Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

LeRaphael

Heeft iemand iets waarvan je zegt: "als je dit volhoudt 3 jaar lang haal je het grotendeels". Gewoon een goede conditieschema 2/3 dagen per week.

SMI de Boer

#442
Citaat van: onderofficier op 06/07/2013 | 15:13 uur
De kistjes die aangeraden worden lopen heel anders dan de Meindls M1 en M2.


Ja, ik pluk ook maar wat van internet... Dit is weer DF op zjn smalst, je wordt weer getackeld op een komma en het is niet in P-V vorm opgesteld...

't zal wel weer effe duren voor ik terug ben, heb ineens weer een heleboel betere dingen te doen
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

LeRaphael

Citaat van: BadMuts op 05/07/2013 | 23:06 uur
Je moet leren onverhard te lopen/rennen. Is een hele andere belasting dan verhard.
Ook al heb je nog zo'n goede conditie op verhard, ga je eenmaal onverhard dan is het gelijk anders.

Ga eerst eens op hardloop schoenen onverhard trainen. Dan kan je daarna altijd van die gewichtjes doen, zoals hieronder beschreven.

Wil je dan, na goed trainen, nog een stap verder dan ga je op kisten zoals SMI de Boer aangeeft. Dat is wéér een hele andere belasting.
En als je dat niet vind staan met een korte broek....dan ga je toch naar een dumpshop, koop je zelf een oude overall en het is net "echt" als je in het bos loopt ;) :D
Ziet er wel vet uit met overall.  :silent: :angel: eerst even met onverhard conditie lopen. Dank u allen!

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 06/07/2013 | 11:22 uur
If een Desert broek, of van mijn part DPM... Je hoeft nergens meer aan te wennen als je instroomt

De kistjes die aangeraden worden lopen heel anders dan de Meindls M1 en M2.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

If een Desert broek, of van mijn part DPM... Je hoeft nergens meer aan te wennen als je instroomt
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

BadMuts

Citaat van: LeRaphael op 05/07/2013 | 12:52 uur
Versterkt het je conditie echt?

Je moet leren onverhard te lopen/rennen. Is een hele andere belasting dan verhard.
Ook al heb je nog zo'n goede conditie op verhard, ga je eenmaal onverhard dan is het gelijk anders.

Ga eerst eens op hardloop schoenen onverhard trainen. Dan kan je daarna altijd van die gewichtjes doen, zoals hieronder beschreven.

Wil je dan, na goed trainen, nog een stap verder dan ga je op kisten zoals SMI de Boer aangeeft. Dat is wéér een hele andere belasting.
En als je dat niet vind staan met een korte broek....dan ga je toch naar een dumpshop, koop je zelf een oude overall en het is net "echt" als je in het bos loopt ;) :D

LeRaphael

Citaat van: Thomasen op 05/07/2013 | 12:21 uur
Zijn algemeen en breed verkrijgbaar. Kan bij de Perry, de sport2000 en dergelijke.
Zal ook bij jou in de buurt wel wat zitten, en anders via internet:

https://www.google.nl/search?q=enkel+gewichten+kopen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Versterkt het je conditie echt?

LeRaphael

Citaat van: Thomasen op 05/07/2013 | 12:21 uur
Zijn algemeen en breed verkrijgbaar. Kan bij de Perry, de sport2000 en dergelijke.
Zal ook bij jou in de buurt wel wat zitten, en anders via internet:

https://www.google.nl/search?q=enkel+gewichten+kopen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Dankuwel!  ;D

dudge

Citaat van: LeRaphael op 05/07/2013 | 12:15 uur
Heb je linkje? Ik ga ze dan gewoon aanschaffen.

Zijn algemeen en breed verkrijgbaar. Kan bij de Perry, de sport2000 en dergelijke.
Zal ook bij jou in de buurt wel wat zitten, en anders via internet:

https://www.google.nl/search?q=enkel+gewichten+kopen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

LeRaphael

Citaat van: Thomasen op 05/07/2013 | 12:06 uur
Dingen wegen een stuk meer, en dat merk je. Maar, je hebt ook speciale gewichtsbandjes, kun je gewoon op je hardloopschoenen lopen, met bijbehorende demping, terwijl het voelt alsof je kisten van een kg aan je voeten hebt. Als je geen zand/paarden/duinen/bospaden in de buurt hebt, zou dat een optie zijn.
Heb je linkje? Ik ga ze dan gewoon aanschaffen.

dudge

Citaat van: LeRaphael op 05/07/2013 | 11:58 uur
Ja loop ik daar met me korte broekje met die kisten eronder haha, vind het niet erg, maar of het wel zo lekker is?

Dingen wegen een stuk meer, en dat merk je. Maar, je hebt ook speciale gewichtsbandjes, kun je gewoon op je hardloopschoenen lopen, met bijbehorende demping, terwijl het voelt alsof je kisten van een kg aan je voeten hebt. Als je geen zand/paarden/duinen/bospaden in de buurt hebt, zou dat een optie zijn.

LeRaphael

Citaat van: SMI de Boer op 05/07/2013 | 05:57 uur
Hardloopschoenen????



Ja loop ik daar met me korte broekje met die kisten eronder haha, vind het niet erg, maar of het wel zo lekker is?

SMI de Boer

Hardloopschoenen????


PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

LeRaphael

Citaat van: SMI de Boer op 04/07/2013 | 20:30 uur
Het is echt een rothoek, ja. langs het water heb je wel strandjes.
Klopt, ik ga er proberen het maximale uit te halen. Ik kende het Krimpenerhout niet, omdat ik dacht dat het Krimpense bos heten hahaha zoals op een bordje weergeven staat! Ik heb wat looproutes weten te vinden, niet al te groot, maar ik haal het maximale er maar uit! Eerst even goede hardloopschoenen aanschaffen nog! Want deze zijn te klein (aan het worden).

SMI de Boer

Het is echt een rothoek, ja. langs het water heb je wel strandjes.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend