Bij de NATRES

Gestart door Nerd Fury, 13/05/2015 | 15:44 uur

Oldenhave

Again: Werving en Selectie weet dat. Maar de Natres zit (volgens mij overal behalve Zeeland en misschien Limburg) helemaal vol, dus er zijn minder info-avonden nodig, want minder instroom. Houd er rekening mee dat het na je infoavond bezoek ook nog een half jaar kan duren tot je geplaatst wordt ergens, zeker omdat je nu de vakantieperiode gaat krijgen

Nerd Fury

Even een terugkoppeling met leuk nieuws. Ik ga het gewoon doen, niet geschoten is altijd mis.

Weet iemand toevallig wanneer er weer een infoavond is voor de Nationale Reserve in regio Utrecht? Ik kan namelijk niet opgeven voor een infodag in Zeeland of Zuid-Limburg. En de infoavond voor de voorlichting van 19 Mei in Amersfoort is al vol.

Nerd Fury

Die uren is geen probleem. :) Ik heb zonet een mail gestuurd naar werving en selectie over het medische deel.

Bedankt voor je reactie. :)

Robert2

Alles wat medisch is verwijs ik je door naar Werving en Selectie. Zij gaan daar over.

Parachute springen moet op eigen kosten en op eigen initiatief. Je kan dit wellicht organiseren, maar het wordt niet vanuit de baas aangeboden.

M.b.t. de werkuren, je krijgt per half jaar een programma met je vaste opkomst tijden, dus wellicht valt dat te regelen met je werkgever. Het is wel van belang dat je voldoende opleiding en trainingsuren maakt, wat er volgens mij 120 per jaar zijn.

Nerd Fury

Goedemiddag,

Ik ben 18 jaar en ook bijna klaar met mijn rij opleiding en ook met mijn MBO2 opleiding voor Beveiliging. Ik heb een medische aandoening aan mijn linker longpijp (die is smal). Ik heb er in het dagelijks leven weinig last van, maar mijn conditie opbouwen gaat moeilijk. Ik heb dan ook geen ultra goede conditie. Na ongeveer 25-40 minuten joggen ben ik dan ook wel buiten adem.

Ik wilde heel graag bij de Landmacht van het begin maar door de uitzendingen, mijn medische aandoening en mijn maar matige conditie ben ik dan ook afgehaakt. Ik heb dan nu sinds kort, omdat ik thuis zit in afwachting op mijn rijexamen en mijn praktijk beveiligings examen het idee gekregen om wellicht mij aan te melden bij de NATRES. Niet omdat ik nu tijd te veel heb en bij mezelf denk dat ik even een paar maanden iets moet gaan doen, nee. Ik wil het graag op langere basis gaan doen, maar ik wil wel weten waar ik aan begin en of dit ook haalbaar is. De beveiliging heeft veel variatie met werktijden en ik wil vragen of dit te combineren is met de NATRES? Of misschien huidige NATRES of militairen iemand kennen in de NATRES die als burgerbaan in de beveiliging zit.

Ik vraag me ook af wat nou precies de fitheid test is bij de NATRES, vanwege mijn maar matige conditie. Dat is eigenlijk de enigste reden waarom ik twijfel of het wel handig is of niet, om de stap naar de NATRES te gaan nemen.

Ik heb ook gehoord dat je aanvullende trainingen kan volgen en dat je standaard trainingen hebt. Mijn grote vraag is dan ook of parachute springen bij het standaard training pakket hoort. Ik heb het niet zo op hoogtes, en klimmen gaat dan nog wel maar parachute springen zou ik echt niet overwegen.

Dit zijn mijn vragen, ik hoop dat er mensen zijn die hierop antwoord op kunnen geven. Ik zou het in ieder geval waarderen. :)