De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door kevintjus, 17/04/2003 | 11:47 uur


rcms

Inderdaad, zonder bril is mijn zicht nog aardig goed. Het baarde me echter wat zorgen omdat enkele gevechtsfuncties bij defensie wel degelijk mensen weigeren met minimale afwijking. KCT = geen brildracht, Officier der Mariniers = max -1.25    Gelukkig biedt de landmacht nog voldoende mogelijkheden voor mensen met een afwijking :).

BadMuts

Citaat van: bennovan op 01/10/2008 | 17:10 uur
Met -1,5 kun je volgens mij zonder bril ook nog heel wat zien?

ik heb -1 en loop in het dagelijks leven zonder bril. Kan eigenlijk alles wel goed zien, behalve kleine letters op verre afstand.
denk haast dat dit met -1,5 zo'n beetje hetzelfde is.

kleine toevoeging, de kijker op een c7a1 werkt ook als "bril" om het maar zo te zeggen.....ik zag door dat ding haarscherp op grote afstand, dus een bril niet echt nodig :)

bennovan

Citaat van: rcms op 01/10/2008 | 16:09 uur
Nog een ander vraagje betreffende brildracht... bij de functie 'Officier Infanterie' staat aangegeven: "Er zijn speciale eisen ten aanzien van brildracht."

Kan iemand wat meer duidelijkheid hier over geven? Mag je niet onder een bepaalde waarde komen met je oogafwijking? Ik heb namelijk -1.50 dat met sterkte te corrigeren is tot 100%. Ik hoorde ook van mijn huidige opticien dat niet zozeer naar de afwijking zelf wordt gekeken, maar naar wat je allemaal wel kunt zien als je geen bril op hebt.

Ik denk niet dat jij veel te vrezen hebt. Het lijkt me op zich inderdaad logisch dat ze vooral kijken naar wat je kunt zien zónder bril, omdat als je tijdens het gevecht je bril kwijt raakt, je nog wel functioneel moet kunnen blijven optreden.
Met -1,5 kun je volgens mij zonder bril ook nog heel wat zien?

Akoena

enige wat ik weet betreffende infanterie is dat je niet boven -6 / + 6 mag zitten. Ik heb zelf al een aantal keer contact gehad met IKS ed. betreffende stertke van de ogen en verder is me niets anders verteld. Geld voor LMB en PAINF.

rcms

Nog een ander vraagje betreffende brildracht... bij de functie 'Officier Infanterie' staat aangegeven: "Er zijn speciale eisen ten aanzien van brildracht."

Kan iemand wat meer duidelijkheid hier over geven? Mag je niet onder een bepaalde waarde komen met je oogafwijking? Ik heb namelijk -1.50 dat met sterkte te corrigeren is tot 100%. Ik hoorde ook van mijn huidige opticien dat niet zozeer naar de afwijking zelf wordt gekeken, maar naar wat je allemaal wel kunt zien als je geen bril op hebt.

JK

Citaat van: LOVExIT op 28/09/2008 | 21:05 uur
Weet niet of ik hier goed zit maarja!

Ben op 12/09/08 mijn laatste keuring gehad en mijn startdatum van de KMS gekregen.

Ben in de tussentijd dat ik in de hele selectie procedure zat wel verhuisd en heb mijn nieuwe gegevens 2 x doorgegeven.
Maar ik heb tot heden nog geen bevestiging,Opkomst papieren of wat dan ook ontvangen terwijl er sommige van lichting 11/'08 wel vwat ontvangen hebben.

Nu de vraag,Hoe kan ik erachter komen hoe ofwat?
al met Banenwinkel contact opgenomen maar die weten van niks!

beste met IKS bellen?

krijg defensiekrant wel al op nieuwe adres dus denk dat adres wijziging wel goed is gegaan maar toch!

iemand?

Als je de Defensiekrant op het nieuwe adres krijgt dan is het goed want daar wordt het adressenbestand van je dossier in Amsterdam voor gebruikt.
Voor wat betreft je opkomst kun je het beste bellen met de Sectie aanstelling (SCOA) Nummer heb ik je gestuurd via PB. Daar kun je ook even voor de zekerheid vragen over je adres als je nog twijfelt.

Lex

M.i. moet je altijd pro-actief zijn. Bel met het IKS, dan blijf je up-to-date.

sgt Rob

Heb je er wel es over gedacht om op je oude adres te informeren??? Improvisatie is de kracht van de Soldaat

Akoena

wat ik gehoord heb duurt het vrij lang voordat je die bevestiging van opkomstdatum krijgt, heb er al meerdere posts over gezien. Sommige zeiden zelfs tot een week of 2 weken van tevoren. Als je de defensiekrant op t juiste adres krijgt zal het wel door zijn gegeven. Ik weet niet zeker of je beste naar IKS kan bellen maar proberen kan nooit kwaad neem ik aan, ook misschien slim om als het mogelijk is contact te houden met mensen die nu op je vorige adres wonen en kijken of die toevallig toch wat binnen krijgen. Succes.

LOVExIT

Weet niet of ik hier goed zit maarja!

Ben op 12/09/08 mijn laatste keuring gehad en mijn startdatum van de KMS gekregen.

Ben in de tussentijd dat ik in de hele selectie procedure zat wel verhuisd en heb mijn nieuwe gegevens 2 x doorgegeven.
Maar ik heb tot heden nog geen bevestiging,Opkomst papieren of wat dan ook ontvangen terwijl er sommige van lichting 11/'08 wel vwat ontvangen hebben.

Nu de vraag,Hoe kan ik erachter komen hoe ofwat?
al met Banenwinkel contact opgenomen maar die weten van niks!

beste met IKS bellen?

krijg defensiekrant wel al op nieuwe adres dus denk dat adres wijziging wel goed is gegaan maar toch!

iemand?

BadMuts

Citaat van: Leopard2a6 op 25/09/2008 | 19:25 uur
hallo allemaal

ik heb nog wat vragen

Ik doe mei 09 examen, wat is verstandig om nu te doen. Ik wil heel graag bij de cavalerie.
Ik ben van plan om op 8 okt naar de kennismakingsdag van de KMS te gaan. Nog andere tips??
Qua conditie enzo ben ik hard bezig, 2x per week hardlopen, op school 6 uren BSM en krachttraining op het werk en op de sportschool, zijn er manieren waarop ik kan testen of ik goed bezig ben? Een soort van voorkeuring ofzo?

Ik hoor graag jullie tips
mvgr, Johan

Misschien staat dit in een ander topic, wijs me daar dan op

tot 8 oktober dan maar ;)

bennovan

Citaat van: Leopard2a6 op 25/09/2008 | 19:25 uur
hallo allemaal

ik heb nog wat vragen

Ik doe mei 09 examen, wat is verstandig om nu te doen. Ik wil heel graag bij de cavalerie.
Ik ben van plan om op 8 okt naar de kennismakingsdag van de KMS te gaan. Nog andere tips??
Qua conditie enzo ben ik hard bezig, 2x per week hardlopen, op school 6 uren BSM en krachttraining op het werk en op de sportschool, zijn er manieren waarop ik kan testen of ik goed bezig ben? Een soort van voorkeuring ofzo?

Ik hoor graag jullie tips
mvgr, Johan

Misschien staat dit in een ander topic, wijs me daar dan op

Je zit in dit topic in ieder geval goed.

Ik denk dat je qua conditie en kracht wel goed bezig bent. Alles gewoon lekker zo veel mogelijk trainen.
Die kennismakingsdag is een goed idee, ga evt. naast die kennismakingsdag van de KMS nog naar de kennismakingsdag van jou toekomstige eenheid, zo te zien is dat de cavalerie. Dat zijn dan 13 en 43 Mechbrig.
Voor de rest weet ik zo gauw geen tips. Vergeet op de keuring vooral je legitimatiebewijs en de toegestuurde formulieren niet.

Leopard2a6

hallo allemaal

ik heb nog wat vragen

Ik doe mei 09 examen, wat is verstandig om nu te doen. Ik wil heel graag bij de cavalerie.
Ik ben van plan om op 8 okt naar de kennismakingsdag van de KMS te gaan. Nog andere tips??
Qua conditie enzo ben ik hard bezig, 2x per week hardlopen, op school 6 uren BSM en krachttraining op het werk en op de sportschool, zijn er manieren waarop ik kan testen of ik goed bezig ben? Een soort van voorkeuring ofzo?

Ik hoor graag jullie tips
mvgr, Johan

Misschien staat dit in een ander topic, wijs me daar dan op
Bullets don't kill. People do.

Wegens blessure nu VTO INF tot 15 December 2012.

bennovan

Citaat van: Yan op 25/09/2008 | 18:38 uur
betreffende het vroeg solliciteren, ik heb 28 oktober po & vfb voor off infanterie aug, 2009.
Dus dat maakt niet zoveel uit dat je het zo vroeg doet

Greetz Yan
Dat maakt zeker niks uit, het is juist slim dat je het zo vroeg doet, want zo maak je meer kans dat je als één van de eerste bent en dus ook boven aan de lijst komt te staan.
Je keuring is één jaar geldig, en ik neem aan dat je voor 28 oktober 2009 als het goed is al met je opleiding bezig bent. Dat is dus verder geen probleem.