Samen sterk(er)?

Gestart door irma, 29/12/2010 | 15:01 uur

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 29/12/2010 | 19:12 uur
Klopt  ! de vakbonden jutten het personeel op en willen steeds maar meer en meer...terwijl de bedrijfen niet meer kunnen ! en daarom rijd mijn bus soms niet ..omdat die rukkers zo nodig 1.2 % erbij willen hebben

Die bedrijven kunnen wel hoge bonussen, wachtgeld, e.d. geven aan de raad van commisarissen, directeuren e.d.
maar voor diegene die de "core business" uitvoeren is er nooit geld voor loonsverhoging.    
Dus die bedrijven kunnen wel meer betalen maar willen het gewoon niet.

En als die chauffeurs laten blijken dat ze het daar niet mee eens zijn, is het staken de laatste oplossing.
Jammer dat "jouw" bus dan niet rijd.................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Ik denk dat defensie blij mag zijn met vakbonden, anders had Nederland al lang geen defensie meer gehad.

Cigarz

En uiteindelijk zijn de vakbondsleiders toch vooral uit op persoonlijk gewin.

Herinnerd u zich Wim Kok nog? Schreeuwend vanaf een container in de Rotterdamse haven? Of Paul Rösenmuller? En nu is 't weer Jan Klijan...

Vanuit de FNV, via de Haagse politiek, naar diverse commissariaten en raden van bestuur en vooral een vette bankrekening. Over de ruggen van het 'werkvolk'.... 

Oorlogsvis

Klopt  ! de vakbonden jutten het personeel op en willen steeds maar meer en meer...terwijl de bedrijfen niet meer kunnen ! en daarom rijd mijn bus soms niet ..omdat die rukkers zo nodig 1.2 % erbij willen hebben

SMI de Boer

De bonden zijn de pest voor de samenleving. zo is Fokker naar de klote gegaan omdat het personeel "zo goed georganiseerd" was
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Ik heb er weinig hoop in dat de vakbonden 1 front (blijven) vormen

Op een of andere manier komt er toch een breuk.
Zie maar bij de postbodes daar wilde op het laatst 1 vakbond niet meer staken.
Voor TNT is dat natuurlijk prachtig.

Ik ben bang dat het ook een tactiek is van het Ministerie: wacht zo lang mogelijk om met de plannen naar buiten te komen, zodat er steeds meer verschil tussen de vakbonden komt.
Dan kan je als Minister de eisen nemen van de vakbond die het minste eist................
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

irma

Zonder op de achterliggende redenen te willen ingaan (want ik weet ze niet) denk ik dat het (juist NU) belangrijk is dat de verschillende bonden gezamenlijk optreden tegen alles wat ons te wachten staat.

De 'breuk' tussen de VBM/NOV en 'de rest' is slecht voor de leden (en dus voor het personeel).
Zelfs gezamenlijk actievoeren gebeurt nu niet. Zie de verschillende sites: http://www.defensiepersoneelinactie.nl  en http://www.actiebijdefensie.nl/joomla/.

Iemand een oplossing?
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)