te nemen, nu gewoon weer ouderwets aan de core business werken. Gelukkig is de generaal de Kruif die mening ook toegedaan.

En voordat je begint te mauwen, ook ik heb uitzendervaring, wees maar niet bang.

Micheltje

Citaat van: Do1990 op 26/11/2015 | 19:58 uur
Omdat het wel waar is, lijkt me nogal slecht voor het moraal. Als iemand al op meerdere uitzendingen is geweest, en al zo'n 4/6/7 jaar in dienst heeft gezeten wordt gecommandeerd door een snotneus vers van het KMA.

Is namelijk nogal oneerlijk en onrechtvaardig.

Je hebt er idd een goed punt bij
Meeste onder militairen zijn vanaf de grond begonnen en dan komt zo'n figuur even vertellen hoe het moet

dudge

Citaat van: Do1990 op 26/11/2015 | 19:58 uur
Omdat het wel waar is, lijkt me nogal slecht voor het moraal. Als iemand al op meerdere uitzendingen is geweest, en al zo'n 4/6/7 jaar in dienst heeft gezeten wordt gecommandeerd door een snotneus vers van het KMA.

Is namelijk nogal oneerlijk en onrechtvaardig.

Ach ach ach, ja zo'n reaguurder zal het wel weten 😔.

Lex

Het spotje richt zich niet alleen op de KL.

A.J.

Het spotje is niet slecht, ik heb beroerdere wervingsacties meegemaakt/ gezien, Flippo's anyone? :lol:

Maare waarom vind jij (Do1990) dat een interessante reactie?

dudge

Ik vindt het een prima campagne.
Gericht op officieren, en denk dat juist dit spotje die doelgroep wel aanspreekt.

Do1990

http://www.dumpert.nl/mediabase/6697345/78f3c6ff/gezocht_scherpe_denkers_%28m_v%29_om_leiding_te_gaan_geven.html

Wat vinden jullie ervan? De mensen in de reacties vinden het in ieder geval niet erg positief. Ik las een interessante reactie van een persoon daar:

"Tja wat wordt er weer stoer gedaan over de KMA etc, maar het zijn gewoon betaalde studenten. En zo gedragen ze zich ook: veel zuipen, HBO chicks (of andere KMA'ers) sufn$#ken en vechtpartijen uitlokken. Als ze eindelijk van de KMA afkomen zijn ze tweede luitenant met 22-23 jaar en worden ze uitgekotst door de echte militairen met echte ervaring. Slechts een klein deel weet ook daadwerkelijk respect af te dwingen. Dit zijn dan ook de echte vakmensen waar ik geen kwaad woord over spreek, helaas is dit wel de minderheid van het product van de KMA.
Bron: mijn tijd op de KMA en de echte Landmacht
---
TL;DR Protip: doe het niet, in de burgermaatschappij verdien je veel meer.
Doei."