Het grote PGU topic..

Gestart door Ipkiss, 19/04/2008 | 19:38 uur

Diesel

Had nog wat van dat vochtregulerende spul bij KPU in bestelling staan, maar dat is tot nader order 'on hold' gezet.

A.J.

Citaat van: Laurens op 24/09/2012 | 17:13 uur

Het zou wat zijn  :dead:

Ik sta nergens meer van te kijken... :cute-smile:

Laurens

Citaat van: onderofficier op 24/09/2012 | 16:43 uur
Citaat van: A.J. op 24/09/2012 | 14:00 uur
en men met brandstof/ licht ontvlambare stoffen in de weer is.


Incl. aftanken?

Het zou wat zijn  :dead:

A.J.


onderofficier

Citaat van: A.J. op 24/09/2012 | 14:00 uur
en men met brandstof/ licht ontvlambare stoffen in de weer is.


Incl. aftanken?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Vandaag een schrijven gelezen mbt de nieuwe vochtregulerende shirts. Het materiaal voldoet niet aan de eisen vwb statische elektriciteit, derhalve is er een draagverbod als men met statisch gevoelige elektronische apparatuur werkt en men met brandstof/ licht ontvlambare stoffen in de weer is.

Het zal weer eens niet... :lol:

dudge

Citaat van: A.J. op 14/09/2012 | 10:53 uur
Er zitten er nieuwe pakken aan te komen en ik schat zo in dat dit prima bij de nieuwe pakken past. Dus wat dat betreft doen ze het goed dit keer.

Zou me niets verbazen inderdaad, gezien de tint.

Lijkt me wel mooi spul in ieder geval.

guest1400

vind dat nieuwe ondergoed geweldig, eindelijk eens spul waar over nagedacht is.

A.J.

Citaat van: DannyE op 14/09/2012 | 10:14 uur

ik snap je punt je hebt ook volkomen gelijk maar ik denk dat de meeste zoiets hebben van als er iets verstrekt word doe het dan meteen goed. En gaan ze vraagtekens zetten uiteindelijk zal toch nooit iets goed genoeg zijn want dat zit m in de mens.

Er zitten er nieuwe pakken aan te komen en ik schat zo in dat dit prima bij de nieuwe pakken past. Dus wat dat betreft doen ze het goed dit keer.

dudge

#404
Citaat van: A.J. op 14/09/2012 | 09:37 uur
Zo'n beetje deze kleur:
Thanks!

Citaat van: DannyE op 14/09/2012 | 10:14 uur
ik snap je punt je hebt ook volkomen gelijk maar ik denk dat de meeste zoiets hebben van als er iets verstrekt word doe het dan meteen goed. En gaan ze vraagtekens zetten uiteindelijk zal toch nooit iets goed genoeg zijn want dat zit m in de mens.

Nu is een foto altijd vertekenend, maar dit lijkt me geen slechte kleur. Zal het van de week eens in het wild proberen te spotten. lijkt zo inderdaad wel wat op het veldgrijs.

DannyE

Citaat van: A.J. op 14/09/2012 | 10:05 uur
Het interesseert mij ook geen fluit in wat voor pak ik moet lopen van de baas.

Maar wat ik nu weer zo opvallend en hypocriet vind is dat geklaag over de kleur. Zoals ik al zei toen die meuk nog niet verstrekt werd en iedereen dat spul zelf aanschafte (in wat voor kleur dan ook) moest je het niet in je hoofd halen om er iets van te zeggen, want functioneel, want de baas heeft geen goeie spullen, want zus en zo. Dat kun je ook prima teruglezen in diverse PSU topics hier. Echter nu verstrekt de baas iets en is het kut omdat de kleur niet in het straatje van de militair past. Hey, het ging toch om functionaliteit? Toen er in donkerbruin t/m bijna wit rondgelopen werd (die eigen aanschaf) ging het ook om de "functionaliteit".

ik snap je punt je hebt ook volkomen gelijk maar ik denk dat de meeste zoiets hebben van als er iets verstrekt word doe het dan meteen goed. En gaan ze vraagtekens zetten uiteindelijk zal toch nooit iets goed genoeg zijn want dat zit m in de mens.

A.J.

Het interesseert mij ook geen fluit in wat voor pak ik moet lopen van de baas.

Maar wat ik nu weer zo opvallend en hypocriet vind is dat geklaag over de kleur. Zoals ik al zei toen die meuk nog niet verstrekt werd en iedereen dat spul zelf aanschafte (in wat voor kleur dan ook) moest je het niet in je hoofd halen om er iets van te zeggen, want functioneel, want de baas heeft geen goeie spullen, want zus en zo. Dat kun je ook prima teruglezen in diverse PSU topics hier. Echter nu verstrekt de baas iets en is het kut omdat de kleur niet in het straatje van de militair past. Hey, het ging toch om functionaliteit? Toen er in donkerbruin t/m bijna wit rondgelopen werd (die eigen aanschaf) ging het ook om de "functionaliteit".

DannyE

Haha, ach ik vind alles prima wat ik van de baas verstrekt gekregen heb. Heb ooit een keer een ops-vest gekocht toen ik nog een bokken tuigje had, heb hem uiteindelijk nooit gebruikt, hangt hier nog in de kast. Misschien wat 'handige' spulletjes zoals dry-bags en een hoofdlampje. En ik heb een keer op advies van onze commandant thermo ondergoed gekocht, maar daar deed ik dan wel weer een camo shirt overheen zodat het niet direct opviel.

Ik zeik totaal niet op de spullen van de baas, ik zet alleen mijn vraagtekens bij de kleur - en inderdaad is de grijze kleur waarschijnlijk een aanzet voor het nieuwe Camo pak (al heb ik daar dan wél een mening over :P), dan kunnen we waarschijnlijk ook wel een nieuwe camo shirt verwachten.




A.J.

Citaat van: Thomasen op 14/09/2012 | 09:25 uur
afwijkende kleur t.o.v. camo pak is ook niet erg, maar je verwacht wel iets dat een beetje beschutting bied. Veldgrijs is in die zin goed genoeg, maar als het een 'licht grijs' is, ja, dan vraag ik me af waarom voor die kleur is gekozen. Want groen, bruin, tan zal allemaal niet duurder zijn.

Ook jij vindt het er niet uitzien...

Citaat
Maare, heeft er iemand een foto'tje bij wat ik mij bij deze grijs moet voorstellen?

Zo'n beetje deze kleur:


dudge

Citaat van: A.J. op 14/09/2012 | 09:16 uur
De shirts zijn ook gewoon in camo te krijgen. Ik schat zo in dat de grijzachtige kleur alvast de aanzet is voor het nieuwe pak.

En toen de vochtregulerende shirts nog niet verstrekt werden maar eigen aanschaf waren was er niemand die aan het piepen was de ze een afwijkende kleur hadden tov het camo-pak.

afwijkende kleur t.o.v. camo pak is ook niet erg, maar je verwacht wel iets dat een beetje beschutting bied. Veldgrijs is in die zin goed genoeg, maar als het een 'licht grijs' is, ja, dan vraag ik me af waarom voor die kleur is gekozen. Want groen, bruin, tan zal allemaal niet duurder zijn.

Maare, heeft er iemand een foto'tje bij wat ik mij bij deze grijs moet voorstellen?