nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Ipkiss

Da's een zogenaamde 'mandarin collar' wat je nu bv ook op de pakken van de VS ziet. Deze is omhoog (klittenband dicht) of omlaag te dragen. Let ook op de 2 verbandpakje-zakken en de ingebouwde veters in de broekspijpen. Dat scheelt op jaarbasis vast een fortuin aan elastiek...
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Huzaar1

aparte kraag op die tekeningen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Citaat van: Strata op 19/05/2013 | 13:34 uur
Het vlootpersoneel? Dezelfde pakken maar zonder camo schema zeker. Heb je daar meer info/bron van?
Citaat uit Programma van Eisen voor de 13,500 sets basisjassen en broeken:
"Toepassingsgebied en gebruikersdoel
De Jas en broek, basis uitgevoerd in de camouflagepatronen NFP-Green, NFP-Tan of donkerblauw zijn onderdeel van het basis gevechtstenue (GVT) van de Nederlandse Krijgsmacht en wordengedragen tijdens operationele situaties, trainingen en missies."
http://www.scribd.com/doc/102457163/104995-00-Jas-en-Broek-Basis-Vlamwerend-en-Insectenwerend

Hoofdstuk 1 (Inleiding) Paragraaf 1.1

Donkerblauw zal dus wel voor de marine en (misschien) kmar zijn.

Flyguy

Enig idee wanneer we nou eens wat meer kunnen zien?

yelloow

Als het goed is wordt het precies hetzelfde pak maar dan in het effenblauw dat het BT nu ook al is.

dudge

Citaat van: Ace1 op 19/05/2013 | 13:49 uur
Helemaal mee eens, door hetzelfde uniform te gebruiken bespaar je flink in de kosten en hoe hoger de afname is bij een fabrikant hoe meer korting men kan krijgen. wat maakt het uit dat allleen de kleuren verschillen maar het uniform voor de rest hetzelfde is?


Is nu volgens mij al zo. Alleen de Mariniers zitten nog met een erfenis vwb woodland en jungle. Model van KM/Kmar/KLu/KL is volgens mij allemaal gelijk. Alleen in verschillende kleuren en igv jungle een andere stof.

Ace1

Citaat van: Enforcer op 19/05/2013 | 13:46 uur
Defensie is zo klein. Waarom dan weer apart?! Kost alleen maar extra geld.

Helemaal mee eens, door hetzelfde uniform te gebruiken bespaar je flink in de kosten en hoe hoger de afname is bij een fabrikant hoe meer korting men kan krijgen. wat maakt het uit dat allleen de kleuren verschillen maar het uniform voor de rest hetzelfde is?

Enforcer

Defensie is zo klein. Waarom dan weer apart?! Kost alleen maar extra geld.

StrataNL

Citaat van: yelloow op 19/05/2013 | 12:12 uur
Marine krijgt dezelfde pakken maar dan in het blauw, schijnt ook al getest te worden.

Het vlootpersoneel? Dezelfde pakken maar zonder camo schema zeker. Heb je daar meer info/bron van?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Citaat van: yelloow op 19/05/2013 | 12:12 uur
Marine krijgt dezelfde pakken maar dan in het blauw, schijnt ook al getest te worden.

Effen blauw of in lijn met de USN/RAN enz?

yelloow

Marine krijgt dezelfde pakken maar dan in het blauw, schijnt ook al getest te worden.

Jann

Hier komt de foto oorspronkelijk vandaan: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.566074116766739.1073741861.181555215218633&type=3

Van de huidige CidW de Charlie compagnie van 13infbat uit Assen. Het kan ook maar zo zijn dat deze sla schutter zelf wat gekocht heeft!

Huzaar1

Citaat van: Robert2 op 02/04/2013 | 22:23 uur
Foto's zijn een jaar oud, en in een jaar kan er veel gebeuren/ veranderd worden. Als je actuele informatie wilt hebben moet je een actief dienende militair zien te benaderen die het spul draagt/ heeft gedragen of regelmatig in Amersfoort komt ;)

Tjonge..ziet er goed uit. Vooral de manier hoe het licht van het jasje wordt gereflecteerd. Dat doet het erg natuurlijk lijken, die plotselinge kleurverandering. Erg goed. /tevreden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Citaat van: Thomasen op 12/05/2013 | 16:57 uur
Zal ook een beetje van de omgeving afhangen. Maar dat zou best kunnen. Vraag me af of er nog een speciale jungle versie komt.
Jungle uniform volgens mij wel, jungle camo iig niet.

dudge

Citaat van: Robert2 op 12/05/2013 | 16:29 uur
Interessante eraan vind ik nog wel de locatie. Nu dragen militairen in die regio de standaard woodland, zou het kunnen betekenen dat mocht dit de nieuwe camo worden, militairen Tan zouden dragen ipv Green, of zoek ik er nu teveel achter en is het puur en alleen omdat het een goede test locatie is?

Zal ook een beetje van de omgeving afhangen. Maar dat zou best kunnen. Vraag me af of er nog een speciale jungle versie komt.