Internationale ontwikkelingen artillerie

Gestart door Harald, 29/03/2021 | 15:01 uur

Harald


Huzaar1

Citaat van: Parera op Vandaag om 03:16Ik gok ook dat het deels te maken heeft met de eerdere keuze voor Puls. Volgens mij gebruiken de twee systemen hetzelfde chassis en ongetwijfeld ook delen van de soft/hardware zijn hetzelfde.

Chassis is niet zo relevant, en aantal deelbare onderdelen met puls gaat nirt verder dan dingn van het onderstel en de bekerhouders.

Het heeft alles met prijs te maken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 22/04/2024 | 18:11 uurHebben ze daar allemaal een hekel aan Zweden of is hun apparaat gigantisch duur?

Ik gok ook dat het deels te maken heeft met de eerdere keuze voor Puls. Volgens mij gebruiken de twee systemen hetzelfde chassis en ongetwijfeld ook delen van de soft/hardware zijn hetzelfde.

Huzaar1

Aaha, want de Archer is scandinavisch en n.m.m. heel wat meer interessant dan deze getrokken kanonnen op een vrachtwagen gebaco'd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Kornet43

Citaat van: Huzaar1 op 22/04/2024 | 18:11 uurHebben ze daar allemaal een hekel aan Zweden of is hun apparaat gigantisch duur?
De Denen haten de Zweden tot op het bot. (Mijn vrouw is Finse)
Toen Napoleon het onderspit dolf, viel Zweden Denemarken binnen. Bij de vrede van Kiel in 1814 moest Denemarken het Koninkrijk Noorwegen aan de Zweden overhandigen. Dat was al eerder beloofd door de geallieerden als compensatie aan Zweden voor het verlies van Finland.Dit hebben de Denen nooit kunnen verkroppen, deze sentimenten leven tot op de dag van vandaag nog steeds in Denemarken al doet de politiek natuurlijk alsof haar neus bloed, in werkelijkheid speelt dit op alle vlakken een rol. Ook de bemoeienis van Zweden met Groenland, dat nog steeds deel uitmaakt van het Deense koninkrijk zet kwaad bloed.

Huzaar1

Hebben ze daar allemaal een hekel aan Zweden of is hun apparaat gigantisch duur?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"



Kornet43

Citaat van: Huzaar1 op 16/04/2024 | 18:11 uurIk vind dit ook onbegrijpelijk. Alsof je personeel buiten in de kou laten afniften een goed plan is anno 2024, in Finland.

Zweden hebben een perfect systeem, ook voor de Finnen.
Zeer slim van de Finnen, eigen defensie industrie versterken,iets wat Nederland maar niet kan en wil begrijpen.

Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 16/04/2024 | 17:19 uurKunnen de Finnen niet beter geen Archer Artillery Systemen bij de Zweden bestellen?

Ik vind dit ook onbegrijpelijk. Alsof je personeel buiten in de kou laten afniften een goed plan is anno 2024, in Finland.

Zweden hebben een perfect systeem, ook voor de Finnen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Harald

CitaatFinland restarted development of a wheeled 155mm Self Propelled Gun. This program was previously suspended in favour of procuring the South-Korean K9.

The program aims to combine a Sisu 8x8 truck chassis with the countries domestically developed 155K98 155mm Towed Howitzer.
https://twitter.com/Jeff21461/status/1778722091031814313?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1778722091031814313%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=



Master Mack

Citaat van: Huzaar1 op 09/04/2024 | 21:23 uurWe hebben echt even genoeg artillerie, er komen zware mortieren op rups en wiel aan. Zie liever wat meer apaches hoe gek dat ook klinkt.

Wel fijn dat Duitsland eindlijk wakker is geworden.
Eens. Even genoeg krombaanvuur nu de horizontale vuurkracht tanks voor 43X en 35mm voor 13X verzekeren en dan hiernaast vooral hiernaast het aantal Apaches, NH90 en Chinooks opvoeren is inderdaad ook belangrijk. Maar samen naast elkaar niet van elkaar
 1 krijgsmacht

Huzaar1

We hebben echt even genoeg artillerie, er komen zware mortieren op rups en wiel aan. Zie liever wat meer apaches hoe gek dat ook klinkt.

Wel fijn dat Duitsland eindlijk wakker is geworden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

pz

Ohne Feuerkraft ist alles nichts

https://www.hartpunkt.de/ohne-feuerkraft-ist-alles-nichts/

De artilleriemacht zal aanzienlijk groeien, van vier naar dertien eenheden - dat klopt! Want het slagveld in Oekraïne laat op dramatische wijze zien: zonder vuurkracht is alles niets. In de toekomst zal elke brigade zijn eigen indirecte vuursteun hebben. Net als de divisies hierboven en het korpsniveau.

Elk jaar dat voorbijgaat zonder dat er nieuwe artilleriesystemen worden aangeschaft waarmee de Bundeswehr de structuren kan vullen, betekent nog een jaar waarin onze soldaten zonder de uitrusting zitten die ze nodig hebben om hun constitutionele en politieke missie te vervullen. Maar de snelle uitbreiding van de artillerie – binnen dit decennium – is van enorm belang. Niet alleen voor de militaire assertiviteit van onze strijdkrachten. Omdat de artillerie tijdens het vredesdividend bijna hetzelfde lot onderging als de luchtafweermacht van het leger, symboliseert deze vandaag de dag onze hernieuwde focus op nationale en bondgenootschappelijke verdediging. Symbolisch voor geschiktheid voor oorlog. Symbolisch voor het keerpunt.

Als kiesdistrictvertegenwoordiger voor de districten Bad Kreuznach en Birkenfeld, waar de artillerieschool – het moederhuis van de artillerie – zich bevindt in Idar-Oberstein, en rapporteur voor het Duitse leger van de SPD-fractie, zie ik het als mijn taak om de consistente en snelle implementatie van de uitbreiding van de strijd tegen de artillerie te verzekeren.

We zullen de omvang van de artilleriemacht de komende jaren effectief verdubbelen. Van ongeveer 3.200 tot 6.000 soldaten. Van iets meer dan 120 buisartilleriestukken tot ongeveer 300 houwitsers. Van ongeveer 40 raketwerpers tot 80 systemen. Alles op rupsen en op wielen Ik ben blij dat we dit jaar waarschijnlijk de koers voor toekomstige systemen zullen uitzetten met de aanschaf van een houwitser op wielen en een raketwerper op wielen. Er zijn state-of-the-art systemen om uit te kiezen die in de toekomst verdere technologische ontwikkelingen kunnen integreren, vooral in de munitiesector. Vandaag de dag volhouden om te wachten op nieuwe technologische impulsen is de verkeerde aanpak.

Door de oprichting van de nieuwe artilleriebataljons moeten de beperkte beschikbare middelen nu door nog meer troepen worden gedeeld. "Dynamisch beschikbaarheidsbeheer" mag echter in geen geval een uitspraak zijn van de veranderende tijden. De nieuw opgerichte brigade in Litouwen zal de noodzaak om prioriteiten te stellen binnen de artilleriemacht verder vergroten. Daarom is het zo belangrijk om alle benodigde systemen snel aan te schaffen. We moeten overgaan van het schilderen van nieuwe dozen naar actie. Dit betekent een keerpunt.

Bovendien moeten we duidelijk zijn: kwantiteit heeft op zichzelf kwaliteit. De duur van deze oorlog in Oekraïne, maar ook de duur van de oorlog tussen Israël en Hamas, laat vooral één ding zien: het belang van militaire reserves. Daarom moeten we reserves opbouwen. Alleen door zijn grote strategische reserves te mobiliseren kan Rusland zijn oorlog in Oekraïne verlengen. Deze reserves ontbreken vandaag de dag, maar ik ben ervan overtuigd dat we daar ook rekening mee moeten houden in onze planning.

De nieuwe artilleriesystemen moeten onze hele planning een boost geven: ook personeel en infrastructuur moeten in aanmerking worden genomen en moedig worden aangepast. De planning voor de renovatie van de artillerieschool loopt al vele jaren; het huidige renovatieplan werd in 2018 voltooid - vier jaar vóór de eeuwwisseling, speciale fondsen en de herstructurering van de Bundeswehr. Dienovereenkomstig weten we vandaag al dat de capaciteiten van de artillerieschool niet voldoende zullen zijn als het aantal troepen wordt verdubbeld. De introductie van nieuwe mortiersystemen, drones en de noodzaak om artillerie-inzicht naar alle militaire eenheden te brengen, zal de artillerieschool in haar huidige ontwerp ook ver buiten haar capaciteitsgrenzen brengen. We kunnen ons echter geen langdurige nieuwe plannings- en goedkeuringsprocessen veroorloven. Onze aanspraak op oorlogswaardigheid wordt niet door ons gemaakt, maar door Vladimir Poetin. Daarom wil ik ervoor zorgen dat de plannen van de artillerieschool snel en effectief worden herzien. Ik ben er zeker van dat al deze processen alleen kunnen worden versneld als we ideeën moedig gaan implementeren.

dr. Joe Weingarten is lid van de Defensiecommissie en rapporteur voor de SPD-fractie over het leger

Voor de leesbaarheid even door de vertaalrobot gefietst. ;)