Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

Huzaar1

Dit is nog niet rond met de PVV dunkt me. Ik heb alles liever in NLD. Maar das war einmal
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

pz

Citaat van: Zander op 30/12/2023 | 20:57 uurIk denk juist dat er nu voldoende mensen te porren zijn om uit NL te vertrekken. Woningmarkt in NL is KAK! Als je de marketing juist aanpakt en het fiscaal ook nog eens aantrekkelijk maakt zie ik het wel slagen.

klopt, als we perspectief kunnen bieden mee eens, we moeten de defensiemedewerkers dan wel faciliteren. wonen en werken Dld is niet verkeerd. Heb jaren voor Duitse  werkgever gewerkt.

Master Mack

Citaat van: Huzaar1 op 30/12/2023 | 11:30 uurHej hej ik waarschuw je ook al even  :angel: 

Ik vind 52 ook pas een begin, maar gezien de staat van de rest een logisch aantal. Met 200 tanks zouden we nu niets kunnen, 100 ook niet. En het is te duur om even in de loods te zetten als 'voorraad'.

 
Eens

Zander

Citaat van: pz op 30/12/2023 | 19:24 uurZander, ben het met je eens, maar er komt toch (dan heel veel) meer bij kijken. Alles wat beroeps is daar plaatsen met gezin is nu denk ik onhaalbaar. Volledig Nederlands dorp weer optuigen? Herinner me nog de bussen die tussen LMH en BH naar Nederland reden. Die grote Bacardi flessen werden overal verstopt  ;). Das war einmal.
Ik denk juist dat er nu voldoende mensen te porren zijn om uit NL te vertrekken. Woningmarkt in NL is KAK! Als je de marketing juist aanpakt en het fiscaal ook nog eens aantrekkelijk maakt zie ik het wel slagen.
People are sheep

pz

Citaat van: Zander op 30/12/2023 | 18:14 uurEerlijkgezegd ben ik van mening dat een plaatsing van een complete brigade in BH goed zou zijn. Zelfse constructie als vroeger met 41bde. Dit is volgens mij personeelstechnisch heel interessant. Tevens zijn er veel meer mogelijkheden om zonder grote kostbare verplaatsingen SOB/SOMS te organiseren.
Ik denk dat de werkgever aan zet is om het werken met tanks aantrekkelijker te maken en helemaal de DU plaatsing moet interessant genoeg worden gemaakt.


Zander, ben het met je eens, maar er komt toch (dan heel veel) meer bij kijken. Alles wat beroeps is daar plaatsen met gezin is nu denk ik onhaalbaar. Volledig Nederlands dorp weer optuigen? Herinner me nog de bussen die tussen LMH en BH naar Nederland reden. Die grote Bacardi flessen werden overal verstopt  ;). Das war einmal.

Zander

Citaat van: Ipkiss op 30/12/2023 | 13:18 uurIk hoopte op beide eenheden op Soesterberg. Havelte was uiteraard nog mooier maar als je beide eenheden wil vullen zul je toch iets moeten doen. Dat is ook mijn voornaamste bezwaar om een compleet bataljon op BH neer te zetten. Ik vrees voor de vulling. Het huidige bestand van 414 loopt ook niet bepaald van de daken te schreeuwen dat ze het daar zo fantastisch hebben.
Eerlijkgezegd ben ik van mening dat een plaatsing van een complete brigade in BH goed zou zijn. Zelfse constructie als vroeger met 41bde. Dit is volgens mij personeelstechnisch heel interessant. Tevens zijn er veel meer mogelijkheden om zonder grote kostbare verplaatsingen SOB/SOMS te organiseren.
Ik denk dat de werkgever aan zet is om het werken met tanks aantrekkelijker te maken en helemaal de DU plaatsing moet interessant genoeg worden gemaakt.
People are sheep

Ipkiss

Citaat van: Master Mack op 29/12/2023 | 10:43 uurVroeger ;D  Stonden de Leopards van 101 Tankbat onder die grijze overkappingen rechts vlak voordat je kamp SSB op rijdt. Als je het 45ste nou in Havelte laat en het Tankbat in SSB plaatst kan je hier ook meteen je werving op afstemmen.
Of 45 in SSB en Tankbat in Afoort dan kom je PVV en BBB tegemoet en misschien handig voor werving.
Keuzes,keuzes, keuzes.

Ik hoopte op beide eenheden op Soesterberg. Havelte was uiteraard nog mooier maar als je beide eenheden wil vullen zul je toch iets moeten doen. Dat is ook mijn voornaamste bezwaar om een compleet bataljon op BH neer te zetten. Ik vrees voor de vulling. Het huidige bestand van 414 loopt ook niet bepaald van de daken te schreeuwen dat ze het daar zo fantastisch hebben.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 30/12/2023 | 11:22 uurGelukkig de tanks komen terug ..1 bataljon 44 stuks +8 opleiding /reserve
het is een begin hoop ik want met die 52 heb je natuurlijk niet genoeg mocht het echt
tot een confrontatie gaan komen in de toekomst.

Ikzelf zou gaan voor minimaal 200 stuks voor 4 Tankbataljons want als ik de landmacht baas
hoorde waarschuwen voor een oorlog met Rusland in de toekomst moeten we ook wel naar dat
aantal denk ik.

Hej hej ik waarschuw je ook al even  :angel: 

Ik vind 52 ook pas een begin, maar gezien de staat van de rest een logisch aantal. Met 200 tanks zouden we nu niets kunnen, 100 ook niet. En het is te duur om even in de loods te zetten als 'voorraad'.

 
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Gelukkig de tanks komen terug ..1 bataljon 44 stuks +8 opleiding /reserve
het is een begin hoop ik want met die 52 heb je natuurlijk niet genoeg mocht het echt
tot een confrontatie gaan komen in de toekomst.

Ikzelf zou gaan voor minimaal 200 stuks voor 4 Tankbataljons want als ik de landmacht baas
hoorde waarschuwen voor een oorlog met Rusland in de toekomst moeten we ook wel naar dat
aantal denk ik.

Master Mack

Vroeger ;D  Stonden de Leopards van 101 Tankbat onder die grijze overkappingen rechts vlak voordat je kamp SSB op rijdt. Als je het 45ste nou in Havelte laat en het Tankbat in SSB plaatst kan je hier ook meteen je werving op afstemmen.
Of 45 in SSB en Tankbat in Afoort dan kom je PVV en BBB tegemoet en misschien handig voor werving.
Keuzes,keuzes, keuzes.

Master Mack


Huzaar1

#7657
Citaat van: Master Mack op 24/12/2023 | 14:30 uurAls het nieuwe Nederlandse tankbataljon in Bergen Hohne wordt geplaatst is daar dan genoeg ruimte voor 414 en 515.?

Ze komen op de kazerne waar de Britten zaten. Maar dit is nog niet in steen gebeiteld, kan me voorstellen dat een PVV regering wat meer autonomie wil t.o.v. de Duitsers. Is een ding bij de BBB en PVV in verkiezingen geweest.Die zijn niet zo enthousiast dat hele landmacht onder duitse organisatie valt.

Persoonlijk vind ik er ook wat van, en het is gewoon niet handig dat we dikste partners op militair vlak zijn met een land wat 2 wereldoorlogen heeft verloren. Maar sinds de Britten uit de EU zijn gestapt en we Duitsland niet geografisch kunnen verplaatsen kunnen we bijna niet anders.

Aan de andere kant, het had veel erger kunnen zijn. We hadden met een dergelijke Belgische militaire samenwerking opgezadelt kunnen worden. Dat is daarmee in ieder geval afgewend.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Als het nieuwe Nederlandse tankbataljon in Bergen Hohne wordt geplaatst is daar dan genoeg ruimte voor 414 en 515.?

Enforcer

Beetje off-topic gegaan? >:(  ;)  Verplaatsen naar ander/nieuw topic?

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 23/12/2023 | 23:20 uurDat klopt ook, precies wat ik hoor. Overigens hoor ik dat alle opleidingen van Defensie goed lopen. Het zijn alleen te weinig aantallen. Dit moet veel meer worden gefasciliteerd door de overheid, de gemeenschap, dus ook scholen en met name die scholen moeten multidimensionaal samenwerken. Opleidingen gaan combineren met Defensie, uitwisselen, en dan alle vakken en sectoren. Defensie moet een onlosmakelijk onderdeel worden van de samenleving.

Op die wijze vermijd je verplichte dienstplicht, want daarvan denk ik dat dat ook niet gaat werken. We kunnen niet het oude model op de huidige generatie toepassen. Er moet echt iets inzitten van intrensieke motivatie en wat blijkt is dat veel jongeren echt wel interesse hebben ervoor. We hebben een leger van rond de 120.000 man nodig.
Wacht, dus er moet minimaal 10.000 man bij maar we hebben eigenlijk 120.000 man nodig om aan nationale en NAVO verplichtingen te voldoen. Dat is toch al gauw 60.000 of 70.000 man erbij, of zijn de cijfers in mijn hoofd verouderd?

Want als we echt zoveel man erbij nodig hebben, dan zie ik 't niet gebeuren zonder dienstplicht. En wat dat betreft: ik zie niet in waarom onze huidige generatie dat niet zou kunnen. Het is niet alsof de mensen uit de jaren '70 zo vreselijk gemotiveerd waren. Toch konden we nog redelijk op de proppen komen, desondanks hoe onze bondgenoten dachten over onze haardracht.