De marechaussee van morgen

Gestart door StrategNL, 03/09/2018 | 13:45 uur

A.J.

#6
Citaat van: StrategNL op 03/09/2018 | 13:45 uur
In navolging van de topics ''De landmacht van morgen'', ''De marine van morgen en "De luchtmacht van morgen'' kan een topic voor "de marechaussee van morgen" ook worden toegevoegd aan dit rijtje. Strak plan Parera!

Dicht.

Geen enkele poging tot ook maar een vorm van een OP die aanzet tot een discussie.

A.J forumbeheer

Lynxian

Citaat van: Flyguy op 03/09/2018 | 17:33 uur
De marechaussee is zeker niet overbodig, ik snap alleen niet waarom hun taken via het defensiebudget bekostigd worden en waarom ze niet volledig onder justitie vallen. Het groene Polizei gedeelte van de marechausse behoeft geen eigen KMD, sterker nog, het kan zelfs beter gedaan worden door OPCO's zelf. Een KL'er of een marn met zo'n MP band voldoet meestal al.
Ja voor een deel snap ik het, maar bij de door jou beoogde oplossing splits je het feitelijk in vieren, waarbij driekwart toch weer bij het budget van de OPCO's terecht komt en waarbij het budget wellicht zelfs wat hoger is doordat je 3x dezelfde kosten moet maken. (Vermoed ik dan; immers 3x administratie, opleiding, bewapening, etc.) En dan blijft er één kwart over die onder justitie valt, waarbij de militaire training verloren gaat, een deel van je poule voor uitzendingen (Kmar gaat immers regelmatig mee bij grote missies) gaat missen maar ook andersom; je gaat een deel van de poule missen die we gebruiken voor landsverdediging (grensbewaking, havens en luchthavens). Ik zie het alleen maar als duurder voor alle vier de betrokken partijen.

Een simpelere en effectievere oplossing daarentegen is dat Justitie wel wat mag bijdragen aan het Kmar budget; ze maken er veelvuldig gebruik van onder de politiewet, dan mogen ze er ook wel wat voor dokken.

Flyguy

Citaat van: Lynxian op 03/09/2018 | 17:15 uur
Met als doel? Ik kan het mis hebben, maar ik krijg nou niet de indruk dat iemand de Marechaussee als lastig of overbodig beschouwd?

De marechaussee is zeker niet overbodig, ik snap alleen niet waarom hun taken via het defensiebudget bekostigd worden en waarom ze niet volledig onder justitie vallen. Het groene Polizei gedeelte van de marechausse behoeft geen eigen KMD, sterker nog, het kan zelfs beter gedaan worden door OPCO's zelf. Een KL'er of een marn met zo'n MP band voldoet meestal al.


Lynxian

Citaat van: Flyguy op 03/09/2018 | 16:38 uur
Ik stel voor dat we de marechausse overhevelen naar de politie en hun militaire taken onderbrengen bij KMD-gebonden MP-eenheden. Zijn we daar ook weer van af 👍
Met als doel? Ik kan het mis hebben, maar ik krijg nou niet de indruk dat iemand de Marechaussee als lastig of overbodig beschouwd?

Flyguy

Ik stel voor dat we de marechausse overhevelen naar de politie en hun militaire taken onderbrengen bij KMD-gebonden MP-eenheden. Zijn we daar ook weer van af 👍

StrategNL

In navolging van de topics ''De landmacht van morgen'', ''De marine van morgen en "De luchtmacht van morgen'' kan een topic voor "de marechaussee van morgen" ook worden toegevoegd aan dit rijtje. Strak plan Parera!