De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door kevintjus, 17/04/2003 | 11:47 uur

KapiteinRob

#1497
De discussie gaat, aangezien de 100 pagina's zijn bereikt, hier verder.

Rob
Forumbeheerder

Dr_pepper

Citaat van: Akoena op 15/10/2008 | 19:35 uur
je mag maximaal -6/+6 hebben voor PAINF _en_ LMB (uiteraard moet je met lenzen/bril 100 procent zien)

niet correct, LMB is de eis max -2,5 of + 2.5

Diesel

Citaat van: Akoena op 17/10/2008 | 15:11 uur
nou staat er op mijn uitnodiging vanalles over wat je moet meenemen maar niet dat je rontgenfoto's en een saneringskaart moet meenemen?

Hoef je inderdaad niet mee te nemen. Het tandarts gedeelte stelt sowieso niet veel voor. Na 1 minuut was ik alweer klaar bij de tandarts. Enigste wat ze vroegen 'Wanneer ben je het laatst naar de tandarts geweest, en wat hebben ze daar gedaan?'
Daarna keken ze ff met het spiegeltje rond, en was het al snel 'is in orde'.  ;)

Akoena

#1494
Vraagje over het 'tandarts gedeelte' van de medische keuring. Ben vandaag goedgekeurd voor de KMS door t AAC en moet volgende week weer naar Amsterdam, nou staat er op mijn uitnodiging vanalles over wat je moet meenemen maar niet dat je rontgenfoto's en een saneringskaart moet meenemen? Iemand die weet of dit aangepast is ?

janjanssen

#1493
hoeveel procent word er dan zo afgekeurd??

5 november moet ik naar de keuring  ;):P
5 november keuring... Cluster 4
8 december               Amo @ Assen

BadMuts

Citaat van: maarten23j op 16/10/2008 | 18:42 uur
BADMUTS:  Persoonlijk vind ik niet dat de keuringens-eisen omlaag moeten. Ik vraag me eigenlijk ook af of ze wel omlaag gegaan zijn. Ja ok, voor infanterist heb je nu cluster 3 nodig. Conditioneel, en kracht, kan je die mensen toch wel doortrainen naar een cluster 4 tijdens de AMO en VTO.
Ik heb gister genoeg mensen wel zien afhaken, ook nadat ze de sporttest op cluster 4 gehaald

Dat heb ik inderdaad gezegd, maar dat was voor mijn keuring. Als ik zag hoeveel mensen er afgekeurd werden op de dag dat ik er ook was.....dat was echt veel.
Denk dus ook niet dat de eisen omlaag zijn gegaan. Kwaliteit dus boven kwantiteit.

maarten23j

BADMUTS:  Persoonlijk vind ik niet dat de keuringens-eisen omlaag moeten. Ik vraag me eigenlijk ook af of ze wel omlaag gegaan zijn. Ja ok, voor infanterist heb je nu cluster 3 nodig. Conditioneel, en kracht, kan je die mensen toch wel doortrainen naar een cluster 4 tijdens de AMO en VTO.
Ik heb gister genoeg mensen wel zien afhaken, ook nadat ze de sporttest op cluster 4 gehaald hebben.                                             MAARTEN: Vraagje wat houd nu tegenwoordig cluster 4 in dat je dus, ook commando ,alles mag en kan (proberen) doen toch? ,bijvoorbeeld bij infanterie nu mag dus de huidige infanterist ook 55 kg wegen dat geld voor cluster 3 dat gewicht dacht ik ,dat is dan wel echt minder ,kijk iemand van 65 kg en goede conditie enz.grenst aan minimum eisen voor bijv commando's ,maar gaat nu iemand van 55kg het minimum zijn voor pantserinfanterist ? kijk ik ben goed voor cluster4 gekeurd maar begin nu een beetje te twijfelen wat dat voor mij inhoud ,ben ik wel echt cluster 4 of hebben ze gezegt van we zien een paar dingen door de vingers en laat hem maar door voor cluster4 (oogpunt op personbeelstekort) ,moeten we gaan denken aan cluster 3 en 4 met daartussen nu cluster 3,5 ofzoiets hoop het niet ben blij met mn cluster 4 anders  :)

paul1011

Citaat van: bartha89 op 16/10/2008 | 11:59 uur
is er misschien iemand een eenduidig verslag heeft geschreven over de keuring? Je ziet dat wel vaker op fora. Ik wil namelijk graag de offocierenopleding bij de landmacht gaan volgen, maar kan hier niet al te veel informatie over vinden.

?

Daar is hier al veelvuldig over gesproken. 100derden pagina's vol over gekalkt. Er zijn zelfs leden die complete blogs daarover bij houden. Mag ik van jou verwachten dat je eerst eens de moeite neemt om rond te kijken voordat je zoiets vraagt?
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

bartha89

is er misschien iemand een eenduidig verslag heeft geschreven over de keuring? Je ziet dat wel vaker op fora. Ik wil namelijk graag de offocierenopleding bij de landmacht gaan volgen, maar kan hier niet al te veel informatie over vinden.

?

Akoena

je mag maximaal -6/+6 hebben voor PAINF _en_ LMB (uiteraard moet je met lenzen/bril 100 procent zien)

Roeland

Citaat van: janjanssen op 15/10/2008 | 16:15 uur
hallo,

heb gesolliciteerd voor PAINF
maar heb een bril -2/-3 zoiets.. reden voor afkeuring?


-2 was, als ik mij niet vergis, de maximale eis voor infanterie.
- Catch you on the flip side -

janjanssen

hallo,

heb gesolliciteerd voor PAINF
maar heb een bril -2/-3 zoiets.. reden voor afkeuring?
5 november keuring... Cluster 4
8 december               Amo @ Assen

jes850

Bij mijn keuring bleek dat ik een blaasonsteling had dus toen heb ik medicijn van mijn doker gehad en ben nu van me blaasonsteking af en defensie heeft de gegeven van mijn doker gehad dat ik geen blaasonsteking meer heb. Dus nu moet ik wacht tot de landmachte contact met mijn opneemte.

Mijn vraag is duurt het lang voor dat de landmacht contact met je opneemte??

groetje

Jes850

Enforcer

Ik denk dat je het beste aan het IKS kunt vragen of er verschillende eisen zijn. Jouw vraag is zo specifiek dat je wel erg veel toeval moet hebben om hier een goed antwoord te krijgen.

jongboys

Hallo,

Ik zoek iemand die mij kan helpen met deze vragen.
Ik heb mij 2 keer laten keuren voor de landmacht beide keer afgekeurd voor mijn gehoor.
Nu hoop ik dat of bij de marine of Nationaal reserve de gehoortest lager ligt dan bij de landmacht.
Kan iemand mij de officiele gehoortest eisen geven voor de beide krijgsmachtsdelen.
Ik heb namelijk een kopie van mijn gehoortest bij de keuring dus dan kan ik deze 2 vergelijken met elkaar.

Al vast bedankt!

gr Mathijs