militaire vriend steeds afstandelijker in de loop van de missie. Wat is er mis?

Gestart door Masdus, 14/03/2014 | 17:30 uur


Elsje

Beste Masdus,

Ik ben een beetje aan het rondneuzen op fora, waar vrouwen en vriendinnen van militairen tijdens een missie ervaringen kunnen uitwisselen. Ik ken mijn vriend nog niet heel erg lang en hij gaat nu op missie naar Mali. Ook ik merk dat hij in de aanloop ernaar toe afstandelijker wordt. Veel dingen zijn nieuw voor me en moet ik even kunnen omschakelen. Maar ik ben zeker bereid om dat te doen en vooralsnog lukt dat vrij aardig. Als ik er moeite mee heb, probeer ik hem er niet mee lastig te vallen. Dat is anders dan een gemiddelde 'normale' relatie en is ook moeilijk te bespreken soms met vrouwen die niet een militair als man/vriend hebben.

Vooralsnog stel ik me erop in dat we tijdens de maanden (zoals t er nu naar uitziet 3) dat hij weg is, we niet of nauwelijks contact zullen hebben. Hij zit daar in een heel andere omgeving en is dan niet bezig met thuis en dat is misschien ook maar goed. Ik moet me zien te vermaken met mijn vrienden en familie en we pakken de draad weer op als hij terug is. Gelukkig heb ik ook een drukke baan en een goed sociaal leven en ben ik heel zelfstandig aangelegd. Moeilijke momenten zal ik zeker gaan hebben, maar dat komt ook zeker wel goed.

Het afstandelijke vond ik aanvankelijk ook raar, totdat ik me meer verdiepte in hoe vervelend het voor hem moet zijn om iemand enorm te missen. Ik heb hem nu een paar weken niet gezien en zie hem denk ik niet meer voor hij naar Mali vertrekt. Dat is voor hem kennelijk makkelijker om ermee te dealen dan wanneer hij me vlak van tevoren toch weer ziet. Balen voor mij..maar ik denk nu maar zo, 3 maanden of 4 maanden..dat maakt dan ook niet meer uit.

Weten jullie welke fora geschikt zijn om contact te krijgen met andere vrouwen (die al meer ervaren zijn)?

mikemans

Als ik weg ben heb ik hooguit 1 keer in de week contact als de mogelijkheid er is. Soms is de mogelijkheid er ook gewoon drie of vier weken niet. Als we contact hebben is het kort, even info uitwisselen over thuis en even aan halen hoe het in den verre is ( druk als altijd, niets bijzonders, zo dat was de 2 seconden weer) en dan is het love you klaar.

Dat is niet omdat de liefde over is maar gewoon omdat ik alleen maar werk zonder veel mee te maken dat voor haar interessant is en alles thuis gewoon zijn gang gaat hoe het altijd gaat. Ik heb persoonlijk geen behoefte aan ellenlange small talk midden in een missie.

Ik gok dat jou prille vriendje op het moment even in een compleet ander tempo leeft en in een compleet andere situatie zit dan jij. Als ie terug is zal het vast wel weer normaal worden.

Als je er onzeker van wordt als je vent weg is en niet constant whats appt om je te bevestigen dat ie van je houdt dan is een militaire relatie wellicht niet echt een goed idee. Hij zal immers nog wel vaker een maandje of zes de hort op gaan.

SMI de Boer

Ik weet niet wat hij meegemaakt heeft, maar je hebt best kans dat hij een vorm van PTSS heeft. Da's best een rotte situatie voor a girl like you. Vaak zie je toch ook wel dat militairen gedurende hun loopbaan ook in burger wat meer militair worden, later neemt dat weer af. De een heeft het allemaal wat meer dan een ander. Kijk, als je hem niet meer kan benaderen, als hij zich voor je afsluit, als hij niet wil praten dan heb je toch een dingetje wat je waarschijnlijk niet zelf op kan lossen. En als je hem "kwijt" bent, dan ben je hem kwijt.
Isteie jaloers, heimweh gehad... er blijkt zo onwijs veel diversiteit in je bericht dat er ook waanzinnig veel aan de hand kan zijn.
Het is voor sommigen best moeilijk om twee levens te leiden...

Ik zie nu dat hij nog weg is... Heeft-ie het niet gewoon druk? Ik laat helemaal nooit wat horen als ik weg ben,
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Masdus

Mijn vriend was in het begin van zijn missie nog heel lief.. ik hou van je en ik mis je apte hij (via watssap) maar sinds een paar weken zegt hij het niet meer en negeert mijn ik hou van je en ik mis je. Is de liefd over??
Wie heeft ervaring met een vriend/ man op uitzending? Ik word hier namelijk onzeker van. We zijn nog niet zo lang samen en ik ben 100% trouw, datweet hij. Ik zou het echt niet in mn hoofd halen om tijdenz zijn missie met andere jongens aan te pappen. Dat vind ik echt niet kunnen en dat weet hij... maar als hij zo afstandelijk doet vraag ik mij af of hij nog wel verliefd op mij is??? En dan ga ik door met mn leven in plaats van op hem wachten. Ikstuur wekelijks brieven en ik heb hem ook al vier pakjes gestuurd..

Wie heeft tips? Kan ik er iets over vragen? Ik wil hem niet lastig vallen, maar het begint aan mij te vreten dat hij zo afstandelijk doet. Waarom maakt hij het niet gewoon uit ofzo? Wat is er anders zo moeilijk om te zeggen dat je van mij houdt???