Gevaarlijke landen??

Gestart door demian, 03/08/2004 | 17:50 uur

KapiteinRob

Citaat van: Kaaskop op 09/11/2005 | 18:40 uur
Toch schijnt een behoorlijk deel van de Iraakse bevolking niet erg blij te zijn met de "democratie", of zijn die 2000 doden allemaal bedrijfsongelukjes?

Tegen de tijd dat die 2000 Amerikaanse doden op het conto van "de Iraakse bevolking" geschreven moet worden, ben je wel erg aan het generaliseren, vind je ook niet?

Citaat van: Kaaskop op 09/11/2005 | 18:40 uur
En ja, ik zet verschrikkelijk tussen haakjes. Iets valt niet eventjes als "goed" of "slecht" te omschrijven.

Het regime van Saddam valt wat mij betreft heel simpel alleen met SLECHT te omschrijven!

Citaat van: Kaaskop op 09/11/2005 | 18:40 uur
ik vind dat er veel te snel en te makkelijk van massamoord wordt uitgegaan bij het vinden van een massagraf (er wordt niet verder onderzocht maar meteen uitgegaan van het ergste)

Nee, je moet natuurlijk uitgaan van het feit dat het verkeersslachtoffers o.i.d. zijn.  >:(

Citaat van: Kaaskop op 09/11/2005 | 18:40 uur
moeten we ook niet doen alsof onze westerse beschaving zo perfect is en het allemaal soepel loopt in de democratie die we anderen op willen dringen.

Volgens mij willen de Irakezen zelf ook graag een democratie (behalve natuurlijk dat tuig dat die laffe aanslagen pleegt), dus met dat opdringen valt het m.i. wel mee.....

Kaaskop

Toch schijnt een behoorlijk deel van de Iraakse bevolking niet erg blij te zijn met de "democratie", of zijn die 2000 doden allemaal bedrijfsongelukjes?

Mijn punt was trouwens dat volledige "democratie" niet bestaat en niet kan bestaan, die illusie wekt men wel.

En ja, ik zet verschrikkelijk tussen haakjes. Iets valt niet eventjes als "goed" of "slecht" te omschrijven. Naast het feit dat ik vind dat er veel te snel en te makkelijk van massamoord wordt uitgegaan bij het vinden van een massagraf (er wordt niet verder onderzocht maar meteen uitgegaan van het ergste), moeten we ook niet doen alsof onze westerse beschaving zo perfect is en het allemaal soepel loopt in de democratie die we anderen op willen dringen.

KapiteinRob

Citaat van: Kaaskop op 09/11/2005 | 12:15 uur
Dit bedoel ik nou, op tv horen we dagelijks hoe "verschrikkelijk" het bewind allemaal was, maar kennelijk is het wel nodig de partij te verbieden omdat het anders de verkiezingen weer zou winnen.

Ik krijg een vieze smaak in mijn mond door het feit dat jij "verschrikkelijk" door het tussen haakjes te zetten bagetaliseert! Een partij die Saddam's schandalige bewind steunde moet je inderdaad verbieden en al helemaal niet mee laten doen aan democratische verkiezingen; het idee alleen al! Dat deze partij de verkiezingen zou hebben gewonnen, is m.i. een slag in de lucht. Of heb jij de Iraakse Maurice de Hond met cijfermateriaal zien komen uit peilingen? Dan lees ik dat graag!

KapiteinRob

Citaat van: Kaaskop op 09/11/2005 | 12:15 uur
Nou, vertel het eens, kennelijk was je erbij.

Nee, ik was er niet bij. Maar de Baath-partij (ik neem aan dat ook jij daar op doelde) was de club van Saddam en ik kan het absoluut niet triest vinden dat die blijkbaar niet aan de verkiezingen hebben mogen meedoen....

Kaaskop

Nou, vertel het eens, kennelijk was je erbij.

Dit bedoel ik nou, op tv horen we dagelijks hoe "verschrikkelijk" het bewind allemaal was, maar kennelijk is het wel nodig de partij te verbieden omdat het anders de verkiezingen weer zou winnen. Hier klopt iets niet, ofwel?

KapiteinRob

Citaat van: Kaaskop op 09/11/2005 | 00:06 uur
In Irak is het overigens nog wat triester. Men beweerd democratie in te voeren en schaft onmiddelijk de grootste partij af  ::)

Dat is echt een knaller! :2funny: Hoe is die "grootste partij" ook al weer tot stand gekomen en waar had men uit te "kiezen"?

KapiteinRob

Citaat van: Kaaskop op 08/11/2005 | 22:03 uur
ALLEEN die rare Wilders op immigratie en integratie.

Mwa, ik hoor toch ook ene Rita Verdonk over dit onderwerp in het nieuws, en vaker dan Geert Wilders. En waarom is Geert Wilders raar? Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar hij verkondigt standpunten die door een groot aantal landgenoten wordt gesteund; die zijn dan allemaal raar? En begin a.u.b. niet over z'n kleurspoelinkje.....

Kaaskop

Neen, pas als je in het kabinet zit.

De gevestigde orde zit dus stevig en partijen die daar iets van afwijken kunnen (als ze al niet verboden worden ala Vlaams Blok) een zetel op hun buik schrijven, of je moet een hele hoop centen hebben.

In Irak is het overigens nog wat triester. Men beweerd democratie in te voeren en schaft onmiddelijk de grootste partij af  ::)

Offenbach

Citaat van: Kaaskop op 08/11/2005 | 22:03 uur
Citaat van: Offenbach op 08/11/2005 | 21:59 uur
Liever zo dan andersom...

Sorrie, kan je dat toelichten? Het lijkt mij beter dat men van alle partijen eerlijk de programma's te horen krijgt dan dat men ALLEEN Groen-Links door krijgt op milieu beleid en ALLEEN die rare Wilders op immigratie en integratie.

Ik zeg ook niet dat de media altijd even opjectief is, maar dat heet nu eenmaal de Vrije Pers. Anders krijg je hier Russische taferelen, waarbij bepaalde media verboden wordt. En volgens mij hebben alle politieke partijen in Nederland nog altijd vrije zendtijd.

Kaaskop

Citaat van: Offenbach op 08/11/2005 | 21:59 uur
Liever zo dan andersom...

Sorrie, kan je dat toelichten? Het lijkt mij beter dat men van alle partijen eerlijk de programma's te horen krijgt dan dat men ALLEEN Groen-Links door krijgt op milieu beleid en ALLEEN die rare Wilders op immigratie en integratie.

Offenbach

Citaat van: Kaaskop op 08/11/2005 | 21:47 uur
En ja, ook de Nederlandse media is subjectief en invloedrijk, zij hebben de macht politieke partijen te verzwijgen (

Liever zo dan andersom...

Kaaskop

#344
Goed, het Nederlandse kabinet loopt achter Amerika aan dan, big deal.

En natuurlijk is de situatie in het Midden Oosten niet zo simpel. Maar het is nogal achterlijk een zogenaamde "war on terrorism" te voeren en intussen te verwachten dat er geen reactie op komt.

En ja, ook de Nederlandse media is subjectief en invloedrijk, zij hebben de macht politieke partijen te verzwijgen (enkele kleine partijen nu), zwart te maken (LPF, hoeveel daar ook veel mis was is de media fataal geweest) of op te hemelen. GEEN ENKELE vorm van geschiedschrijving OOIT is volledig objectief geweest of klopt geheel, en dit is niet eens mogelijk. Het probleem is dat veel mensen standaard, zonder na te denken of zich verder te verdiepen, de hapklaar aangeboden informatie absorberen en voor waar aannemen.

Dr_pepper

Op de schaal van onzin scoort dit toch zeker een 9,2! Waar slaat zo'n opmerking in vredesnaam op? Het Nederlandse leger loopt nergens achter aan, ze lopen daar waar het Nederlandse kabinet ze wil laten lopen!

couldn't agree more

En ik heb 9,2 i.p.v. een 10 neergezet voor het theoretische geval er misschien een paar Amerikanofielen bij de Nederlandse legertop zitten die daar invloed op zouden kunnen proberen uit te oefenen.

:2funny: briljante opmerking

KapiteinRob

Citaat van: Kaaskop op 08/11/2005 | 16:30 uur
Ik weet overigens dat het Nederlands leger toch als een hondje achter Amerika en Israel aan zal lopen

Op de schaal van onzin scoort dit toch zeker een 9,2! Waar slaat zo'n opmerking in vredesnaam op? Het Nederlandse leger loopt nergens achter aan, ze lopen daar waar het Nederlandse kabinet ze wil laten lopen!

En ik heb 9,2 i.p.v. een 10 neergezet voor het theoretische geval er misschien een paar Amerikanofielen bij de Nederlandse legertop zitten die daar invloed op zouden kunnen proberen uit te oefenen.

Offenbach

Citaat van: Kaaskop op 08/11/2005 | 16:30 uur
Bovendien zouden mensen moeten beseffen dat onze media echt niet zo objectief en onbeinvloedbaar is, de woordkeus en de selectie van beeld en geluid zijn een heel effectieve manier van moderne propaganda.

Bedoel je met 'onze' media de Nederlandse of de Amerikaanse?
Ik denk dat je beide niet met elkaar kunt vergelijken.