Vertrek DC-10 (T255) op 11 april

Gestart door andré herc, 06/04/2014 | 14:15 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 06/07/2014 | 23:05 uur
Goede manier om te voorkomen dat een omstreden dossier lang in de politiek blijft hangen. De Britten deden het al met de Nimrods...

Bij de Britten staat momenteel de herinvoering van MPA capaciteit weer (hoog) op de agenda.... nu in Den Haag nog!

Elzenga

Goede manier om te voorkomen dat een omstreden dossier lang in de politiek blijft hangen. De Britten deden het al met de Nimrods...

StrataNL

Citaat van: SMI de Boer op 06/07/2014 | 20:28 uur
we hadden toch meer van deze kisten?

2 (K)DC-10's, gemodificeerde DC-10's voor de tankerrol.
1 DC-10 is er later bij gekomen voor het vrachtvervoer, en een paar jaar + een dure update later zo geëindigd...
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

SMI de Boer

we hadden toch meer van deze kisten?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Flyguy


andré herc

De DC-10 en wat er van over is
Hup daar gaat voor een paar Euro's :crazy:
foto's zie link
http://www.fightercontrol.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&t=99742
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

DvdW

Citaat van: Enforcer op 14/04/2014 | 18:38 uur
Ik snap niet waarom die niet bij Fokker uit elkaar gehaald wordt om vervolgens de spullen te stallen op LCW.
(Europese) aanbesteding heeft er wellicht iets mee te maken?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Enforcer

Ik snap niet waarom die niet bij Fokker uit elkaar gehaald wordt om vervolgens de spullen te stallen op LCW.

DvdW

Citaat van: Lex op 14/04/2014 | 14:06 uur
Men laat er geen gras over groeien.
Zie de foto's van gisteren: https://www.flickr.com/photos/nqypics/13832531284/in/photostream/
Stel je voor dat de 'gewone' M/V in de straat lucht krijgt van deze kapitaalvernietiging. Dan kunnen ze in ieder geval niet meer terugkrabbelen  :devil:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Lex


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: andré herc op 12/04/2014 | 19:42 uur
Ik blijf het toch wel apart vinden dat de Belgen die opzoek waren naar zo een soort vliegtuig nu weer voor een ander optie gekozen hebben dat terwijl beide landen er zo prat op gaan om meer samen te werken op het gebied van Materieel aanschaf dit was een mooie kans geweest om het in de praktijk te brengen :doh:

Al hadden we de DC-10 cadeau gedaan aan onze zuiderburen of een ander NAVI/EU land, dat was m.i. altijd beter dan de shredder en was broodnodige transportcapaciteit behouden gebleven.

andré herc

Ik blijf het toch wel apart vinden dat de Belgen die opzoek waren naar zo een soort vliegtuig nu weer voor een ander optie gekozen hebben dat terwijl beide landen er zo prat op gaan om meer samen te werken op het gebied van Materieel aanschaf dit was een mooie kans geweest om het in de praktijk te brengen :doh:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Lex


Mourning

Citaat van: jurrien visser op 11/04/2014 | 23:58 uur
Een onnodig triest einde van een middel waar een  schreeuwen tekort aan is, tevens (wederom) kenmerkend voor een visieloze botte bijl.

Resultaat van een politiek waar de kruidenier en boekhouder volledig aan de touwtjes trekken en visie en middelen vieze woorden zijn...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#18
Citaat van: Lex op 11/04/2014 | 22:48 uur
Idd. Wat niet noodzakelijk was voor de ferry vlucht is er uitgehaald.
De rest van de bruikbare onderdelen worden in een later stadium verwijderd en teruggestuurd naar EHV.

Een onnodig triest einde van een middel waar een  schreeuwen tekort aan is, tevens (wederom) kenmerkend voor een visieloze botte bijl.