De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Alan, 29/09/2004 | 20:43 uur

Buitenstaander?

Citaat van: Sophietje op 25/03/2005 | 13:40 uur
Nou ja dat is dus een andere vraag, wat zijn die eisen dan precies, 500m kan ieder s....l wel volhouden, maar 10km  ???
(.... = ukke)

Wat ik idd al zei denk dat door die beeld die ik heb, de vorige vragen mij ging afvragen, misschien kan iemand die die keuring heeft gedaan, vertellen wat de eisen zijn?

Sophietje

#12
Nou ja dat is dus een andere vraag, wat zijn die eisen dan precies, 500m kan ieder s....l wel volhouden, maar 10km  ???
(.... = ukke)

Buitenstaander?

Ik denk dat daar mijn vraag uit komt, ik heb het beeld, dat je voor zo,n conditie test zo,n conditie moet hebben dat je 10 km kan rennen :-\

Sophietje

#10
Je conditie moet al goed zijn voor je er aan begint. Mijn ervaring is dat wanneer je solliciteert je in een goede conditie moet zijn en aan bepaalde eisen moeten voldoen, of die eis nu 500m os of 10km, dat weet ik niet uit mijn hoofd. Er zal een eis zijn waar je aan moet voldoen, ze gaan er niet vanuit, dat jij je conditie wel in orde brengt op het moment je de opleiding in gaat en of aan oefeningen mee gaat doen, daar zitten ze niet op te wachten denk ik.
Dus wat betreft jouw vraag, in hoeverre ze er naar kijken: "Aan de conditionele eis voldoen die bij hun van toepassing is".

Buitenstaander?

Citaat van: Sophietje op 25/03/2005 | 13:03 uur
Je blijft militair, dus als je dagelijkse bezigheden een hele dag met je kont achter een bureau betreft, zal je toch ten alle tijden conditioneel in orde moeten zijn, lijkt mij tenminste, anders kan iedereen wel solliciteren.

Ja tuurlijk, alleen er is wel verschil of je de conditie hebt om 500 meter te rennen, of 10 km.
en daarnaast kun je de conditie ontwikkelen tijdens je opleiding en oefeningen.
Mijn vraag is denk ik hoever ze daarna kijken in een test.

Sophietje

#8
Je blijft militair, dus als je dagelijkse bezigheden een hele dag met je kont achter een bureau betreft, zal je toch ten alle tijden conditioneel in orde moeten zijn, lijkt mij tenminste, anders kan iedereen wel solliciteren.

Buitenstaander?

Ik post mijn vraag hier maar bij, aangezien het over de keuring gaat bij de Natres.

Bij de Natres heb je ook verschillende functies, bij de een heb je meer conditie nodig dan bij de andere.
Wordt daar ook naar gekeken bij de conditie test?
Als ik voor een functie te weinig conditie heb, kan ik voor een andere functie wel genoeg conditie hebben toch?


En ik las elders over een speed oefening die je als laatste krijgt, wat houdt dat in?

berend

keuring is ongeveer 1 jaar geldig daarna moet je een nieuwe keuring doen.


Horus

Is er ook een psychologische keuring. Ik lees soms van wel en soms van niet.

Als je in de laagste categorie scoort bij de fysieke keuring, en je wil later bij bv de luchtmobiele brigade. Mag je dan de keuring over doen?

kultiras

De keuring is idd het zelfde als van de 'andere' beroeps.
Er wordt wel rekening gehouden met leeftijd enzo maar je moet gezond zijn
en over een goede conditie beschikken, dus het is niet zo dat men daar minder
eisen aan stelt. Ach, als je op de fiets staat weet je wat ik bedoel  8)

Nutcase

Bij mijn weten is de keuring op zich net zo zwaar, alleen wordt je "afgerekend" op je resultaat.
Dat kan dus cluster 1, 2, 3, of 4 zijn met alle gevolgen vandien.

berend

is het zelfde maar dan dew laagste cluster.

je moet gezond zijn daar komt het op neer.

meer niet.

als je naar de LURES wil word het cluster 4. en dat is wel wat zwaarder.

Alan

Weet iemand of de keuring voor de Natres het zelfde is als die van de bv de landmacht.