Wissel hier info omtrent de AMBV met elkaar uit

Gestart door Nick, 29/06/2005 | 16:22 uur

Defensieforum

Citaat van: Laurens op 08/09/2006 | 00:16 uur
CitaatBij de KMar heb je tijdens de opleiding elk weekend vrij. Wij hebben geen weekend oefeningen tijdens de opleiding. Maar je kun je natuurlijk afvragen of je dan wel moet solliciteren want na je opleiding zal je om het weekend werken.


Mvgr

Nick

Maar tijdens je opleiding heb je in het weekend altijd vrij :o

Ja!

Laurens

CitaatBij de KMar heb je tijdens de opleiding elk weekend vrij. Wij hebben geen weekend oefeningen tijdens de opleiding. Maar je kun je natuurlijk afvragen of je dan wel moet solliciteren want na je opleiding zal je om het weekend werken.


Mvgr

Nick

Maar tijdens je opleiding heb je in het weekend altijd vrij :o

Defensieforum

Citaat van: robbiebee op 07/09/2006 | 19:16 uur
Citaat van: Laurens op 04/09/2006 | 14:23 uur
Kan iemand mij vertellen hoevaak je ongeveer weekendoefeningen hebt tijdens je hele opleiding? Ik geef volleybaltraining en ik heb nu de mogelijkheid om op een hoog niveau training te gaan geven aan getalenteerde jeugd. Dit kan natuurlijk alleen als ik niet al te vaak weg bent.

....bij de KMar zijn ze nog steeds van mening dat men in de eerste plaatst politieman is en in 2e plaats militair. Terwijl het nog altijd Militaire Politie is ( MP ).


Old soldiers never die

Fout! De KMar is een Politieorganisatie met een militaire status.

robbiebee

Citaat van: Laurens op 04/09/2006 | 14:23 uur
Kan iemand mij vertellen hoevaak je ongeveer weekendoefeningen hebt tijdens je hele opleiding? Ik geef volleybaltraining en ik heb nu de mogelijkheid om op een hoog niveau training te gaan geven aan getalenteerde jeugd. Dit kan natuurlijk alleen als ik niet al te vaak weg bent.

In Ieder geval te weinig weekenden, bij de KMar zijn ze nog steeds van mening dat men in de eerste plaatst politieman is en in 2e plaats militair. Terwijl het nog altijd Militaire Politie is ( MP ).


Old soldiers never die
Logistiek bij de KMar het is geen baan  maar een Roeping :police:

Defensieforum

Citaat van: Laurens op 04/09/2006 | 14:23 uur
Kan iemand mij vertellen hoevaak je ongeveer weekendoefeningen hebt tijdens je hele opleiding? Ik geef volleybaltraining en ik heb nu de mogelijkheid om op een hoog niveau training te gaan geven aan getalenteerde jeugd. Dit kan natuurlijk alleen als ik niet al te vaak weg bent.

Bij de KMar heb je tijdens de opleiding elk weekend vrij. Wij hebben geen weekend oefeningen tijdens de opleiding. Maar je kun je natuurlijk afvragen of je dan wel moet solliciteren want na je opleiding zal je om het weekend werken.

Mvgr

Nick

Laurens

Kan iemand mij vertellen hoevaak je ongeveer weekendoefeningen hebt tijdens je hele opleiding? Ik geef volleybaltraining en ik heb nu de mogelijkheid om op een hoog niveau training te gaan geven aan getalenteerde jeugd. Dit kan natuurlijk alleen als ik niet al te vaak weg bent.

Defensieforum

Citaat van: SupremeMania op 25/08/2006 | 19:54 uur
iek begin dus 9 oktober met me IAMO  :angel:

iemand tips wat handig kan zijn om mee te nemen? alvast bedankt  ;D

Gezond verstand en een dosis doorzettingsvermogen. Suuc6..  oja de term: Je moet het beleven en niet ondergaan zul je vaak te horen krijgen hahaha.

SupremeMania

iek begin dus 9 oktober met me IAMO  :angel:

iemand tips wat handig kan zijn om mee te nemen? alvast bedankt  ;D

Tha_T

Citaat van: Nick op 27/07/2005 | 10:37 uur
Citaat van: Blauwtje op 26/07/2005 | 21:23 uur
Nick,

bedoel je de AMO? Volgens mij is IMO de AMO variant van de KLu of niet?

Gegroet...

Volgens mij mag het beide. Maar correct me if i'm wrong.

Ik corrigeer je:

Omdat de Koninklijke Marechaussee een militaire organisatie is, die overal ter wereld ingezet kan worden, spreekt het voor zich dat elke militair in eerste aanleg wordt opgeleid voor de militaire taken.
Deze Initiële Algemene Militaire Opleiding (IAMO) wordt verzorgd op één van de opleidingslocaties te Apeldoorn, Vught (onderofficiersopleidingen) of Eefde (marechaussee-beveiligersopleidingen).
De IAMO voor officieren vindt plaats aan de KMA te Breda.

Deze opleiding waarin de militair de "aspects of survivalbility" krijgt aangeleerd duurt 3 maanden. Gedurende deze periode gaat de man of vrouw gekleed in het camouflagepak en ondergaat in een streng regime zijn of haar opleiding waarin de nadruk op aanpassen aan de nieuwe werkomgeving voorop staat.
Samenwerken met collega's en kader, zelfstandig werken, creativiteit, flexibiliteit, verantwoordelijkheidsbewust worden, actief maar vooral milieubewust. Dat zijn kreten waarmee de leerling leert omgaan. Hij of zij krijgt opdrachten, al of niet met uitzicht op een bepaald doel en wordt beoordeeld op inzet en samenwerking. Iets waarin de marechaussee in de toekomst in moeilijke tot onmogelijke situaties moet kunnen beslissen in doortastent optreden. Denk maar aan een situatie in een uitgaansgebied waarbij de marechaussee het hoofd moet kunnen bieden aan een uitgaansrel waarbij de politieambtenaren veelal in de minderheid zijn en geacht worden de rust terug te brengen zonder dat er onnodig geweld wordt toegepast en de veroorzaker overgebracht moet worden naar een marechaussee brigade of politiebureau. Dát begint dus al in de IAMO.

Vakken als EHBO, kaartlezen en de schietopleiding kunnen we nog wel plaatsen voor ons toekomstige werk. Maar ook NBC lessen, mijnen en springmiddelen, materieelherkenning en militair recht, overleven te velde en veel sport vormen nu de basis voor een toekomstige functie, ook als deze toevallig op onze nationale luchthaven Schiphol is.
Bron: http://www.geocities.com/roland_vanden/IAMO.html

Defensieforum

Citaat van: Blauwtje op 26/07/2005 | 21:23 uur
Nick,

bedoel je de AMO? Volgens mij is IMO de AMO variant van de KLu of niet?

Gegroet...

Volgens mij mag het beide. Maar correct me if i'm wrong.

Blauwtje

Nick,

bedoel je de AMO? Volgens mij is IMO de AMO variant van de KLu of niet?

Gegroet...

Defensieforum

#1
Hier kunt u al uw informatie en vragen kwijt omtrent de AMO zoals wat je moet meenemen, je kunt verwachten etc. etc.

Iedereen veel suuc6 met de AMO van mijn kant.

Mvgr

Nick
Moderator