Grensbewaking nieuwe stijl ..........

Gestart door Ros, 14/05/2018 | 23:27 uur

Ros

#10
Citaat van: A.J. op 15/05/2018 | 01:24 uur
Er zijn volgens mij twee mensen op deze planeet die zo'n vergelijking uit hun strot kunnen krijgen. Jij en Gretta...

Het komt wat mij betreft precies op hetzelfde neer. het militair apparaat inzetten tegen niet militair uitgeruste demonstranten. Of was het toch een gewapend conflict en zijn er aan IDF zijde ook doden en gewonden gevallen ?

Dat het zover zou komen was van tevoren al bekend. De verhuizing van de VS naar Jeruzalem was een bewuste keuze, lekker wat olie op het vuur gooien in een toch al smeulende situatie. Voor de legaliteit even de sticker terrorist erop plakken en klaar ben je. 
Vrijbrief voor de oplossing  van het Palestijns probleem. Ik zal het Duits woord voor oplossing maar even niet noemen.....

Zander

Citaat van: Ros op 15/05/2018 | 00:53 uur
Het doet er niet toe wie deze mensen aanstuurt. Het gaat om het optreden van Israël. Ik heb vandaag zo veel mogelijk beelden van de demonstraties bekeken en heb geen enkele AK-47 of RPG gezien aan Palestijnse zijde. Nog verklaringen van de aanwezige  media dat er wapens ingezet zijn aan de andere kant van de grens.

En van wie zijn die beelden.
Wie heeft betreffende personen uitgenodigd wie heeft bepaald wat er is gepubliceerd..........
Lekker simpel weer Ros.

De IDF verdedigd haar territorium tegen 30.000, ja Ros 30.000 woedende Palestijnen.
Dus geen 150 rellende voetbal supporters.
People are sheep

A.J.

Citaat van: Ros op 15/05/2018 | 00:53 uur

Maar gezien de nodige bijval hier lijkt mij deze oplossing voor Nederland ook geen slechte. Als er weer eens voetbalrellen zijn, agressief ogende demonstraties gehouden worden of rotzooi trappers met Oud en Nieuw dan gewoon het vuur openen op het tuig.

Er zijn volgens mij twee mensen op deze planeet die zo'n vergelijking uit hun strot kunnen krijgen. Jij en Gretta...

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/05/2018 | 23:36 uur
Net te gemakkelijk om hier de Israëli de schuld van te geven terwijl je weet dat Hamas en "vrienden" aansturen op deze confrontaties, waarbij het ze alleen maar goed uitkomt dat mede Palestijnen het loodje leggen... alles voor de publieke opinie!

Het doet er niet toe wie deze mensen aanstuurt. Het gaat om het optreden van Israël. Ik heb vandaag zo veel mogelijk beelden van de demonstraties bekeken en heb geen enkele AK-47 of RPG gezien aan Palestijnse zijde. Nog verklaringen van de aanwezige  media dat er wapens ingezet zijn aan de andere kant van de grens.

Valt mij nog mee dat er alleen drones ingezet zijn en geen vliegtuigen of heli's. Maar dat komt waarschijnlijk nog wel. Trump zal wel in de handjes wrijven van plezier. Krijgt hij toch een beetje de status van "War President" om rond te Twitteren.

Maar gezien de nodige bijval hier lijkt mij deze oplossing voor Nederland ook geen slechte. Als er weer eens voetbalrellen zijn, agressief ogende demonstraties gehouden worden of rotzooi trappers met Oud en Nieuw dan gewoon het vuur openen op het tuig.




Lynxian

Citaat van: Ros op 14/05/2018 | 23:30 uur
Liggend opgelegd Palestijnen afknallen. Israel moet dan gezien worden als modern en beschaafd land  :sick: :dead:
Als je al een paar weken van tevoren waarschuwd dat je hardhandig zult optreden dan moet je ook niet vreemd opkijken als daad bij woord wordt gevoegd.

Plus, ik persoonlijk zou de grens ook gewoon bewaken met mitrailleurs als er een horde van 30.000 dreigde met geweld de grens over te steken met als doel m'n land te jatten. Slap gejank tegenwoordig dat alles en iedereen maar geknuffeld moet worden.

A.J.

Citaat van: Ros op 14/05/2018 | 23:30 uur
Liggend opgelegd Palestijnen afknallen. Israel moet dan gezien worden als modern en beschaafd land  :sick: :dead:

En terecht. Dat Hamas terroristentuig mist de wereld niks aan.

Zander

Citaat van: Ros op 14/05/2018 | 23:30 uur
Liggend opgelegd Palestijnen afknallen. Israel moet dan gezien worden als modern en beschaafd land  :sick: :dead:

Ja, waarom laten ze ze niet met bossen rode rozen verwelkomen en netjes verzoeken om gepast afstand te bewaren.

Volgens mij blijven deze mensen zelf de confrontatie zoeken en weten ze allang hoe de IDF reageert wanneer men niet luistert.
Heb jij een vredelievende oplossing Ros? Behalve het opheffen van de staat Israel of zaken die deze in gevaar brengen natuurlijk.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 14/05/2018 | 23:30 uur
Liggend opgelegd Palestijnen afknallen. Israel moet dan gezien worden als modern en beschaafd land  :sick: :dead:

Net te gemakkelijk om hier de Israëli de schuld van te geven terwijl je weet dat Hamas en "vrienden" aansturen op deze confrontaties, waarbij het ze alleen maar goed uitkomt dat mede Palestijnen het loodje leggen... alles voor de publieke opinie!

Ros

Liggend opgelegd Palestijnen afknallen. Israel moet dan gezien worden als modern en beschaafd land  :sick: :dead:

Ros

Tientallen doden en honderden gewonden bij Palestijnse protesten Gazastrook
 
Bij de protesten bij de Gazastrook zijn maandag 52 doden en honderden gewonden gevallen. Het Israëlische leger heeft het vuur geopend op de Palestijnen die zich in groten getale hebben verzameld bij het grenshek.
Volgens het Palestijnse ministerie van Gezondheid zijn er 2.410 gewonden gevallen. Hulpverleners in de Gazastrook spreken van ruim 1.200 gewonden.

Het leger, dat claimt dat er meer dan 35.000 Palestijnen bij het grenshek staan, opende het vuur nadat de protesten op verschillende locaties van start gingen.

De protesten zijn al enkele weken gaande, maar hebben maandag een hoogtepunt bereikt. Het is zeventig jaar geleden dat de onafhankelijkheid van Israël werd uitgeroepen, dat door de Palestijnen wordt gezien als een catastrofe.

Maandagmiddag werd de Amerikaanse ambassade geopend in Jeruzalem. Dat gebeurde met een ceremonie waarop Jared Kushner, schoonzoon van de Amerikaanse president Donald Trump, namens de Verenigde Staten sprak. Namens Israël hield premier Benjamin Netanyahu een toespraak. Hij sprak van een "prachtige dag", die herinnerd zal worden als "historisch".

Jeruzalem werd eerder door de Amerikaanse president Donald Trump erkend als hoofdstad van Israël. Dit leidde op het moment van de bekendmaking in december tot veel woede bij de Palestijnen.

Ivanka Trump, de dochter van de president, is samen met haar echtgenoot Jared Kushner in Israël aanwezig voor de opening van de ambassade. De Amerikaanse delegatie arriveerde zondag in het land en heeft al een receptie met premier Benjamin Netanyahu bijgewoond.

Terugkeer
De Palestijnen zijn eind maart begonnen met de protestacties. Ze zijn bijeengebracht door onder meer Hamas. De protesten worden ook wel de 'Mars van de Terugkeer' genoemd, omdat ze willen wonen in wat nu Israël is.

De regering van Netanyahu ziet de Palestijnen die het hek willen forceren echter als terroristen. Er is in de afgelopen periode dan ook hard opgetreden.

Gewelddadig
De protesten verliepen de afgelopen weken gewelddadig. Sommige demonstranten gooien met molotovcocktails en stenen en steken autobanden in de brand. Er waren voor maandag al meer dan veertig doden gevallen aan de kant van de Palestijnen sinds de aanvang van de protesten. Of er slachtoffers aan de kant van Israël zijn gevallen, is niet bekend.

www.nu.nl