Brand a/b USS Bonhomme Richard

Gestart door Lex, 12/07/2020 | 21:06 uur

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

UPDATED: Navy Will Scrap USS Bonhomme Richard

By: Megan Eckstein
November 30, 2020 3:00 PM • Updated: November 30, 2020 4:07 PM

This post has been updated with additional historical details.

The Navy decided to scrap the amphibious assault ship that burned for nearly five days earlier this year, concluding after months of investigations that trying to rebuild and restore the ship would take too much money and too much industrial base capacity.

.../...

https://news.usni.org/2020/11/30/navy-will-scrap-uss-bonhomme-richard
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

CNO Gilday Promises 'Thorough' Investigation After Seeing Fire Damaged USS Bonhomme Richard

https://news.usni.org/2020/07/17/cno-gilday-promises-thorough-investigation-after-seeing-fire-damaged-uss-bonhomme-richard


USS Bonhomme Richard (LHD-6) sits pier side at Naval Base San Diego on July 16, 2020. US Navy Photo
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

On Day 4, Fire Crews on USS Bonhomme Richard Battle Hot Spots and Flare Ups

https://news.usni.org/2020/07/15/on-day-4-fire-crews-on-uss-bonhomme-richard-battle-hot-spots-and-flare-ups


An image of fire damage to the forward mast of the amphibious assault ship USS Bonhomme Richard (LHD 6) on July 14, 2020. US Navy Photo
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/07/2020 | 16:31 uur
Het vervelende is dat ze net een verbouwing heeft gehad om met de F35B te kunnen opereren. Gezien de Amerikaanse USMC plannen (kleinere maar meer), vrees ik dat ze afgeschreven is en ook niet wordt vervangen door een vergelijkbaar schip.

Men heeft nog 2 Tarawa class schepen in reserve, daar zal men eerder gebruik van maken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tarawa-class_amphibious_assault_ship

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Umbert op 15/07/2020 | 15:21 uur
Denk dat herstel erg veel geld gaat kosten zou dit icm leeftijd schip haar damaged beyond economical repair maken?

Het vervelende is dat ze net een verbouwing heeft gehad om met de F35B te kunnen opereren. Gezien de Amerikaanse USMC plannen (kleinere maar meer), vrees ik dat ze afgeschreven is en ook niet wordt vervangen door een vergelijkbaar schip.

Umbert

Denk dat herstel erg veel geld gaat kosten zou dit icm leeftijd schip haar damaged beyond economical repair maken?


Sparkplug

Navy Fighting 2 'Major' Fires on USS Bonhomme Richard as Battle Enters Third Day

https://news.usni.org/2020/07/14/navy-fighting-2-major-fires-on-uss-bonhomme-richard-as-battle-enters-third-day


Sailors line up firefighting gear for incoming sailors to don and fight a fire on board the amphibious assault ship USS Bonhomme Richard (LHD-6) at Naval Base San Diego on July 14, 2020. US Navy Photo
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Paar dekken scheiden vuur en 3,8 miljoen liter brandstof aan boord USS Bonhomme Richard

https://marineschepen.nl/nieuws/Brand-Bonhomme-Richard-nadert-brandstof-130720.html

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Umbert op 13/07/2020 | 15:08 uur
Volgens mij heeft het onderhoud er voor gezorgd dat de "battle damage" voorzieningen nu niet of minder goed zijn werk doen. ben benieuwd wat de "lessons learned" van deze brand zullen zijn.
Er zullen vast een aantal branddeuren open hebben gestaan die normaliter dicht hadden moeten zitten...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 13/07/2020 | 17:08 uur
Ik heb mijn VCA 1 certificaat sinds 1997 en toen ik de cursus voor het eerst deed vertelde de docent tijdens de lessen dat hij had gehoord van de directeur van Shell Moerdijk zolang alles normaal draait maakt ik me geen zorgen maar als er onderhoud is op een van de fabrieken dan maak ik me wel zorgen want dan gaan de beveiligings kleppen eraf en de kans dat er iets kan gebeuren is dan reëel. Ik weet niet hoe dit in de scheepsvaart is als een schip in onderhoud is?
Automatische systemen zoals CO2, FM200, Novec, sprinkler/watermist e.d. zijn meestal één van de eerste systemen die worden afgekoppeld. Vaak zijn de brandbluspompen ook niet operationeel, afhankelijk van hoe ver het onderhoud gaat en wat er onderhouden wordt. En of het schip nog in het water ligt of droog staat.

Daarom wordt het interne blussysteem van schepen tijdens onderhoud meestal gekoppeld aan een externe watertoevoer, zodat de interne blusmiddelen wel gebruikt kunnen worden.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: Umbert op 13/07/2020 | 15:08 uur
Volgens mij heeft het onderhoud er voor gezorgd dat de "battle damage" voorzieningen nu niet of minder goed zijn werk doen. ben benieuwd wat de "lessons learned" van deze brand zullen zijn.

Ik heb mijn VCA 1 certificaat sinds 1997 en toen ik de cursus voor het eerst deed vertelde de docent tijdens de lessen dat hij had gehoord van de directeur van Shell Moerdijk zolang alles normaal draait maakt ik me geen zorgen maar als er onderhoud is op een van de fabrieken dan maak ik me wel zorgen want dan gaan de beveiligings kleppen eraf en de kans dat er iets kan gebeuren is dan reëel. Ik weet niet hoe dit in de scheepsvaart is als een schip in onderhoud is?

Umbert

Volgens mij heeft het onderhoud er voor gezorgd dat de "battle damage" voorzieningen nu niet of minder goed zijn werk doen. ben benieuwd wat de "lessons learned" van deze brand zullen zijn.

Harald


Harald


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: artemivanov op 13/07/2020 | 08:05 uur


Die kan worden afgeschreven...

Brandstof tanks staan in brand, brand is begonnen bij het voertuigen dek en is nu verspreid tot op de opbouw.

artemivanov

Citaat10:12 p.m. Latest news updates - The fire spread again on the US Amphibious assault ship USS Bonhomme Richard (LHD-6). there was a periodic explosion; The staff continued to control the fire until the fire calmed, According to initial reports 18 Sailors and 4 civilians members were injured by burns, This event No deaths were reported.

10:20 p.m. - The fire spread to the USS Bonhomme Richard (LHD-6) Bridge.



Die kan worden afgeschreven...

Ace1

USS Bonhomme Richard fire: Sailors injured, crews battle blaze at Naval Base San Diego

Several sailors injured in ship fire at NBSD

SAN DIEGO (KGTV) - San Diego Fire-Rescue is responding, along with multiple agencies to a military ship fire at Naval Base San Diego.

SDFD is assisting on this fire on board the USS Bonhomme Richard. According to a tweet from SDFD, they are partnered with Federal Fire in unified command.

ABC News reports that 11 sailors were taken to the hospital with minor injuries following an explosion aboard the ship. All SDFD personnel are accounted for as of 11:19, the department said.

San Diego Fire-Rescue tweeted around 10:30 a.m. about the fire aboard the ship on the 3400 block of Senn Street.

It's unclear how the fire started. According to a witness, an explosion was heard coming from the ship shortly after the blaze started.

ABC 10News crews at the scene are reporting a toxic smell emanating from the blaze.

https://www.10news.com/news/local-news/san-diego-fire-rescue-responds-to-fire-on-uss-bonhomme-richard

Ace1


Ace1


Lex