Vervanging Dornier 228-212 Kustwacht

Gestart door Parera, 09/08/2020 | 08:03 uur

silvester herc

Citaat van: Walterfritz op 04/04/2023 | 17:00 uur
Das genannte Mittel (ohne weitere Angaben) dient prim?r dazu, atomgetriebene U-Boote aufzusp?ren und zu vernichten. Diese U-Boote fahren nicht vor der deutschen K?ste. Es handelt sich hierbei um Aufgaben auf einem derart hohen Niveau, dass es immer um eine gemeinsame Anstrengung der B?ndnispartner geht. Der Autor des Beitrags ist ein gro?er Bef?rworter des Ankaufs von f?nf solcher Flugzeuge durch die Niederlande. Zusammen mit UAVs und Investitionen in NH90-Hubschrauber w?rde dies einen erheblichen Beitrag zur Kampfkraft leisten.
We kunnen deze discussie beter voeren op een ander topic maar volgens mij  is wat betreft P8 bij de Duitser nog steeds geen contract getekend en de eerst aanschaf zou gaan over 5 stuks en wie weet 3 voor NL komen ze in een gezamenlijke sq op 8 bij wijze van volgende reactie op MPA ontwikkeling topic😉

Lynxian

Citaat van: Walterfritz op 04/04/2023 | 17:00 uur
Das genannte Mittel (ohne weitere Angaben) dient prim?r dazu, atomgetriebene U-Boote aufzusp?ren und zu vernichten. Diese U-Boote fahren nicht vor der deutschen K?ste. Es handelt sich hierbei um Aufgaben auf einem derart hohen Niveau, dass es immer um eine gemeinsame Anstrengung der B?ndnispartner geht. Der Autor des Beitrags ist ein gro?er Bef?rworter des Ankaufs von f?nf solcher Flugzeuge durch die Niederlande. Zusammen mit UAVs und Investitionen in NH90-Hubschrauber w?rde dies einen erheblichen Beitrag zur Kampfkraft leisten.
Heb jij nou een account aangemaakt om vijf maanden na dato nog Google Translate te spelen?

Walterfritz

Citaat van: Thomasen op 21/11/2022 | 19:09 uur
Nach einem langen und anstrengenden Arbeitstag genie?e ich es, in meinem website zu spielen. Es ist eine tolle M?glichkeit, um abzuschalten und die Gedanken des Tages hinter sich zu lassen.

Het is primair een middel om nucleare subs op te sporen en vernietigen. Die varen niet voor de Duitse kust.
Daarbij zijn dit taken op een dermate hoog niveau dat je het eigenlijk altijd over bondgenootschappelijke effort hebt.
Ben er zeker groot voorstander van dat NL 5 van dergelijk toestellen aankoopt. Samen met UAV' en investering in de NH90s zou dat een flinke bijdrage aan de slagkracht leveren.

Das genannte Mittel (ohne weitere Angaben) dient prim?r dazu, atomgetriebene U-Boote aufzusp?ren und zu vernichten. Diese U-Boote fahren nicht vor der deutschen K?ste. Es handelt sich hierbei um Aufgaben auf einem derart hohen Niveau, dass es immer um eine gemeinsame Anstrengung der B?ndnispartner geht. Der Autor des Beitrags ist ein gro?er Bef?rworter des Ankaufs von f?nf solcher Flugzeuge durch die Niederlande. Zusammen mit UAVs und Investitionen in NH90-Hubschrauber w?rde dies einen erheblichen Beitrag zur Kampfkraft leisten.

Lynxian

Citaat van: silvester herc op 05/11/2022 | 23:16 uur
Ik begrijp u effe niet als de Duitsers al 9 P-8's aanschaffen en als je eventuweel net zo een squadron opricht als het Duits/Frans Hercules squadron of de Belgen en Luxembourg met hun A400m sq is er niks aan de hand dus ieder heeft de zeggenschap over hun eigen vliegtuigen want de P-8's zijn bewapend dus heb je toch eigen capaciteit alleen je werkt uitgebreid samen wat betreft onderhoud enzovoort het mooiste is natuurlijk dat P-8's gewoon een Nederlandse thuisbasis krijgen als ze aangeschaft worden natuurlijk ik we blijven hopen!!!

Maar volgens mij hoort deze discussie thuis op een ander topic?
De Duitse behoeftestelling was 12 vliegtuigen en nu bezuinigen ze naar 9. Dit betekent dat hun behoefte niet wordt gehaald en dat ze 9 die ze hebben direct na aanschaf en training niet kunnen inzetten om hun volledige kustlijn te dekken op de manier die ze willen. Als wij er 3 aanschaffen en poolen met de Duitsers dan kunnen we gezamelijk net h?n behoefte dekken. De Nederlandse behoefte kan dan voor 0% invulling aan worden gegeven. Vroeger hadden wij er 10 nodig om onze behoefte te dekken, dus 3 is ook zwaar ontoerijkend voor ons. Al helemaal als de regel van derden toepast: ??n in onderhoud, ??n voor training en ??n om in te zetten. Dus: of we kopen het aan op een manier die zinnig is of we besteden het geld elders.

En ja, de discussie hoort eigenlijk thuis in een ander topic. ;)

silvester herc

Citaat van: Lynxian op 05/11/2022 | 22:37 uur
Ik ben tegen; kopen wij bij dan compenseren wij het gat dat de Duitsers hebben en hebben we zelf dus nog steeds 0 capaciteit ?f de Duitsers houden het gat en wij hebben dan ook een beperkte capaciteit met een gat.
Ik begrijp u effe niet als de Duitsers al 9 P-8's aanschaffen en als je eventuweel net zo een squadron opricht als het Duits/Frans Hercules squadron of de Belgen en Luxembourg met hun A400m sq is er niks aan de hand dus ieder heeft de zeggenschap over hun eigen vliegtuigen want de P-8's zijn bewapend dus heb je toch eigen capaciteit alleen je werkt uitgebreid samen wat betreft onderhoud enzovoort het mooiste is natuurlijk dat P-8's gewoon een Nederlandse thuisbasis krijgen als ze aangeschaft worden natuurlijk ik we blijven hopen!!!

Maar volgens mij hoort deze discussie thuis op een ander topic?

Lynxian

Ik ben tegen; kopen wij bij dan compenseren wij het gat dat de Duitsers hebben en hebben we zelf dus nog steeds 0 capaciteit ?f de Duitsers houden het gat en wij hebben dan ook een beperkte capaciteit met een gat.

Parera

Citaat van: Master Mack op 05/11/2022 | 12:08 uur
Nu de kustwacht zijn eigen luchtmacht heeft moet NLD nu dan niet inspringen op de bestelling van de Duitsers voor de P8 Poseidon. Ze wilde er 12 bestellen maar nu nog maar 9 dus zou Nederland er nu 3 kunnen bestellen voor de MLD als eigen sub bestrijding maar samen met Duitsland poule vorming. Is er eigenlijk een modern alternatief vergelijkbaar met de P8 maar goedkoper dat je er 5 zou kunnen kopen?

Ik ben helemaal voor!

Volgens mij hebben de Duitsers er nu 5 besteld en komen er daar nog 3 stuks bij i.p.v. 7 erbij. Dit betekend dat wij met 4 P-8's de volledige Duitse tekorten kunnen wegwerken dus ik zeg 4 of 5 aankopen en verder volledig integreren in de Duitse structuur inclusief stationering op een Duitse lucht basis.

silvester herc

Citaat van: Master Mack op 05/11/2022 | 12:08 uur
Nu de kustwacht zijn eigen luchtmacht heeft moet NLD nu dan niet inspringen op de bestelling van de Duitsers voor de P8 Poseidon. Ze wilde er 12 bestellen maar nu nog maar 9 dus zou Nederland er nu 3 kunnen bestellen voor de MLD als eigen sub bestrijding maar samen met Duitsland poule vorming. Is er eigenlijk een modern alternatief vergelijkbaar met de P8 maar goedkoper dat je er 5 zou kunnen kopen?
Top voorstel nu Den Haag nog !!!

Zander

Citaat van: Master Mack op 05/11/2022 | 12:08 uur
Nu de kustwacht zijn eigen luchtmacht heeft moet NLD nu dan niet inspringen op de bestelling van de Duitsers voor de P8 Poseidon. Ze wilde er 12 bestellen maar nu nog maar 9 dus zou Nederland er nu 3 kunnen bestellen voor de MLD als eigen sub bestrijding maar samen met Duitsland poule vorming. Is er eigenlijk een modern alternatief vergelijkbaar met de P8 maar goedkoper dat je er 5 zou kunnen kopen?
Prima idee. Stationeer ze gezamenlijk in Duitsland. Wissel personeel ook lekker uit. Maak er een multinationale eenheid van.
People are sheep

Master Mack

#28
Nu de kustwacht zijn eigen luchtmacht heeft moet NLD nu dan niet inspringen op de bestelling van de Duitsers voor de P8 Poseidon. Ze wilde er 12 bestellen maar nu nog maar 9 dus zou Nederland er nu 3 kunnen bestellen voor de MLD als eigen sub bestrijding maar samen met Duitsland poule vorming. Is er eigenlijk een modern alternatief vergelijkbaar met de P8 maar goedkoper dat je er 5 zou kunnen kopen?

Sparkplug

Citaat van: Parera op 30/09/2020 | 18:41 uur
Vliegen de nieuwe A330 MRTT's ook niet onder 334? En het nieuwe VIP toestel zal daar nog wel blijven neem ik aan.

Quote uit de Vliegende Hollander 06 | 2020, woensdag 01 juli 2020

CitaatVerder blijft het 336 Squadron met de Hercules gewoon bestaan en het 334 Squadron gaat verder met de Gulfstream en de Dornier, maar zonder KDC-10.

https://magazines.defensie.nl/vliegendehollander/2020/06/03_aankomst_eerste_mrtt
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Hierbij de eerste artist impressie van de nieuwe Dash-8 toestellen.


Citaat van: Lex op 30/09/2020 | 18:33 uur
Einde 334SQN?
Vliegen de nieuwe A330 MRTT's ook niet onder 334? En het nieuwe VIP toestel zal daar nog wel blijven neem ik aan.

Lex


Lex

Kustwacht zet vanaf voorjaar 2022 nieuwe vliegtuigen in

Nieuwsbericht | 30-09-2020 | 14:06

Kustwacht Nederland (KWNL) beschikt vanaf voorjaar 2022 over 2 nieuwe vliegtuigen. Dat is vandaag contractueel vastgelegd. De Dash-8's worden voor 10 jaar geleased van een consortium. Dat bestaat uit de Nederlandse firma JetSupport en de Canadese firma Provincial Aerospace. Het consortium levert ook de vliegers en het onderhoudspersoneel.

De luchtwaarnemers blijven afkomstig van Rijkswaterstaat, Douane en Koninklijke Marechaussee.

Het Kustwachtcentrum in Den Helder zet beide Dash-8-toestellen in. Ze volgen de 2 Dornier 228-vliegtuigen op, die  het eind van hun economische levensduur naderen. Ze zijn nu in onderhoud bij JetSupport.

Dag en nacht overzicht
De Dash-8 is in veel opzichten een upgrade ten opzichte van de Dornier-228. Het toestel kan langer dan 6 uur vliegen, aanzienlijk meer dan de Dornier. Ook beschikt de Dash-8 over een surface radar. Daardoor is het eenvoudiger dag en nacht een snel overzicht te krijgen van de scheepvaart, maar ook om zaken op zee op afstand te observeren. Daarnaast heeft de Dash-8 moderne apparatuur aan boord. Denk aan een scala aan communicatiemiddelen, maar ook aan apparatuur om milieuverontreiniging te detecteren en om drenkelingen op te sporen.

Hele jaar paraat
Namens Defensie zette directeur Defensie Materieel Organisatie vice-admiraal Arie Jan de Waard de handtekening. "Met de Dash-8-toestellen beschikt de kustwacht over vliegtuigen die onder alle omstandigheden het hele jaar door paraat staan", zei hij. "Hiermee is de kustwacht klaar voor alle taken. Denk aan het redden van levens op zee, het controleren van schepen en het opsporen van mensen die zich niet aan de wetten rond milieu, economie en visserij houden."

De Dash-8's worden de komende periode in Canada gereed gemaakt. Beide vliegtuigen worden op de basis van Provincial Aerospace omgebouwd tot maritieme patrouillevliegtuigen. Ze komen begin 2022 naar Nederland.

Mindef

StrataNL

Citaat van: ridivek op 19/09/2020 | 01:51 uur
Ik had gewoon een paar nieuwe Do228NG van RUAG verwacht.
Dit lijkt een interim lease oplossing. 2x DHC-8-200 MPA.
De Q400's zijn in productie, de kleinere echt niet meer.

Waarschijnlijk wacht men op de DRA D328eco, of een versimpelde (niet tiltrotor) Leonardo NGCTR. Onder cleansky is ook een nieuwe turboprop (TechTP) ontwikkelt die hiervoor zeer geschikt is.
Zoals Parera al aangeeft wil men helemaal geen nieuwe kusten kopen en in eigen beheer exploiteren, veel te duur en te moeilijk (blijkbaar).
Leasen is makkelijker en flexibeler.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#22
Citaat van: ridivek op 19/09/2020 | 01:51 uur
Ik had gewoon een paar nieuwe Do228NG van RUAG verwacht.
Dit lijkt een interim lease oplossing. 2x DHC-8-200 MPA.
De Q400's zijn in productie, de kleinere echt niet meer.

Waarschijnlijk wacht men op de DRA D328eco, of een versimpelde (niet tiltrotor) Leonardo NGCTR. Onder cleansky is ook een nieuwe turboprop (TechTP) ontwikkelt die hiervoor zeer geschikt is.

Ze wachten op niks, het is een lease constructie zoals we dit ook in de West al jaren met succes inzetten. Daarmee zijn de toestellen dus niet van ons maar van een civiel bedrijf uit Canada, als de constructie gelijk is aan die van de West zijn zelfs de piloten in dienst van het civiele bedrijf en slechts de rest van de bemanning in dienst van defensie. Ik verwacht alleen dat de KLU piloten omgeschoold gaan worden naar de Dash-8 zodat die gewoon daarop kunnen gaan vliegen.

Als we al op iets wachten dan is het de herintroductie van de MPA capaciteit en daar zou een lease toestel wel een goede optie zijn omdat je dan bij de introductie van de nieuwe MPA geen ''oude'' toestellen hoeft af te stoten maar simpel het lease contract op te zeggen.

ridivek

#21
Ik had gewoon een paar nieuwe Do228NG van RUAG verwacht.
Dit lijkt een interim lease oplossing. 2x DHC-8-200 MPA.
De Q400's zijn in productie, de kleinere echt niet meer.

Waarschijnlijk wacht men op de DRA D328eco, of een versimpelde (niet tiltrotor) Leonardo NGCTR. Onder cleansky is ook een nieuwe turboprop (TechTP) ontwikkelt die hiervoor zeer geschikt is.

Parera

Citaat van: Poleme op 11/08/2020 | 22:58 uur
Huh ???
Provincial Aerospace of PAL Aerospace, die aan NL 2 kisten verhuurd voor kustwacht taken in de West vliegt of met Maritime Surveillance Beech King Air 200's ten behoeve van de Canadese overheid.  Of in geval voor onze Kustwacht in de Cariben en de overheid van Abu Dhabi (V.A.E.), elk een paar Dash-8's.

De Saab 340 / SF-340A (Saab-Fairchild 340A) maakte haar eerste vlucht in 1983, in 1998 kwam de laatste van de 459 SF-340A/B's van de productie lijn rollen.
Uit de 340 werd de grotere en krachtige Saab 2000 ontwikkeld voor 50 passagiers, dus qua pax aantal vergelijkbaar met de Fokker 50.
Zowel de SF-340 als Saab 2000 staan bekend om hun hoge kruissnelheid en bereik, door hun efficiente vleugel ontwerp.
De Saab 2000 productie a 54 stuks werd in april 1999 beeindigd.

Dus waarom zou men types gaan kiezen die al meer dan 20 jaar niet meer gebouwd worden ?

De Dash-8 / De Havilland Canada-8 is nog steeds in productie.  Op 30 juni 2018 stond de productie teller op 1.249 exemplaren.
Overigens ... de Zweedse kustwacht vliegt met drie Dash-8 Maritime Surveillance Aircraft.   ;)

Enforcer doelt er juist op dat hij een Saab toestel verwacht had bij de Zweden i.p.v. de Dash-8.

Poleme

#19
Citaat van: Enforcer op 10/08/2020 | 21:12 uur
Had een Saab verwacht. :angel:
Huh ???
Provincial Aerospace of PAL Aerospace, die aan NL 2 kisten verhuurd voor kustwacht taken in de West vliegt of met Maritime Surveillance Beech King Air 200's ten behoeve van de Canadese overheid.  Of in geval voor onze Kustwacht in de Cariben en de overheid van Abu Dhabi (V.A.E.), elk een paar Dash-8's.

De Saab 340 / SF-340A (Saab-Fairchild 340A) maakte haar eerste vlucht in 1983, in 1998 kwam de laatste van de 459 SF-340A/B's van de productie lijn rollen.
Uit de 340 werd de grotere en krachtige Saab 2000 ontwikkeld voor 50 passagiers, dus qua pax aantal vergelijkbaar met de Fokker 50.
Zowel de SF-340 als Saab 2000 staan bekend om hun hoge kruissnelheid en bereik, door hun efficiente vleugel ontwerp.
De Saab 2000 productie a 54 stuks werd in april 1999 beeindigd.

Dus waarom zou men types gaan kiezen die al meer dan 20 jaar niet meer gebouwd worden ?

De Dash-8 / De Havilland Canada-8 is nog steeds in productie.  Op 30 juni 2018 stond de productie teller op 1.249 exemplaren.
Overigens ... de Zweedse kustwacht vliegt met drie Dash-8 Maritime Surveillance Aircraft.   ;)
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/08/2020 | 22:00 uur
Dat is nauwelijks een argument om voor de Zweed te kiezen. De Zweed is ongetwijfeld een prima kist, maar waarom een beter alternatief dan de Dash8?

Voor Nederland geen argument maar voor Zweden wel een argument om voor Saab te kiezen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 11/08/2020 | 21:30 uur
Als de Zweedse kustwacht voor Saab vliegtuigen kiest is de kans op export hoger voor Saab. Wat weer goed voor de werkgelegenheid en de economie is in Zweden.

Dat is nauwelijks een argument om voor de Zweed te kiezen. De Zweed is ongetwijfeld een prima kist, maar waarom een beter alternatief dan de Dash8?

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/08/2020 | 21:27 uur
Veelal is er niets mis met Zweedse producten, maar het is wel een zeer mager argument.

Als de Zweedse kustwacht voor Saab vliegtuigen kiest is de kans op export hoger voor Saab. Wat weer goed voor de werkgelegenheid en de economie is in Zweden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 11/08/2020 | 21:15 uur
Heel simpel omdat Saab een Zweeds produkt is.

Veelal is er niets mis met Zweedse producten, maar het is wel een zeer mager argument.

Ace1


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Ace1


Enforcer

Citaat van: Parera op 10/08/2020 | 19:05 uur
De Zweeds kustwacht heeft ook de Dash-8 als patrouille vliegtuig maar deze zijn iets beter uit gerust dan onze kisten in de West.

http://www.fieldav.com/media/12075/fieldav_dash8mpa_specsheet_final.pdf

Had een Saab verwacht. :angel:

Parera

De Dash-8 is (op basis van de Dash-8 van de KW CARIB) al een hele grote stap voorwaarts voor de KWNL ten opzichte van de Do228's.

De onderstaande informatie is op basis van de civiele versie's van beide toestellen die beschikbaar zijn via publieke bronnen.
Do228 | Dash-8
Lengte:16.56 m | 22.25 m
Spanwijdte: 16.97 m | 25.89 m
Kruissnelheid: 413 km/h  | 535 km/h

Er van uit gaande dat we hier 2 SAR toestellen krijgen en niet 2 MPA kisten en deze vergelijkbaar zijn met de Dash-8's van de KW CARIB. Deze kisten zijn uitgerust met een zoeklicht in de neus, FLIR, Radar en een luik voor het werpen van reddingsvlotten.





De Zweeds kustwacht heeft ook de Dash-8 als patrouille vliegtuig maar deze zijn iets beter uit gerust dan onze kisten in de West.

http://www.fieldav.com/media/12075/fieldav_dash8mpa_specsheet_final.pdf

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 10/08/2020 | 15:52 uur
Ja of de CASA C-295 Maritime patrol aircraft ...die is een stukje goedkoper volgens mij kost zo'n kist 50 miljoen euro

Wat mij betreft is de C-295 is prima kustwaterkist maar niet het middel wat je wil inzetten als we ooit de MPA rol, ook ver van huis en in het bijzonder in de ASW rol, weer mogen oppakken.

Oorlogsvis

#8
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 10/08/2020 | 09:46 uur
Volledig.

Het zou anders zijn als Den Haag de MLD nieuw leven in zou blazen met een squadron MPA's, dan zou mijn voorkeur absoluut uitgaan naar 8-12 P8A Poseidons, deze kist is dan natuurlijk ook geschikt voor Kustwachttaken.
Ja of de CASA C-295 Maritime patrol aircraft ...die is een stukje goedkoper volgens mij kost zo'n kist 50 miljoen euro

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#7
Citaat van: Sparkplug op 10/08/2020 | 08:26 uur
Is de P-8 Poseidon niet een beetje overkill voor kustwachttaken?

Volledig.

Het zou anders zijn als Den Haag de MLD nieuw leven in zou blazen met een squadron MPA's, dan zou mijn voorkeur absoluut uitgaan naar 8-12 P8A Poseidons, deze kist is dan natuurlijk ook geschikt voor Kustwachttaken.

Sparkplug

#6
Citaat van: Master Mack op 09/08/2020 | 21:39 uur
Keuze van armoede. Beter was geweest om mee te liften met UK of NOR misschien straks met DEU. En 5  C8 Poseidons aanschaffen. Maar er is nog steeds niet genoeg budget.

Is de P-8 Poseidon niet een beetje overkill voor kustwachttaken?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Master Mack

Keuze van armoede. Beter was geweest om mee te liften met UK of NOR misschien straks met DEU. En 5  C8 Poseidons aanschaffen. Maar er is nog steeds niet genoeg budget. En CLSK is voorlopig wel even genoeg voorzien. Nu eerst CLAS weer op sterkte brengen en CZSK 2 extra M vervangers.

Parera

#4
Citaat van: Ace1 op 09/08/2020 | 09:31 uur
De bemanningen en het technisch personeel worden deze ontslagen of overgenomen?

Volgens het artikel geeft PAL alleen training aan de bemanning met de nieuwe toestellen en systemen dus ik ga er vanuit dat de bemanning gewoon in dienst blijft. Ook in de West vliegen er mensen van defensie op de Dash-8's maar ik meen ook wel eens gezien te hebben dat er personeel van PAL zelf aanwezig was aan boord maar of dat klopt durf ik niet te zeggen.

Volgens dit artikel vliegen er 8 Canadese piloten van PAL voor de KW Carib. Het artikel is van 2017 tijdens orkaan Irma, met overigens opvallend genoeg beelden geschoten vanuit de Dash met de FLIR die uitgegeven zijn aan een Canadees media platform en volgens mij heb ik die toen niet in de Nederlandse pers gezien.

Ace1

De bemanningen en het technisch personeel worden deze ontslagen of overgenomen?

Parera

Na jarenlange goede ervaring met PAL Aerospace in de West is er nu dus ook gekozen voor een contract met het bedrijf voor de KWNL. Naar mijn idee een goed besluit maar het aantal van 2 toestellen is in mijn ogen wel iets te weinig, we hadden (naar mijn inzicht) minimaal 3 kisten moeten hebben zodat we ook inzet kunnen garanderen op het moment dat we er 1 op uitzending hebben voor FRONTEX of andere missies verder van huis.

Hieronder een impressie van hoe de toestellen er misschien uit kunnen gaan zien op basis van het kleuren schema van de Do 228's.


Parera

PAL Aerospace receives preliminary notice of Netherlands Coastguard contract award

Exchange Income Corporation is pleased to announce its subsidiary, PAL Aerospace, has received notice of the preliminary contract award decision regarding a performance-based contract to provide maritime patrol aircraft as air reconnaissance capacity for the Netherlands Coastguard.

This future contract, to be executed for Ministry of Defence for the Netherlands on behalf of the Netherlands Coastguard, would see PAL Aerospace and its consortium member JetSupport, modify and deliver two fully missionized Dash 8 aircraft, provide crew training on all systems and support the operation of the aircraft for an initial 10-year period with an option to extend for two additional one-year terms.

Through a careful and thorough evaluation of tenders submitted to the Netherlands Ministry of Defence, the JetSupport/PAL bid (acting as a consortium) was found to have the Best-Price-Quality-Ratio. In accordance with the Dutch Public Procurement Law, there is a prescribed stand-still period following the preliminary notification of award before the contract award decision becomes final. PAL and JetSupport anticipate receiving the final award decision shortly.

"PAL Aerospace's success in this bidding process is a validation of EIC's strategy of making long-term investments for returns in the future," said EIC CEO Mike Pyle. "By following this investment philosophy, EIC has supported the development of PAL Aerospace's unmatched credentials in special missions aircraft operations through the delivery of the Government of Canada's Inland, Coastal and Offshore Surveillance program, the development and commercialization of the Force Multiplier Intelligence, Surveillance and Reconnaissance program and through the missionization of, support of and operation of maritime surveillance assets in jurisdictions like the Dutch Caribbean and the United Arab Emirates. EIC has also been proud to support PAL Aerospace's growing partnership with the Royal Canadian Air Force through the Fixed-Wing Search and Rescue program, which will soon see the company providing vital support and sustainment services to Canada's new fleet of Airbus CC-295 aircraft."

PAL Aerospace's significant capacity and history of accomplishment in special missions aircraft operation, support and training is unique in Canadian and global aviation. Consistently ranked as one of the Top 10 Defence Companies in Canada, PAL Aerospace's extensive experience, gained through decades of safe operation in some of the most challenging operating environments on earth, has positioned the company to compete and succeed on the world stage.

Source: https://www.skiesmag.com/press-releases/pal-aerospace-receives-preliminary-notice-of-netherlands-coastguard-contract-award/