geen vacatures vrij

Gestart door janet1989, 03/04/2010 | 22:34 uur

Lex

Gokje ..... in the bracket 17 ..... 26.

Laurens

En hoe oud zijn deze aanstormende collega's als zij met de opleiding beginnen?

fuselier1

Citaat van: EstherLandmacht op 25/11/2010 | 20:55 uur
Citaat van: Laurens op 25/11/2010 | 20:50 uur
Het zal me eigenlijk een worst wezen wat de prestaties van die jongens en meisjes zijn. We hebben nu eenmaal regelgeving in Europa wat betreft de leeftijd van militairen. Er moet ergens een grens gesteld worden en kinderen van die leeftijd horen wat dat betreft nog niet thuis binnen Defensie. Dat het dan verhuld wordt onder een zogenaamde ROC-opleiding vind ik een zorgelijke ontwikkeling.

In Afrika noemen we het kindsoldaten, hier leerlingen? Enige verschil is dat ze in Afrika daadwerkelijk worden ingezet, het is hypocriet ten top.

De intentie van V&V is, om de jongeren die vmbo gedaan hebben een tussenjaar te bieden met oog op het solliciteren bij defensie..
Ze zijn dus absoluut geen militair enzo, dus wat dat betreft is kindsoldaat een verkeerde uitdrukking.
Zij kunnen ook pas solliciteren met 17 en 7 maanden..

Dat even terzijde latend, is het ook nog zo dat de V&V leerlingen ook een civiel erkend mbo 2 of mbo 3 diploma halen, dus ze zitten wat dat betreft nergens aan vast. Ook kan je zo al een hoop 'blindgangers' eruit vissen, omdat zij erachter komen dan militairzijn niks voor hen is..?

Nu worden er weer 2 opleidingen door elkaar gehaald
De vrede en veiligheid die tot vorig jaar werd gegeven was inderdaad een overbruggingsjaar voor jongens en meisjes die nog te jong waren voor het leger
Er werd hun allerlei militair gerelateerde vakken geleerd en ze gingen 2 x per jaar op stage bij een legeronderdeel
De lessen werden gegeven door sportinstrukteurs van de roc,s
Iedereen kon eraan meedoen en als je na een jaar klaar was ,kon je gaan solliciteren bij een legeronderdeel
Sommigen van hen hebben nog steeds geen baan bij defensie!
De opleiding van nu (vrede en vakmanschap)wordt gegeven door instrukteurs die in dienst zijn van defensie en dus ook het klappen van de zweep weten.
Zij geven de jongens een complete AMO opleiding,vandaag is er even een mars gelopen van Amsterdam naar ouderkerk van 18 km met volle bepakking en rugtas ,gevuld met alles.
Zijn medisch gekeurd ,hebben toelaingsgesprekken gehad en een sporttest gedaan
En inderdaad wordt er nu een baangarantie gegeven ,komend jaar zal er tijdens de opleiding gesprekken gaan plaatsvinden met defensie wanneer zij kunnen instromen ,
Ook de Fo is dan al volbracht en als zij dan instromen zullen  ook de ontbrekende onderdelen zoals schietoefeningen worden gedaan.
Als je ook even kijkt bij nieuwsberichten op de site van defensie .lees je ook bij nieuwsberichten dat defensie en de roc een verdrag hebben ondertekend om nog nauwer samen te werken met betrekking tot het opleiden van soldaten.
ook de rotte appels zijn er intussen al uitgefilterd en naar een andere opleiding gestuurd.Een van de voornaamste redenen dat hiervoor nu wordt gekozen ,is dat de huidige jongens die via sollicitatie bij defensie kwamen , soms maar 30 tot 40 % de eindstreep haalden.
Met de huidige opleideng verwacht met dat 80-90% de eindstreep gaat halen.





KapiteinRob

#140
Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 20:56 uur
als er in mijn peleton al zeker 8 mensen gebruiken dan weet ik toch zeker dat ik die 30% haal aan de rest van defensie

1. Er zit een steekje aan je los als jij ervan overtuigd bent dat 30% van onze collega's aan de verdovende middelen zit.
2. Als je geen bron voor deze idiote stelling hebt, zou ik e.e.a. maar rap deleten.
3. Ik zou Lex zijn opmerking maar eens ter harte nemen!
4. Dit topic gaat hier helemaal niet over.

A.J.

Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 20:56 uur
als er in mijn peleton al zeker 8 mensen gebruiken dan weet ik toch zeker dat ik die 30% haal aan de rest van defensie

En dat heb je maar zo in de gaten gekregen met je 6 maanden ervaring uit 2008?...

EstherLandmacht

Citaat van: onderofficier op 25/11/2010 | 21:22 uur
Citaat van: EstherLandmacht op 25/11/2010 | 20:55 uur
Ook kan je zo al een hoop 'blindgangers' eruit vissen, omdat zij erachter komen dan militairzijn niks voor hen is..?

En de rambo's

Haha, dat zijn eigenlijk ook blindgangers ><

Ik was eens tijdens een voorlichting.
'Wie is er hier een Rambo?' Een paar van die bouwjongens steken hun vinger op.
'Oke, dan ben je hier aan het verkeerde adres, doeii!'

vond ik wel geniaal
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

onderofficier

Citaat van: EstherLandmacht op 25/11/2010 | 20:55 uur
Ook kan je zo al een hoop 'blindgangers' eruit vissen, omdat zij erachter komen dan militairzijn niks voor hen is..?

En de rambo's
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

EstherLandmacht

Citaat van: Laurens op 25/11/2010 | 21:20 uur
Citaat van: Lex op 25/11/2010 | 21:11 uur
Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 20:56 uur
als er in mijn peleton al zeker 8 mensen gebruiken dan weet ik toch zeker dat ik die 30% haal aan de rest van defensie
Met de stelligheid in acht nemend wat jij geschreven hebt, ben je zelf in overtreding. De aanwijzing SG A/925 (uitvoering drugsbeleid Defensie) is hier zeer duidelijk in. En aangezien het DF door velen wordt gelezen, zou het zo kunnen zijn dat je jezelf in de problemen werkt.

Misschien inderdaad eens een idee om met die 8 man en je kader te gaan lullen?

Dat is, bij mijn weten, ook een plicht van je, onder voorwaarde dat ze wel tijdens diensttijd gebruiken.. Maar ik vind eigenlijk dat dat 24/7 is :P
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

Laurens

Citaat van: Lex op 25/11/2010 | 21:11 uur
Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 20:56 uur
als er in mijn peleton al zeker 8 mensen gebruiken dan weet ik toch zeker dat ik die 30% haal aan de rest van defensie
Met de stelligheid in acht nemend wat jij geschreven hebt, ben je zelf in overtreding. De aanwijzing SG A/925 (uitvoering drugsbeleid Defensie) is hier zeer duidelijk in. En aangezien het DF door velen wordt gelezen, zou het zo kunnen zijn dat je jezelf in de problemen werkt.

Misschien inderdaad eens een idee om met die 8 man en je kader te gaan lullen?

Lex

Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 20:56 uur
als er in mijn peleton al zeker 8 mensen gebruiken dan weet ik toch zeker dat ik die 30% haal aan de rest van defensie
Met de stelligheid in acht nemend wat jij geschreven hebt, ben je zelf in overtreding. De aanwijzing SG A/925 (uitvoering drugsbeleid Defensie) is hier zeer duidelijk in. En aangezien het DF door velen wordt gelezen, zou het zo kunnen zijn dat je jezelf in de problemen werkt.

EstherLandmacht

Citaat van: joey18 op 25/11/2010 | 20:56 uur
als er in mijn peleton al zeker 8 mensen gebruiken dan weet ik toch zeker dat ik die 30% haal aan de rest van defensie

Volgens mij heb je dan ook de plicht om dat te melden aan je kader?
als je op zulke jongens moet vertrouwen, sterkte!!

(niet jou peleton is de hele krijgsmacht..)
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

joey18

als er in mijn peleton al zeker 8 mensen gebruiken dan weet ik toch zeker dat ik die 30% haal aan de rest van defensie

EstherLandmacht

Citaat van: Laurens op 25/11/2010 | 20:50 uur
Het zal me eigenlijk een worst wezen wat de prestaties van die jongens en meisjes zijn. We hebben nu eenmaal regelgeving in Europa wat betreft de leeftijd van militairen. Er moet ergens een grens gesteld worden en kinderen van die leeftijd horen wat dat betreft nog niet thuis binnen Defensie. Dat het dan verhuld wordt onder een zogenaamde ROC-opleiding vind ik een zorgelijke ontwikkeling.

In Afrika noemen we het kindsoldaten, hier leerlingen? Enige verschil is dat ze in Afrika daadwerkelijk worden ingezet, het is hypocriet ten top.

De intentie van V&V is, om de jongeren die vmbo gedaan hebben een tussenjaar te bieden met oog op het solliciteren bij defensie..
Ze zijn dus absoluut geen militair enzo, dus wat dat betreft is kindsoldaat een verkeerde uitdrukking.
Zij kunnen ook pas solliciteren met 17 en 7 maanden..

Dat even terzijde latend, is het ook nog zo dat de V&V leerlingen ook een civiel erkend mbo 2 of mbo 3 diploma halen, dus ze zitten wat dat betreft nergens aan vast. Ook kan je zo al een hoop 'blindgangers' eruit vissen, omdat zij erachter komen dan militairzijn niks voor hen is..?
~ Vrede is doen. Vrede is niet de afwezigheid van haat, maar een manier van omgaan door er voor elkaar te zijn. ~

Laurens

Het zal me eigenlijk een worst wezen wat de prestaties van die jongens en meisjes zijn. We hebben nu eenmaal regelgeving in Europa wat betreft de leeftijd van militairen. Er moet ergens een grens gesteld worden en kinderen van die leeftijd horen wat dat betreft nog niet thuis binnen Defensie. Dat het dan verhuld wordt onder een zogenaamde ROC-opleiding vind ik een zorgelijke ontwikkeling.

In Afrika noemen we het kindsoldaten, hier leerlingen? Enige verschil is dat ze in Afrika daadwerkelijk worden ingezet, het is hypocriet ten top.

fuselier1

#129
Citaat van: Laurens op 25/11/2010 | 16:09 uur
Gewoon kindsoldaat opleidingen, ze mogen alleen niet naar de schietbaan. Gaat natuurlijk helemaal nergens over  :dead:
Nou kindsoldaadopleidingen slaat helemaal nergens op!
Deze jongens en meiden zijn allemaal zeer gemotiveerd en doen op oirschot hetzelfde als de andere Amo schoolpeletons.
Zijn minimaal 17 jaar,medisch gekeurd en geselecteerd.
Vorige week waren ze nog gezamelijk op de hindernis baan bezig en Roc jongeren deden daar echt niet voor onder.
Dat ze niet mogen schieten heeft alles met verzekeringen te maken en het feit dat het nog burgers zijn.
Trouwens ,een marinier mag tegenwoordig ook pas na 4 maanden zijn eerste schot lossen.
Als V&V op bivak gaan om de paar weken worden ze echt niet zacht behandeld .
Ze worden om 06.00 wakker gebruld en gaan elke dag door tot 01.00 uur s,nachts zodat ze zich niet mengen met de GROOTE soldaatjes.
Vaak worden ze snachts ook nog wakker gemaakt voor een oefeningetje.
Leer er maar mee leven dat binnenkort alle recruten op deze manier bij defensie komen.