Opbouw conditie

Gestart door bartez013, 21/03/2008 | 14:46 uur

sgt Rob

En je zal niet de enige zijn die staat te janken...  :-\

Huzaar1

Citaat van: bartez013 op 21/03/2008 | 16:47 uur


Ik weet dat de landmacht er niet uitziet als een sportschool met loopbanden etc en dat je meer buiten bezig bent dan binnen en dat je dan best wel een harde klap in je gezicht kunt verwachten als ik alleen maar in de sportschool bezig ben. Dus mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar dat buiten schema in combinatie met de sportschool. Ik wil voelen dat ik leef en de wind in me gezicht voelen zodat ik straks niet loop te huilen als het een keer regent en dat ik het rennen alleen binnen gewend ben. Ik wil niet achterblijven en vooraan bij de snelste lopen.

wat maakt dat nou uit.

Het gaat er niet om hoe het er daar uitziet en in de sportschool.
gaat om jou fysieke toestand
en of de dingen bij de landmacht ( intresses e.d ) jou liggen.. dat is de combinatie

het gaat tenslotte om de keuring, en daarna de voorbereiding op de  opleiding die je gaat doen in het leger.

Tijdens deze opleiding wordt er genoeg aan je gespijkerd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

KapiteinRob

#6
Ik heb bovenstaande postings uit het topic over de selectieprocedure gehaald. Een apart topic lijkt me minder verwarrend. Bovendien heeft het m.i. (te) weinig met de selectieprocedure te maken.

Rob
Forumbeheerder

bartez013

#5
Ik denk dat de combinatie van de sportschool en dat schema een stuk beter zullen zijn voor me conditie, ik ben in het verleden ook een fulltime sporter geweest. Van me 8 jaar tot me 14 jaar streetskating (vooral het stuntwerk) heb zelfs aan het nederlands kampioenschap meegedaan omdat ik er hard aan gewerkt had. Daarna van me 15 tot me 19 jaar basketbal waarbij ik samen met me team vele male eerste ben geworden daarna vooral veel bungee jumping en hierna heb ik niets meer gedaan tot ik dit jaar 6 maandjes muay thai had gedaan. Dus mijn sport movitatie zit er zeker wel in. Maar dit schema ziet er gewoon aantrekkelijk uit.

Ik weet dat de landmacht er niet uitziet als een sportschool met loopbanden etc en dat je meer buiten bezig bent dan binnen en dat je dan best wel een harde klap in je gezicht kunt verwachten als ik alleen maar in de sportschool bezig ben. Dus mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar dat buiten schema in combinatie met de sportschool. Ik wil voelen dat ik leef en de wind in me gezicht voelen zodat ik straks niet loop te huilen als het een keer regent en dat ik het rennen alleen binnen gewend ben. Ik wil niet achterblijven en vooraan bij de snelste lopen.

Huzaar1

ga anders naar een sportschool..
schrijf je daar in en vraag een instructeur je te helpen, vaak hebben ze eerder jongens gehad die bij de landmacht/luchtmacht/marine willen en klaar hebben gestoomt voor de start.

zo heb ik het gedaan..

in 4 maanden mijn conditie erg goed op kunnen werken.. maar ik was in het verleden wel een sporter, maar toch 4 jaar niets gedaan. ( studie, veel werken , te moe zijn om in het weekend nog iets te doen ) .


"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

bartez013

#3
Ohh dat ziet er idd heel erg lekker uit maar vooral pijnlijk dit lijkt me wel wat om mee op te starten. Ik wil dit 3 maanden volhouden tot  ik naar de soliciatie mag en dan nog 2 weken voor de keuring begint. Ik begin met 2km en verhoog het binnen 4 a 5 weken naar de 5km. Het leuke is dat me moeder ongeveer 5 a 6 km van me vandaan woont en daar een lekker ligbad op me licht te wachten als ik vooraf eventjes bel dat ik eraan kom.

Aangezien ik thuis geen ligbad heb is dit ideaal en perfect om eventjes bij te komen na zon afstand. Dit is mijn doel aangezien ik nu in me eentje moet gaan trainen en daarom mezelf moet blijven motiveren om door te gaan ik weet dat het bij de landmacht vooral teamwork is en dan wordt het een stuk makkelijker omdat je dan niet alleen bent. Ik ga voor dat trainingschema dankjewel dat ziet er een stuk beter uit dan de simpele brochure van de de landmacht in pdf formaat met dat schema kun je conditie opbouwen maar verlies je het ook weer o zo snel. Dit schema is meer een schema dat voor mij is weggelegt vooral de afstanden en de pijn en de trots die ik zal hebben als ik het schema klaar heb en klaar sta voor de keuring zodat ik vol zelfvertrouwen op de hometrainer stap.

Ik ga voor dat schema en ik loop net zo lang tot ik eindelijk eens me ligbad zie en dat 3x per week.

En nee ik loop nu niet te hard van stapel. Dit is wat ik wil dit is mijn doel en heb er alles voor over om bij de volgende psychologische keuring die man tevreden kan stellen met mijn prestaties inclusief een fulltime baan met wat ik ervoor over heb om eindelijk eens in die 5 jaar als een simpele schrale zak te verklungelen in de productie aan een lopende band een baan te hebben waar ik zelf voor gekozen heb. Ik wil dat zijn mond open valt als ik daar mijn schema's voor zijn neus schuif.

Bedankt voor dit schema.

Groetjes Bart

p.s. ik ken de intensiteiten niet echt ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen. Heb ik het goed als ik de intensiteiten formuleer met: lichtademen, middelmatig ademen en zwaar ademen?

Bossie


bartez013

Beste members ik heb een vraag,

Ik ben 4 a 5 jaar geleden op keuring geweest en daar was ik afgekeurt op me conditie, flink balen en heb daarna een lange tijd gehad om te kijken wie ik nou was en wat ik nou met me leven ging doen. Dit was de leeftijd. Daarna ben ik 2 jaar geleden weer op keuring gegaan en ben toen psychologisch afgekeurt, ze zeiden dat ik moest stoppen met blowen en dit heb ik toen ook gelijk gedaan en ik geef ze 100% gelijk met de afkeuring vanwege me blowen in die tijd.

Nu wil ik graag op herkeuring voor de 3e keer omdat de landmacht toch een droom voor me is en dat ik dit echt wil doen en er gewoon zo hard van baal dat ik de laatste keer ben afgekeurt door me eigen domme schuld en ik wil gewoon doorkomen en aantonen dat ik er zo hard aan gewerkt heb om toch bij de landmacht te komen.

Mijn grootste probleem op dit moment is me conditie, ik heb dit jaar ongeveer 6 maanden aan muay thai gedaan en ben er weg gegaan omdat me trainer ons dingen begon te leren dat je in een bar kon gebruiken en dat vond ik zo onzinnig dat je eigen trainer zulke dingen aan zijn leerlingen ging leren dat ik gezegt heb dat het niet mijn soort mensen zijn en dat ik stopte bij de club en me team ging verlaten.

Ik zoek een manier om binnen 3 a 4 maanden toch een redelijke conditie te krijgen, ik ben al begonnen met lopen en loop nu zon 1,5 km voor ik hijgend op de grond lig en dit is gewoon kut omdat ik weet dat je minimaal 2,6 km in 12 minuten moet kunnen lopen. Ik heb me voedingschema aangepast met veel koolhydraten en eiwitten voor me herstel. Ik zou graag cluster 4 willen halen en nu is mijn allergrootste vraag:

Is survival training een goede manier om een flinke conditie te krijgen in 3 a 4 maanden. Ik heb een bankdrukbank en dumbels thuis liggen dus kracht is geen probleem. Ik wil gewoon goed voor de boeg komen en op papier kunnen aantonen wat ik ervoor gedaan heb zodat ik door kom.

Ik hoop dat iemand me vraag kan beantwoorden.

Groetjes Bart