De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door kevintjus, 17/04/2003 | 11:47 uur

Thijsz

Citaat van: Cobra4 op 13/03/2006 | 23:56 uur
Waar had je bij de KLu op geopteerd. En waar heb je bij de KL op geopteerd?

Bij de KLU als Luchtverkeersleiding en bij de KL als Officier Luchtdoelartillerie

Allebei met vliegende dingen ::)
PO1: Goedgekeurd
VFB: Cluster 2 = Goed
AAC: Aangenomen
GO: 13 juni

Cobra4

Waar had je bij de KLu op geopteerd. En waar heb je bij de KL op geopteerd?
Peloton 3 602 Sqn

Thijsz

Wat ik nu heb meegemaakt verslaat echt bijna alles.

Ik was vandaag voor voorlichting en sollicitatie bij de banenwinkel in breda. Allemaal leuk en aardig, zat ik bij dat sollicitatie gesprek. Vroegen ze of ik al eerder was gekeurd. Dat ben ik wel, in februari 2006 bij de KLU, helaas afgekeurd. Echter toen in soesterberg is mij met nadruk meegedeeld dat ik gewoon kon solliciteren bij andere krijgsmacht onderdelen.
Maar in het RIOS systeem daar in die banen winkel stond dat ik voor 12 maanden op PO1 ben afgekeurd. Niet dus, maarja weten zij veel.
Sollicitatie dus ingehouden, vriendelijk maar snel naar buiten gewerkt. Ik voor de zekerheid toch maar de man bellen die me heeft afgekeurd bij de KLU. Die zei dat ik meteen moest omkeren en hem aan de sergeant geven die mijn sollicitatie afhandelde.
Al met al is het wel goed gekomen, maar wat schrok ik toen ze zeiden dat ik 12 maanden niet kan solliciteren.
Foutje in het systeem
PO1: Goedgekeurd
VFB: Cluster 2 = Goed
AAC: Aangenomen
GO: 13 juni

Defensieforum

Citaat van: Kaaskop op 03/03/2006 | 13:10 uur
Zijn er speciale "etiquettes" of iets dergelijks bij het Orienteringsgessprek en/of de keuring? Word bijvoorbeeld verwacht dat je salueert, met u en meneer spreekt, of gewoon normaal doet? ;)

Een goede voorbereiding is het halve werk, dus het zou fijn zijn om van te voren al een beetje te weten hoe het in zijn werk gaat.

Ik wil soliciteren voor de KMA als Pantserinfanterie-officier (het liefst, als dat niet kan zou een andere functie ook geen probleem zijn). Voor de zomerlichting zal ik wel al te laat zijn (in verband met keuring), dus dan word het de januari/december lichting. Komt opzich niet slecht uit, heb ik na mijn eindexamen (als ik het haal) nog wat meer tijd om te trainen.

Alvast bedankt!

Groeten kun je gewoon met je hand doen (hand schudden bedoel ik hiermee). Zeker met U en meneer spreken. Niet met dure woorden spreken als je de betekenis eigenlijk niet weet. Is ook niet echt heel belangrijk, als je maar gewoon goed ABN spreekt en de zinnen gramaticaal kloppen. Voor de rest gewoon lekker je zelf zijn en dan is het echt geen probleem.

Oja, het helpt ook wel als je netjes gekleed gaat. Dus niet in de spijkerbroek met t-shirt waarmee je die zaterdagavond in de discotheek hebt gestaan.

Veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Mvgr

Nick

Kaaskop

Zijn er speciale "etiquettes" of iets dergelijks bij het Orienteringsgessprek en/of de keuring? Word bijvoorbeeld verwacht dat je salueert, met u en meneer spreekt, of gewoon normaal doet? ;)

Een goede voorbereiding is het halve werk, dus het zou fijn zijn om van te voren al een beetje te weten hoe het in zijn werk gaat.

Ik wil soliciteren voor de KMA als Pantserinfanterie-officier (het liefst, als dat niet kan zou een andere functie ook geen probleem zijn). Voor de zomerlichting zal ik wel al te laat zijn (in verband met keuring), dus dan word het de januari/december lichting. Komt opzich niet slecht uit, heb ik na mijn eindexamen (als ik het haal) nog wat meer tijd om te trainen.

Alvast bedankt!

remontjuh1

Citaat van: BvVelzen op 20/02/2006 | 13:26 uur
aleen urine dacht ik.

Ok, dat dacht ik namelijk ook, maar ik hoorde sommige zeggen dat je ook bloed moet afstaan en andere die weer zeggen dat dat niet hoeft.

BvVelzen


remontjuh

Bij de keuring,

Moet je daar ook bloed afstaan?

Groetjes,

Remon

Pixxa

Citaat van: GenieJ op 15/01/2006 | 12:43 uur
Dag iedereen,


Nadat ik op het forum had gezegd dat het solliciteren iets veranderd was, kreeg ik een bericht van de banenweinkel. Ze zeiden mij dat de nieuwe vorm voorlopig nog niet in gaat. Mijn fout dus...voorlpoig veranderd er nog nix.

Groeten GenieJ

nu onderhand geloof ik wel, iig voor de onderofficieren hebben ze het schema iets aangepast voor de voorlichting meen ik begrepen te hebben.

GenieJ

Dag iedereen,


Nadat ik op het forum had gezegd dat het solliciteren iets veranderd was, kreeg ik een bericht van de banenweinkel. Ze zeiden mij dat de nieuwe vorm voorlopig nog niet in gaat. Mijn fout dus...voorlpoig veranderd er nog nix.

Groeten GenieJ

Defensieforum

Hier kun je al je vragen kwijt over de selectie procedure.

Heel veel sterkte alvast vanaf mijn kant!

Mvgr

Nick
Moderator

kevintjus

wat betekenen al die clusters? ik had keuring gedaan voor luchtmobiel en hoorde allemaal van clusters... kan iemand me vertellen wat dat zijn en welke je moet hebben voor luchtmobiel etc?