Militaire ridder Marco Kroon verdachte op politiebureau

Gestart door KapiteinRob, 30/01/2010 | 03:20 uur

Hans87

Citaat van: Kapitein Rob op 27/04/2011 | 01:09 uur
Dus nu weten we nog niet of defensie Knoops (mede) heeft betaald. Ik mag hopen dat dit niet zo is, omdat Jan Soldaat (voor zover ik weet) ook geen dure topadvocaat in kan huren omdat defensie de portemonnaie trekt. Waarbij ik aanteken dat het ook zo kan zijn dat Kroon de dure advocaat zelf heeft betaald of dat fondsen hiervoor buiten defensie om beschikbaar zijn gekomen. Of dat Knoops het voor niets heeft gedaan......

Waarschijnlijk wel een beetje van beide maar het lijkt me duidelijk dat het leeuwendeel van de kosten betaald zijn door de betreffende "zakenlieden". Heeft defensie niet standaard iets van een rechtsbijstandverzekering voor de medewerkers?

KapiteinRob

Citaat van: SMI de Boer op 27/04/2011 | 06:08 uur
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het iig niet gebruikelijk is dat defensie voor sinterklaas speelt. maarja, de tijden zijn verandert

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het wel degelijk voorkomt dat defensie voor sinterklaas speelt. Maarja, wel selectief.....

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 27/04/2011 | 01:09 uur
Dus nu weten we nog niet of defensie Knoops (mede) heeft betaald. Ik mag hopen dat dit niet zo is, omdat Jan Soldaat (voor zover ik weet) ook geen dure topadvocaat in kan huren omdat defensie de portemonnaie trekt. Waarbij ik aanteken dat het ook zo kan zijn dat Kroon de dure advocaat zelf heeft betaald of dat fondsen hiervoor buiten defensie om beschikbaar zijn gekomen. Of dat Knoops het voor niets heeft gedaan......
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het iig niet gebruikelijk is dat defensie voor sinterklaas speelt. maarja, de tijden zijn verandert
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Dus nu weten we nog niet of defensie Knoops (mede) heeft betaald. Ik mag hopen dat dit niet zo is, omdat Jan Soldaat (voor zover ik weet) ook geen dure topadvocaat in kan huren omdat defensie de portemonnaie trekt. Waarbij ik aanteken dat het ook zo kan zijn dat Kroon de dure advocaat zelf heeft betaald of dat fondsen hiervoor buiten defensie om beschikbaar zijn gekomen. Of dat Knoops het voor niets heeft gedaan......

Mourning

Citaat van: Elzenga op 26/04/2011 | 23:55 uur
de zakenlieden hebben "mede" het onderzoek mogelijk gemaakt aldus Knoops. Mogelijk Defensie dus ook. En dit vond Knoops begreep ik dus wel een geval/voorbeeld van rechtsongelijkheid...en pleitte hij voor het instellen van fondsen om de wetgeving die er al bestaat ook handen en voeten te geven zodat de verdediging daar in andere zaken een beroep op kan doen om nieuwe dwalingen te voorkomen. Aan de andere kant benadrukte hij zover ik het zag wel heel nadrukkelijk, dat de uitkomst van de zaak waarschijnlijk hetzelfde was geweest...maar de aanwezigheid en woorden van de experts wel indruk hebben gemaakt. Verder bleek drugshandel de aanleiding voor het onderzoek en de zaak..en was drugsbezit en gebruik wat er uiteindelijk overbleef. Daarbij nog eens benadrukt dat het om minuscuul kleine hoeveelheden ging...nauwelijks zichtbaar door een microscoop en 1/6000ste van wat er op een gemiddeld dollar-biljet schijnt te zitten...

Ik vond het optreden van Marco Kroon direct en eerlijk....en hoop dat de man op basis van zijn kwaliteiten en prestaties verder kan binnen zijn grote passie...defensie.

Niets aan toe te voegen. Volledig mee eens!
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Elzenga

Citaat van: Lex op 26/04/2011 | 23:44 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 22/04/2011 | 23:27 uur
Is Knoops nu wel of niet door defensie betaald?
In het kort:
Hedenavond in het programma P&W is hem deze vraag gesteld. Knoops gaf als antwoord dat er een tweetal zakenlieden zijn geweest, die niet nader met naam genoemd willen worden, die de nodige pecunia op tafel hebben gelegd, om de benodigde experts naar de rechtzitting te halen. Verder gaf hij ook aan blij te zijn met Defensie.
de zakenlieden hebben "mede" het onderzoek mogelijk gemaakt aldus Knoops. Mogelijk Defensie dus ook. En dit vond Knoops begreep ik dus wel een geval/voorbeeld van rechtsongelijkheid...en pleitte hij voor het instellen van fondsen om de wetgeving die er al bestaat ook handen en voeten te geven zodat de verdediging daar in andere zaken een beroep op kan doen om nieuwe dwalingen te voorkomen. Aan de andere kant benadrukte hij zover ik het zag wel heel nadrukkelijk, dat de uitkomst van de zaak waarschijnlijk hetzelfde was geweest...maar de aanwezigheid en woorden van de experts wel indruk hebben gemaakt. Verder bleek drugshandel de aanleiding voor het onderzoek en de zaak..en was drugsbezit en gebruik wat er uiteindelijk overbleef. Daarbij nog eens benadrukt dat het om minuscuul kleine hoeveelheden ging...nauwelijks zichtbaar door een microscoop en 1/6000ste van wat er op een gemiddeld dollar-biljet schijnt te zitten...

Ik vond het optreden van Marco Kroon direct en eerlijk....en hoop dat de man op basis van zijn kwaliteiten en prestaties verder kan binnen zijn grote passie...defensie.

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 22/04/2011 | 23:27 uur
Is Knoops nu wel of niet door defensie betaald?
In het kort:
Hedenavond in het programma P&W is hem deze vraag gesteld. Knoops gaf als antwoord dat er een tweetal zakenlieden zijn geweest, die niet nader met naam genoemd willen worden, die de nodige pecunia op tafel hebben gelegd, om de benodigde experts naar de rechtzitting te halen. Verder gaf hij ook aan blij te zijn met Defensie.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Ook goed.... het wordt alleen een mosterd na de maaltijd verhaal, wat overigens natuurlijk niet geldt voor een mening over de affaire en de (eventiele) nasleep hiervan.  :angel:

SMI de Boer

Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2011 | 15:22 uur
Wat mij betreft kan het topic gewoon open blijven. Het staat een ieder vrij om een mening te hebben en posten over "de zaak Kroon". En of die mening bv. juridisch, met afgunst of adoratie gerelateerd is, is aan betrokkene.

Rob
Forumbeheerder

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

StormTrooper

Citaat van: jurrienvisser op 26/04/2011 | 22:36 uur
Kan er een slotje op dit (afgesloten) topic?
FF naar beneden scrollen en je kan lezen wat Kap. Rob hierop te zeggen heeft  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)


SMI de Boer

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Cigarz


irma

Citaat van: Cigarz op 25/04/2011 | 21:34 uur
Er is een wervingsposter met mij in omloop, dus het zou zomaar kunnen  8)

Maareh Irma...dankjewel dat je mijn laatste bericht van een argument voorziet  :-*

Graag gedaan. Krijg ik nu ook zo'n poster voor boven mn bed?  ;D
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Cigarz

Er is een wervingsposter met mij in omloop, dus het zou zomaar kunnen  8)

Maareh Irma...dankjewel dat je mijn laatste bericht van een argument voorziet  :-*